شاخص‌ترین طراحی‌های نایک در چهل سال گذشته را در این پوستر ببینید!

تاثیر نایک بر روی فرهنگ عامه جوامع و همچنین پیشرفت صنعت کفش انکار ناشندنی است. بدون شک می‌توان نایک را یکی از محبوبترین برندهای جهان دانست. برندی که همواره نگاهی به جلو داشته است

0

فارنت: تاثیر نایک بر روی فرهنگ عامه جوامع و همچنین پیشرفت صنعت کفش انکار ناشندنی است. بدون شک می‌توان نایک را یکی از محبوبترین برندهای جهان دانست. برندی که همواره نگاهی به جلو داشته است.اما در طول سالها تولید مدلهای مختلف از دهه 70 میلادی ، کدام مدلها توانسته اند به عنوان طراحیهای شاخص جای خود را در میان دوستداران این برند پیدا کنند؟ طراح بریتانیایی ، استفن چیتام ، در مجموعه ای از مطالعات توانسته طرحهایی از بهترینهای این برند در دنیای کفش را که شامل کفشهای معمولی تا کفشهای مخصوص بسکتبال است جمع آوری کند. وی می گوید: ” من بیشتر به دنبال کفشهای راحتی و کتانی بودم . از نظر من این نوع کفشها به خوبی نماینده بهترین کفش در هر دهه هستند. من در طول این بررسی برخی کفشها را به خاطر نداشتن شرایط خاص کنار گذاشتم و البته علی رغم میل باطنی و تنها به دلیل ایفای نقش مهم توسط برخی کفشها ، مجبور شدم آنها را به لیست اضافه کنم که نمونه آن مدل AM 95 است. “

ku-xlarge

کفشهای هر دهه شامل هشت کفش ، مجموعه ای از کفشهایی است که به عقیده استفن به نایک کمک کرده اند تا در رقابت با دیگر برندها یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد.

1970 1980 1990 2000

قرار ندادن برخی مدلها مانند Air Force 1 که ساده ترین ، و دوستداشتنی ترین طراحی همه دهه ها را توسط نایک برای دوستدارانش به ارمغان آورده در این لیست ، جای تعجب دارد ! اما به خوبی در این تصاویر می‌توان تحولات صورت گرفته در طراحی این کفشها را مشاهده نمود.

Source : Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.