روت چیست؟ و چرا باید دستگاه اندرویدی خود را روت کنیم؟

اگر کاربر یک گوشی یا تبلت اندرویدی هستید حتماً اصطلاح روت کردن را شنیده‌اید. اما روت چیست؟ روت کردن چیست و چه فوایدی دارد و آیا باید از روت کردن هراس داشته باشیم؟ در این مطلب پاسخ این سوالات را دریابید.

809

روت چیست؟

روت چیست؟

روت چیست؟ روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است.

حال آن‌که با روت کردن می‌توانید هر تغییری که دلتان خواست در گوشی بدهید. روت کردن گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کند (هر چند که می‌توانید دستگاه را مجدداً آنروت کنید) و کمی ریسک هم دربر دارد اما اگر طبق راهنماها عمل کنید هیچ‌گاه به مشکلی بر نخواهید خورد. پس آیا روت کردن ارزش کمی ریسک را دارد؟ به نظر ما بله.

Im-gonna-root-my-android


چرا گجت اندرویدی خود را روت کنیم؟

برای روت کردن دلایل زیادی وجود دارد که ما در این‌جا مهم‌ترین آن‌ها را عنوان می‌کنیم:


اپلیکیشن‌های مخصوص روت

Root-Apps

شاید در گوگل پلی یا سایت‌های دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی به بعضی‌ها برخورده باشید که نیاز به روت کردن دارند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند امکانات بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های معمولی فراهم کنند؛ این اپلیکیشن‌ها را در این مطلب فارنت برایتان معرفی کردیم اما گرفتن نسخه پشتیبان کامل، انجام خودکار کارها، افزایش سرعت و عمر شارژ، افزایش سرعت مموری کارت و … از جمله عملکردهای اختصاصی اپلیکیشن‌های روت هستند. همچنین به بعضی از این اپلیکیشن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.


آپدیت به آخرین نسخه اندروید

Android-Versions

با این‌که گوگل حداقل هر سال اندروید را یک‌بار آپدیت می‌کند سازندگان گوشی‌ها برای عرضه آپدیت‌ها تنبل یا بعضاً خسیس هستند و دوست دارند شما را به خرید دستگاه‌های جدیدشان وادار کنند. با روت کردن می‌توانید این تحریم را دور بزنید! وقتی گوشی خود را روت کنید و یک ریکاوری کاستوم بر روی آن نصب کنید می‌توانید رام‌های رسمی که مربوط به ریجن گوشی شما نیستند و یا رام‌های پورت شده از دستگاه‌های جدید و کاستوم رام‌های متفاوت را نصب کنید و همواره آخرین نسخه از اندروید را با امکانات جدید آن در اختیار داشته باشید. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که از نهایت توان سخت‌افزاری دستگاهتان استفاده می‌شود و به علت تنبلی یا خساست سازنده‌ها از آپدیت‌ها عقب نمی‌مانید.


خلاصی از دست پوسته‌های مختلف

Custom-UI

سازندگانی مانند اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، سونی و … پوسته‌های مختلفی با نام‌های متفاوت مانند HTC Sense، TouchWiz، Emotion UI و … را روی اندروید نصب کرده‌اند که نه تنها ظاهر اندروید را تغییر داده است بلکه بعضی اوقات باعث سردرگمی کاربر و کندی عملکرد دستگاه می‌شود؛ البته بعضی از این پوسته‌ها امکانات خوبی مانند ویجت‌ها، اپلیکیشن‌های شناور، حالت چندپنجره‌ای و فناوری‌های هوشمندی را فعال می‌کنند اما اگر علاقه‌ای به آن‌ها ندارید و یک محیط سریع و ساده خالص اندرویدی را ترجیح می‌دهید با روت‌کردن و نصب یک کاستوم رام دلخواه به محیط گوگلی خالص دست پیدا کنید.


