دانشمندان حالا رسما می‌توانند ذهن شما را بخوانند!

محققان در دانشگاه Radboud موفق به ابداع روشی برای خواندن ذهن افراد شده اند. به عبارت دیگر، این محققان توانسته اند راهی برای رمزگشایی حروف الفبا از اسکن و تحلیل MRI به واسطه مدلهای ریاضی،بیابند

1

فارنت:  خواندن ذهن افراد، زاده تخیلات بشر و یکی از ایده‌هایی است که بارها و بارها در فیلم‌های تخیلی شاهد استفاده از آن بوده ایم. اما بدنیست بدانید محققان در دانشگاه Radboud موفق به ابداع روشی برای خواندن ذهن افراد شده‌اند. به عبارت دیگر، این محققان توانسته‌اند راهی برای رمزگشایی حروف الفبا از اسکن و تحلیل MRI به واسطه مدل‌های ریاضی، بیابند.originalدر واقع محققان توانسته‌اند راهی برای مشاهده حروف از داخل اسکن مغز پیدا کنند که البته صد درصد دقیق نیست. با قطعه قطعه کردن تصاویر و جداسازی آنها به 1200 مکعب کوچک، ذهن شخص و سمت و سوی تفکرات  وی مورد بررسی قرار گرفته و حروف الفبای مرتبط با آن شناسایی می‌شوند. سگمنت‌های جداگانه مشخص کننده حروفی خاص هستند و بدین طریق می‌توان حروفی که در ذهن شخص است را مشاهده نمود.

مدل‌سازی ریاضی، یک مرحله فراتر رفته و نتایج MRI را به صورت حروف قابل تشخیص توسط انسان مشخص می‌کند. شاید این روش را بتوان تقلیدی از به یادآوردن گذشته و اتفاقات به وقوع پیوسته برای انسان دانست. مطمئنا مرحله بعدی این تحقیق، ایجاد تصاویر از این حروف است.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. omid می‌گوید

    جلل خالق جلل خالق جلل خالق ماشااله.