رونمایی رسمی سامسونگ از گلکسی نوت 3: بزرگ‌تر، قوی‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر

انتظارها به پایان رسید و سامسونگ دقایقی پیش سومین نسل از فبلت گلکسی نوت خود را معرفی کرد. صفحه‌نمایش 5.7 اینچی، پردازنده قوی‌تر و طراحی جدید از ویژگی‌های مهم نوت 3 هستند.

14

بگذارید اول به طراحی نوت 3 بپردازیم. پس از حجم وسیع انتقادات از طراحی گلکسی اس 4 حالا سامسونگ البته با حفظ جنس پلاستیکی بدنه کمی تغییرات در طراحی لنز دوربین و بافت پشتی فبلت ایجاد کرده است.

در نگاه اول پشت گلکسی نوت 3 شبیه به چرم به نظر می‌رسد که اطراف آن را دوخته باشند! در بیرون لایه‌ای از چرم روی کاور پشتی را پوشانده است و در دست احساس بهتری نسبت به پلاستیک دارد. به هر حال خوشحالیم که سامسونگ دست از طراحی قبلی کشیده و حداقل ظاهر نوت 3 را کمی تغییر داده است. گلکسی نوت جدید 8.3 میلی‌متر ضخامت داشته و 168 گرم وزن دارد (بله سبک‌تر از Xperia Z1 پنج اینچی سونی)

Galaxy-Note-3-Black

قاب پشتی نیمه چرمی گلکسی نوت 3 را می‌توانید با رنگ‌های مختلف و متنوعی مانند طلایی، سورمه‌ای، آبی، قرمز و … تعویض کنید. در حالی که خود فبلت و قاب جلویی در رنگ‌های مشکی، سفید و صورتی عرضه خواهند شد. همچنین فلیپ‌کاور‌هایی نیز مانند مدل گلکسی اس 4 برای نوت 3 عرضه خواهد شد که بدون باز کردن آن با یک نگاه می‌توانید بدانید درون فبلت چه می‌گذرد.

Galaxy-Note-3-back-covers

درباره قلم جدید S Pen نوت 3 و قابلیت‌های جدید آن بشنوید: قابلیت اول Air Command نام دارد که با نزدیک کردن قلم به صفحه‌نمایش و فشردن دکمه آن فعال می‌شود. با کشیدن دایره در اپلیکیشن Scrapbook روی هر محتوایی می‌توانید آن را در جای دلخواه ذخیره کنید.

Galaxy-Note-3-Air-Command

قابلیت دوم Action Memo از دیگر ویژگی‌های هوشمند گلکسی نوت 3 است که وقتی به طور مثال شماره‌ای را می‌نویسید آن را به صورت خودکار به حروف دیجیتالی و سپس دفترچه تلفن برای تماس انتقال می‌دهد یا با نوشتن آدرس صحیح شما را به اپلیکیشن Google Maps می‌برد.

Galaxy-Note-3-handson

 اپلیکیشن آشنای S Note هم آپدیت شده و قابلیت همگام سازی با سرویس اورنوت را دارد. گفتنی است با خرید گوشی یا تبلت نوت جدید سامسونگ یک سال اشتراک پرمیوم رایگان اورنوت را دریافت خواهید کرد.

قابلیت S Find همان‌طور که از نامش پیداست می‌تواند هر محتوایی را با استفاده از کلمات کلیدی روی فبلتتان بیابد. قابلیت Multi Window پیشرفت کرده و حالا به راحتی به کمک S Pen می‌توانید محتوای مورد نظرتان را بین پنجره‌ها به سرعت جابجا کنید؛ همچنین اپلیکیشن‌های بیشتری با این قابلیت سازگار شده‌اند و حتی می‌توانید یک اپلیکیشن را در هر دو پنجره جداگانه اجرا کنید! همچنین با قابلیت Pen Windows می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی مانند ماشین حساب یا یوتیوب را همیشه گوشه‌ای از صفحه به صورت شناور داشته باشید.