حذف اپلیکیشن‌های اضافه

android-bloatware

هنگامی که گوشی یا تبلت اندرویدی را روشن می‌کنید معمولاً علاوه بر اپلیکیشن‌های گوگلی مانند جیمیل، تقویم، گوگل پلاس و گوگل موزیک شرکت سازنده اپلیکیشن‌های دیگری را نیز بر روی آن نصب کرده است که برخی مفید و برخی واقعاً مزاحم هستند و در کارایی و سرعت گوشی اختلال ایجاد کرده و حافظه را اشغال می‌کنند.

این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توانید مانند اپلیکیشن‌های دانلودی حذف کنید و باید با آن‌ها کنار بیایید، هرچند از اندروید 4.1 به بعد امکان غیرفعال کردن اپلیکیشن‌ها با دکمه Disable وجود دارد اما باز هم حافظه اشغال شده با این روش باز نمی‌گردد.

پس از روت کردن دستگاه می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های مختلفی مانند Titanium Backup این کار را به راحتی انجام دهید. البته حواستان باشد اپلیکیشن‌های ضروری سیستمی را به اشتباه حذف نکنید.


افزایش سرعت گوشی اندرویدی و عمر شارژ باتری

Overclock

سازنده‌ها با خریداری و قراردادن انواع مختلف چیپست‌ها و پردازنده‌های اندرویدی سرعت خاصی را که مدنظرشان است برای پردازنده تعیین می‌کنند تا هم مصرف شارژ و هم سرعت و کارایی دستگاه بهینه باشد.

بعضی اوقات نیاز می‌شود این سرعت را خودتان کمی افزایش دهید چرا که دستگاه بعضی اوقات کند شده و همچنین توانایی پردازنده دستگاهتان بیش از سرعتی است که سازنده برایش در نظر گرفته است.

با اپلیکیشن‌هایی مانند Set CPU پس از روت کردن می‌توانید به اصطلاح گوشی را آورکلاک کنید. البته این‌کار دو عیب دارد که اولی مصرف بیشتر شارژ گوشی و دومی احتمال ضربه زدن به سخت‌افزار در صورت افزایش بی‌رویه سرعت کلاک CPU یا GPU است.

در مقابل اگر از عمر شارژ گوشی راضی نیستید می‌توانید با اپلیکیشن‌های مشابه پردازنده را آندرکلاک و آندرولت کنید تا عمر شارژ بیشتر شود ؛ البته ممکن است در رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها کمی کندی دیده شود.


شخصی‌سازی بی‌نهایت

اندروید به خودی خود دارای امکانات شخصی‌سازی زیادی است اما اگر قصد تغییرات بیشتری را دارید باید گوشی خود را روت کنید. به طور مثال نواری که در پایین صفحه در گوشی‌های بدون دکمه سخت‌افزاری قرار دارد را با روت کردن می‌توانید تغییر اندازه دهید.

customization

با GMD Gesture Contorl با سوایپ‌ها و جسچرها در محیط گردش کنید، در حالت‌های مختلف افقی و عمودی به کمک Keyboard Manager کیبردهای متفاوتی را فعال کنید، در نوتیفیکیشن تصویر یا ویجت خاصی قرار دهید و خلاصه با روت کردن محدودیتی نخواهید داشت.


برخورداری از امکانات نامحدود

روت کردن همچنین امکانات بیشتری از حالت معمولی در اختیارتان می‌گذارد. با این اپلیکیشن می‌توانید دسته‌بازی پلی‌استیشن خود را به گوشی یا تبلت وصل کنید و از بازی‌ها لذت ببرید؛ با این اپلیکیشن می‌توانید تصمیم بگیرید در زمان‌های دلخواه چه کسانی بتوانند با شما تماس بگیرند و چه کسانی نتوانند.

PS-Controller-android

می‌توانید با اپلیکیشن‌های Market Enabler گوگل پلی را در ایران فعال کنید. با WiFi Protector از اتصال به وای‌فای‌های عمومی و حملات DOS و ARP هراسی نداشته باشید و حتی می‌توانید اپلیکیشن دوربین جدید اندروید 4.2 را با Photosphere روی گوشی خود نصب کنید.


