و بالاخره ساعت هوشمند Galaxy Gear سامسونگ از راه رسید!

پس از شایعات زیاد و درز تصاویر اخیر سامسونگ ساعاتی پیش در کنفرانس Unpacked 2 پیش از نمایشگاه IFA 2013 برلین رسماً از ساعت هوشمند خود تحت عنوان Galaxy Gear پرده برداشت.

1

سامسونگ در Galaxy Gear از استیل ضد زنگ دور صفحه و نوعی پلاستیک خاص و جذاب برای بند استفاده کرده است و صفحه‌نمایش 1.63 اینچی آن را از نوع Super AMOLED و با وضوح 320 در 320 پیکسل انتخاب کرده است. خوشبختانه انتخاب سامسونگ برای ساعت هوشمندش بسیار هوشمندانه بوده چرا که تراکم پیکسلی 277 پیکسل بر اینچ برای ساعت مچی بسیار خوب است و عمق بالای رنگ سیاه در صفحه‌نمایش باعث کاهش مصرف باتری و خستگی چشم می‌شود.

Galaxy-Gear-in-hand-2

گلکسی گیر به یک اسپیکر و میکروفون نیز مجهز شده و با کمک میکروفون خنثی کننده نویز قادر است به تماس‌ها پاسخ دهد و یا از طریق اپلیکیشن S Voice فرمان‌های صوتی شما را اجرا کند. ساعت هوشمند سامسونگ در ابتدا با 70 اپلیکیشن مخصوص عرضه شده که برای ساعت هوشمند رقم شگفت‌انگیزی است. اپلیکیشن‌های دوربین، موزیک پلیر، S Voice، گالری، نقشه، اپلیکیشن‌های مختلف ورزشی، اپلیکیشن Pocket برای خواندن صوتی مقالات مورد نظر و اپلیکیشن چت Snapchat از جمله کاربردهای خوب Galaxy Gear هستند.

Galaxy-Gear-music

برخلاف شایعات ساعت سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کند و باید توسط بلوتوث به گوشی یا تبلت شما متصل شود. در حال حاضر تنها گلکسی نوت 3 و گلکسی نوت 10.1 قادر به اتصال به این گوشی هستند اما با ارائه آپدیت‌ها برای گلکسی اس 4، گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 می‌توانید از Galaxy Gear با آن‌ها نیز استفاده کنید. به لطف اندروید 4.3 اتصال دستگاه‌ها با بلوتوث 4 کم انرژی برقرار شده و باتری 315 میلی‌آمپری این ساعت می‌تواند بیش از 25 ساعت دوام داشته باشد.

Galaxy-Gear-in-hand

خود ساعت توسط پردازنده 800 مگاهرتزی به همراه 512 مگابایت رم عرضه می‌شود که برای اجرای اپلیکیشن‌های اختصاصی آن مناسب است. یک قابلیت جالب دیگر قفل کردن هوشمند گوشی شماست؛ اگر شم بیش از یک و نیم متر با گوشیتان فاصله داشته باشید، به طور مثال آن را در جیبتان نداشته باشید ساعت به صورت خودکار آن را قفل کرده و وقتی نزدیک شدید دوباره قفل آن را باز می‌کند. همچنین با قابلیت Find My Device یا “دستگاه مرا پیدا کن” می‌توانید از روی ساعتتان فرمانی به گوشی بفرستید تا آژیر بزند، روشن شود و یا بلرزد.

Galaxy-Gear-Camera

ساعت هوشمند Galaxy Gear همچنین به یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی با سنسور BSI مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری اچ‌دی را نیز دارد. تصاویر، صداها و فیلم‌ها در حافظه داخلی 4 گیگابایتی این ساعت ذخیره خواهند شد. وجود دوربین در ساعت شاید در نگاه اول اضافه به نظر برسد اما وقتی گوشی‌تان را جا گذاشته‌اید و نیاز به عکس‌برداری فوری دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

Galaxy-Gear-button

با استفاده از حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ Galaxy Gear با همکاری اپلیکیشن‌های مخصوصش فعالیت ورزشی و دویدن و قدم‌های شما را آنالیز می‌کند و پیشنهادات مناسب را ارائه می‌کند. ساعت گلکسی گیر 73.8 گرم وزن دارد و ابعاد آن 36.8 در 56.6 در 11.1 میلی‌متر هستند.

Samsung-Galaxy-Gear

Galaxy Gear در اواخر شهریورماه در رنگ‌های متنوعی مانند نارنجی، سفید، مشکی، طلایی، قهوه‌ای، خاکستری، بژ و لیمویی عرضه خواهد شد و قیمتی برابر با 299 دلار خواهد داشت.


پایان مطلب/

Source: TheVerge, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حامد اعظمی می‌گوید

    قیمت. گوشی به تومان چقدر است