مایکروسافت از دیگر شرکای ویندوزفون و دلایل خرید نوکیا می‌گوید

حتماً مطلع شده‌اید که مایکروسافت قصد دارد تا پایان سال نوکیا را خریداری کند. در این مطلب به سخنان رسمی مسئولان مایکروسافت درباره دلایل این اقدام و تکلیف دیگر تولیدکنندگان ویندوزفون می‌پردازیم.

0

فارنت: حتماً مطلع شده‌اید که مایکروسافت قصد دارد تا پایان سال نوکیا را خریداری کند. در این مطلب به سخنان رسمی مسئولان مایکروسافت درباره دلایل این اقدام و تکلیف دیگر تولیدکنندگان ویندوزفون می‌پردازیم.

Terry-Myerson

درست مانند خرید موتورولا توسط گوگل، به تصاحب درآمدن بخش موبایل نوکیا توسط مایکروسافت دلیلی بر بی‌توجهی به دیگر تولیدکنندگان ویندوزفون مانند سامسونگ و اچ‌تی‌سی نخواهد بود. در وبلاگ رسمی ویندوز “تری میرسون” مدیر ارشد سیستم‌عامل‌های مایکروسافت این موضوع را موکداً اعلام می‌کند. هرچه باشد ویندوزفون هنوز به کمک همکارانش نیاز دارد تا بتواند خودش را به رقبا نزدیک‌تر کند. میرسون می‌گوید: “خرید گروه دستگاه‌های نوکیا به نفع و کمک تمام ویندوز فون است، از مایکروسافت گرفته تا دیگر شرکای ما. ما به همان نحوی با تیم سخت‌افزاری مایکروسافت همکاری می‌کنیم که با شرکای خارجی دیگرمان این کار را انجام می‌دهیم… امیدواریم در آینده به کمک یکدیگر محصولاتی را تولید کنیم که موقعیت‌های تجاری ارزشمندی را برای اکوسیستم ویندوزفون و شرکایمان فراهم کند.”

به زبان دیگر همان‌طور که انتظار داشتیم مایکروسافت روند اپل را پیش نمی‌گیرد و کماکان به فروش لیسانس ویندوزفون به دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ادامه خواهد داد. هر چند مطمئن نیستیم رقبای ویندوزفونی از اقدام امروز مایکروسافت چندان دل خوشی داشته باشند!

مایکروسافت همچنین با انتشار یک فایل PDF دلایل خرید نوکیا را شرح می‌دهد و می‌گوید نمی‌تواند ریسک کند تا اپل و گوگل انحصاراً زمینه تلفن همراه و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایش را صاحب شوند. مایکروسافت با این خرید قصد دارد تجربه تراز اول یک گوشی مایکروسافتی را برای کاربران فراهم کند و معتقد است گوشی‌های ویندوزفونی انقلابی هنوز از راه نرسیده‌اند. مایکروسافت همچنین بر این باور است که خرید نوکیا به خلاقیت و نوآوری در عرصه ویندوزفون کمک خواهد کرد و آینده آن را تضمین و محافظت می‌کند.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.