کاستوم رام‌ها

کاستوم رام‌ها علاوه بر محیط خالص اندرویدی، آخرین نسخه اندروید و عاری بودن از اپلیکیشن‌های اضافه چه امکاناتی دارند و چرا توصیه می‌شوند؟

بعضی کاستوم رام‌ها بر اساس رام‌های رسمی گوشی یا تبلت شما تهیه یا اصطلاحاً کوک شده‌اند. این کاستوم رام‌ها همان امکانات و محیط کاربری را دارند اما بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آن‌ها عملکرد دستگاه را بهتر کرده است.

اما بعضی کاستوم رام‌ها مانند CyanogenMod، AOKP و Paranoid Android که بر اساس اندروید خالص کوک می‌شوند امکاناتی مانند کنترل‌های Pie، تغییرات در صفحه قفل و نوتیفکیشن‌ها، تم‌های مختلف، نوتیفکیشن شناور Halo، تغییر در نوار ابزار و دکمه‌ها و بسیاری تغییرات و امکانات ریزی را دارند که آن‌ها را حتی از اندروید خالص در دستگاه‌های نکسوسی برتر می‌کند.


در آینده در مطلبی جداگانه چندین کاستوم رام مشهور را به همراه امکانات منحصر به فرد هر یک برایتان در فارنت معرفی خواهیم کرد. این‌ها تنها چند دلیل از ده‌ها دلیل مختلف برای روت کردن گوشی یا تبلت‌های اندرویدی هستند؛ پس اگر وسوسه شده‌اید بهتر است ترس را کنار بگذارید، خودتان را آماده کنید و در مطالب بعدی به کمک ما دستگاهتان را روت کنید.

مطالب پیشنهادی:

معرفی 14 اپلیکیشن عالی برای دستگاه های اندرویدی روت شده + دانلود

ده اپلیکیشن و ترفند مفید برای افزایش سرعت و کارایی اندروید

معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی‌های اندرویدی روت شده شما


Sources: XDA Developers, Gizmodo, Play Store

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

809 نظر برای این مطلب
  1. جواد می‌گوید

    داش من جی وان دارم سامسونگ.روت کنم برنامه هام پاک میشه .شماره تماس ها پاک میشه .اندروید گوشیم.۵.۲.۲ هست.ی سری برنامه ها از حافظه داخلی به رام انتقال نمیگیره .روت کنم خوب میشه .خواهشن جواب منو بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هر برنامه ای رو نمیشه به کارت حافظه انتقال داد (رم چیز دیگه‌ای هست اشتباه نگیرید!).
      روت کنید کل اطلاعات پاک میشه

  2. می می‌گوید

    سلام من گوشیمو با کینگ روت روت کردم ولی میگه گوشی شما روت شده نیست 100درصدم شدهدلیلش چیه

  3. مژگان قدیرزاده می‌گوید

    باسلام.گوشی من ال جی کا10.هس.میخاسم بدونم با برنامع هایی که توی نت هست میشه روت کنم و عایا مشکلی پیش نمیاد؟لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرسید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هر گوشی روش روت خاص خودش رو داره معمولا. از سایت های معتبر مثل XDA-Developers کمک بگیرید

    2. وحید می‌گوید

      نه عزیز اگر به خدمات کامپیوتر بری بهتره کینگ روتم زیاد خوب کار نمیکنه از روتر های دیگه استفاده کنید

  4. علی می‌گوید

    گوشی سامسونگj5روت میشه اگه میشه چطور؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله روت میشه. روت کردن چیزی نیست که بشه توی یکی دو بند توضیح داد با جستجو می‌تونید روشش رو برای هر گوشی پیدا کنید.

  5. میکائیل می‌گوید

    سلام دوستان گوشیم هواویp8هست آیا روت میشه واگر روت شد گوشی هنگ میکنه ؟واطلاعات گوشی عوض میشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روت ارتباطی به هنگ کردن نداره. بله روت میشه. اطلاعات گوشی حذف میشه

  6. 33 می‌گوید

    سلام.من گوشی گلکسی j5 2016 دارم. مدتیه که گوشیم خودبخود صفحه ش روشن میشه و ریفرش میشه. گویا باید فکتوری ریست کنم اما نمیخوام اطلاعاتم از بین بره.چیکار کنم؟
    راجب طرز و نحوه روت کردن هم توضیح بدید لطفا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعاتتون رو جایی بکاپ بگیرید و فکتوری ریست کنید. نحوه روت کردن رو هم نمیشه اینجا توضیح داد برای هر گوشی متفاوته و طولانی

