مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار می‌خرد!

بالاخره چیزی که انتظارش را می‌کشیدیم اتفاق افتاد و مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد بخش دیوایس‌ها و سرویس‌های نوکیا را در آینده به صورت کامل خریداری کند.

0

فارنت: بالاخره چیزی که انتظارش را می‌کشیدیم اتفاق افتاد و مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد بخش دیوایس‌ها و سرویس‌های نوکیا را در آینده به صورت کامل خریداری کند.

Microsoft-Buys-Nokia

در پاسی از شب نوکیا خبر داد که کمپانی ردموندی مایکروسافت 5 میلیارد دلار برای کسب و کار و 2.18 میلیارد دلار برای گنجینه عظیم پتنت‌ها نوکیا پرداخت خواهد کرد. نوکیا امیدوار است بزرگترین تولید کننده ویندوزفون با این اقدام رشد بیشتری کند و بتواند کمی از سهم بازار را از چنگال اندروید و iOS دربیاورد.

مدیرعامل فعلی مایکروسافت استیو بالمر می‌گوید: “این یک قدم بزرگ به آینده است و هم برای کارمندان، هم برای سهام‌داران، هم مشتریان و هم دو کمپانی برد محسوب می‌شود. کنار هم آوردن این تیم‌های عالی سرعت مایکروسافت در سهم و سود تلفن همراه را افزایش داده و موقعیت‌های کلی را برای مایکروسافت و شریکان در همه خانواده‌های دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف قدرت می‌بخشد.

بر اساس خبر رسمی این کمپانی 32 هزار کارمند نوکیا به مایکروسافت منتقل شده که شامل 4700 نفر در فنلاند شده و 18300 نفر مستقیماً در چرخه ساخت دخیل خواهند شد. اگر تصور می‌کنید این خرید تنها مربوط به بخش ویندوزفون می‌شود اشتباه می‌کنید؛ چرا که مایکروسفت همچنین صاحب سری گوشی‌های Asha نوکیا خواهد شد.

از نظر حق اختراع و پتنت‌ها مایکروسافت ده سال لیسانس استفاده غیراختصاصی از کتابخانه عظیم پتنت‌های نوکیا را دریافت خواهد کرد. در حالی‌که مایکروسافت می‌تواند از برند نوکیا روی محصولاتش استفاده کند، کمپانی فنلاندی نیز تمرکز خود را روی نقشه‌ها و فناوری‌های پیشرفته دیگر قرار خواهد داد.

این خرید بزرگ و مهم قرار است در اوایل سال 2014 میلادی یعنی اواخر سال 92 انجام شود.


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.