آیا می‌دانید هم اکنون چند فضانورد در آسمان به سر می‌برند؟

اگر از شما سوال شود که هم اکنون چند انسان در فضا به سر می‌برند، شاید به این فکر باشید که باید کل اینترنت را زیر و رو کنید و در این میان آمار و ارقام سایت ناسا را هم نگاهی بیندازید. اما ظاهرا کار به این سختی‌ها هم نیست!

0

چرا که برای این کار تنها کافیست سری به سایتی بزنید که به تازگی و دقیقا با همین عنوان “چند نفر همین حالا در فضا هستند؟” براه افتاده و عدد دقیقی را در این خصوص به شما می‌دهد.
بنا بر اعلام این سایت که ظاهرا تنها به همین هدف راه‌اندازی شده، هم اکنون و در حال حاضر 6 نفر از ملیت‌های مختلف در فضا به سر می‌برند. مطمئنا این 6 نفر جزو خوش شانس‌ترین آدم‌های کره زمین هستند که به رویای اکثر ما یعنی فضانورد شدن دست یافته‌اند.

howmanypeopleareinspacerightnow

از این 6 نفر دو نفر به نام‌های Chris Cassidy و Karen Nyberg آمریکایی هستند، از روسیه نیز سه نفر به نام‌های Pavel Vinogradov و Alexander Misurkin و Fyodor Yurchikhin در فضا حضور دارند، همچنین Luca Parmitano ایتالیایی نیز جزو این 6 نفر است.  سه نفر از این افراد 153 روز است که در فضا به سر می‌برند و 3 نفر دیگر 92 روز است که از فضای زمین خارج شده‌اند.

با این وجود ممکن است 6 هم عدد خوش شانسی به حساب بیاید اما نکته دیگر این است که آیا به نظر شما 6 در مقابل عدد 2013 عدد بسیار کوچکی نیست؟
منظورم این است که  پس از سپری شدن این همه سال،  قرار داشتن فقط 6 نفر در فضا خیلی هم عدد بالایی نیست ، بعضی از ماها در کودکی فکر می‌کردیم تا این زمان همگی ما در شهرهای فضایی خارج از جو زندگی خواهیم کرد!

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.