لو رفت: نسل بعدی دیسک‌های بلو-ری 100 گیگابایت ظرفیت خواهند داشت

چه کسی می‌گوید دوران دیسک‌های نوری تمام شده است؟ در حال حاضر فیلم‌های سه‌بعدی روی دیسک‌های بلو-ری ذخیره می‌شوند و ظرفیت نسل آینده آن‌ها 100 گیگابایت خواهد بود.

0

فارنت: چه کسی می‌گوید دوران دیسک‌های نوری تمام شده است؟ در حال حاضر فیلم‌های سه‌بعدی روی دیسک‌های بلو-ری ذخیره می‌شوند و ظرفیت نسل آینده آن‌ها 100 گیگابایت خواهد بود.

Blu-Ray

در حال حاضر دیسک‌های بلو-ری که شکل و اندازه همان سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها را دارند در هر لایه گنجایش ذخیره 25 گیگابایت اطلاعات مختلف را دارند. این دیسک‌ها که در انواع یک و دولایه تولید می‌شوند و تا 50 گیگابایت را می‌توانند ذخیره کنند؛ هر چند مدل‌های سه و چهارلایه‌ای نیز به صورت محدود تولید شده است.

با این‌که شرکت بلو-ری هیچ بیانیه رسمی در مورد بلو-ری‌های 4K ارائه نکرده اما اطلاعات لو رفته از یکی از سازندگان دیسک‌های نوری ظرفیت بلو-ری‌های جدید را 100 گیگابایت مشخص می‌کند. به گزارش TechRadar این دیسک‌ها سه لایه‌ای بوده و 100 گیگابایت ظرفیت خواهند داشت. این دیسک‌ها قرار است به جای بلو-ری‌های فعلی وارد بازار شوند تا پذیرای محتوای با کیفیت و جدید 4K باشند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا درایوهای بلو-ری فعلی قادر به خواندن این اطلاعات خواهند بود یا خیر. در بهترین حالت یک آپدیت نرم‌افزاری می‌تواند آن‌ها را قادر به خواندن نسل جدید کند و در بدترین حالت ممکن است نیاز به خرید پلیر و درایوهای جدید داشته باشیم.


پایان مطلب/

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.