Galaxy-Note-3-Leather-back

حالا نوبت به صفحه‌نمایش می‌رسد: 5.7 اینچی و فول اچ‌دی با فناوری Super AMOLED همان‌طور که انتظار داشتیم و با تراکم پیکسلی 386 پیکسل بر اینچ. دوربین نوت 3 هم 13 مگاپیکسلی با قابلیت گرفتن عکس‌های 360 درجه تا 27 مگاپیکسل و فیلم‌برداری 4K است  و دوربین دوم هم 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

Galaxy-Note-3-Camera

پردازنده گلکسی نوت 3 همان‌طور که انتظار داشتیم یکی از دو نوع زیر است:

نوع اول اسنپ‌دراگون 800 چهارهسته‌ای با هسته‌های Krait 400 به سرعت 2.3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 و نوع دوم پردازنده جدید Exynos 5 Octa 5420 با چهارهسته Cortex-A15 و 4 هسته Cortex-A7 با معماری big.LITTLE آرم و پردازنده گرافیکی جدید Mali-T628MP6. هر دو مدل با حافظه رم عظیم 3 گیگابایتی عرضه می‌شوند که این فبلت را در مالتی‌تسکینگ بی‌رقیب کرده است.

از دیگر مشخصات این فبلت می‌توان به حافظه 32 یا 64 گیگابایتی قابل ارتقا، اندروید 4.3، باتری 3200 میلی‌آمپری و 50 گیگابایت حافظه رایگان دراپ‌باکس اشاره کرد. نوت 3 نسبت به نوت 2 عمر باتری بهتری داشته و حالا می‌توانید بیش از 13 ساعت ویدئوی فول اچ‌دی یا 15 ساعت ویدئوی اچ‌دی تماشا کنید.

گلکسی نوت جدید سه هفته دیگر ی یعنی سوم مهرماه  به صورت جهانی و همچنین برای اپراتورهای مشهور عرضه خواهد شد ولی هنوز قیمت آن مشخص نیست.


پایان مطلب/

Sources: TheVerge, GSMArena, Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. مجتبی می‌گوید

    فعلا بهترین فبلت هست ولی نسخه active اون تا 3 هفته دیگه با مشخصات ضد گرد و غبار و ضربه و با نمایشگر منعطف رو نمایی میشه.ولی تا بعد از عید هم بعید میدونم وارد ایران بشه.منتظرم رونمایی بشه تا یکی بگیرم از نمایشگاهش

  2. شاهین می‌گوید

    من نت 3 دارم ولی رم میکرو نمیخوره آیا نت 3 گالری هیچ کدامشان رم میکرو نمخورند؟

  3. اشکان می‌گوید

    خداکنه اینم مثل گلکسی اس4 داغ نکنه وزودباتری خالی کنه من نوت2دارم میترسم نوت3روبخرم مجبوربشم بفروشم آخه قبلااس4 خریدم داغ میکردوباتری خالی میکردباضررفروختم

  4. هادی می‌گوید

    دوربین 4k شایعس!!!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شایعه نیست دوست عزیز نسخه اسنپ دراگون از فیلمبرداری 4k پشتیبانی می کنه

  5. پدرام می‌گوید

    کاش یکم رو دوربینش کار میکرد همون دوربین گالکسی 4 رو برداشت گذاشت رو این

    سونی و الجی دوربینای بهتری دارن حالم گرفته شد

    اثرانگشت هم که نداره

  6. منصور می‌گوید

    سامسونگ داره کم کم تبدیل به یه شرکت نرم افزاری میشه
    آخه سخت افزار و قابلیت نرم افزاری به کنار!
    چرا اینها انقدر شبیه به هم میسازن
    این که همون نوت 2 فقط کاورش رو (شما بخونید پالونش رو) عوض کردن!

    1. NOT NOT EVER می‌گوید

      منصور جان انگار شما فقط به ظاهر اهمیت میدیداگه قرار بود جنس بدنه اپل رو بزارن اونوقت نمیشد دست گرف؟؟؟
      اچ تی سی و اپل هم تغییراتی به اون صورت نداشتن داشتن؟

  7. میرزا می‌گوید

    اه بازم پلاستیک!

    1. NOT NOT EVER می‌گوید

      پلاستیک واسه اینه که سامسونگ همیشه از سخت افزارهایی استفاده میکنه که گوشی رو داغ میکنه حساب کن
      اگه فلزی بود چه میشد؟؟

  8. NOT NOT EVER می‌گوید

    با سلام
    سامسونگ این سری یه غول تحویل داده بر خلاف سری S گالکسی نوت 3از همش عالیتره منتظر معرفیش بودم
    در خریدش شک نمیکنم

    1. DELTA می‌گوید

      بنظر من هم این گوشی S4رو قورت میده طراحی خوب سخت افزار عالی ..رو دست تمام برند ها میزنه
      منم در خریدش شک نمیکنم همون بهتر که S4آتش گیر رو نخریدم

  9. پدرام می‌گوید

    سلام با تراکم پیکسلی 386 پیکسل هست نه 286

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنون اشتباه تایپی تصحیح شد.