  7. علیرضا می‌گوید

    سلام من گوشی رو روت کردم و یه سری برنامه های ضروری سیستم رو هم پاک کردم ، حالا گوشی میاد بالا اما background گوشی نماید و حتی اجازه نمیده به برنامه ها دسترسی داشته باشم ، حالا چگونه برگردانم اون موارد ضروری رو و گوشی بتونه اوکی کار کنه ، گوشی sony L میباشد
    تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعضی از برنامه های مخصوص پاک کردن برنامه های سیستمی بکاپ هم می گیرن. اگر بکاپ داره ریستور کنید وگرنه چاره ای جز فکتوری ریست نیست

  8. Ehsan می‌گوید

    سلام اگه گوشی خودمو روت کنم اپلیکیشن های که روت نیاز نداره رو میتونم استفاده کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  9. Mm می‌گوید

    سلام موبایل من سامسونگ گلگسی 360 هست اگه روت کنم عکس ،فایل یا نرم افزارام مثل تلگرام و… پاک یا خراب نمیشه

  10. mahdi می‌گوید

    گوشی من سامسونگGT-S7582است با اندروید ۴.۴.۲اگه روتش کنم می تونم بازی ها یا نرم افزارهایی که قبل از روت کردن هنگ می کرد رو بی دردسر باز کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر روت کردن قدرت سخت افزار گوشی رو افزایش نمیده

  11. Alireza می‌گوید

    سلام من گوشیم گلگسی s7 edge تازه گرفتم دیدم روته خواستم آنروت کنم پیج شمارو دیدم پشیمون شدم فهمیدم روت تقریبا چیز خوبیه ازتون تشکر میکنم برای مطالب مفیدی که گذاشتین

  12. amir می‌گوید

    سلام
    تبلت من لنوو tab3 7 هست اندرویدش هم 6.0 هست بااین حال می تونم تبلت رو روت کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله اما نحوه روت برای هر دستگاهی متفاوته

  13. محمد می‌گوید

    با سلام فیلمای گالری پاک شدن میخوام ریکاوری کنم میگه باید گوشی روت کنید فایله دوباره بر میگردن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر برای استفاده از اپلیکیشن های ریکاوری نیازمند روت هستید اما هیچ تضمینی برای پیدا شدن فایل ها نیست

  14. نیلای می‌گوید

    سلام.گوشی من هوآوی هست.اندرویدش اول ۴/۲، بود.گوشی من خراب شد دادیم درست کردن الان اندرویدش شده ۴/۴ میخواستم بدونم روت کردن که اندروید من ارتقا پیدا کرده؟؟؟؟گوشی همسر من هم مثل منه.من میتونم خودم روت کنم اندرویدش ارتقا پیدا کنه.هوآوی h30 هست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر روت کردن ارتباطی به ارتقا نرم افزاری نداره.

  15. mobin می‌گوید

    سلام وخت به خیر
    یه جارو دقیق نفهمدم
    من گوشیم on 5 2016 هستش روت کنم میتونم مثلا رام s9 رو بزارم روش قابلیت های نرم افزاری s9 رو داشته باشه و تمش؟
    ممنون بابت اطلعاتتون عالی بود

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام خیر. کاستوم رام ها ممکنه قابلیت های مختلفی رو داشته باشن و شاید هم توسعه دهنده ها بعضی قابلیت های سایر گوشی ها رو براشون پورت کنن اما نمیشه رام یک گوشی دیگه رو فلش کرد. ضمن اینکه کاستوم رام معمولاً برای مدل های پرفروش تر مثل سری اس یا سری A پیدا میشن و شاید برای On5 نتونید چیز مناسبی پیدا کنید

    2. Arman می‌گوید

      داداش کاستوم رام ها یه بدی داره که یهو دیگه گوشیت بالا نمیاد بعد نمیشه که نصف پول s9 رو بدی بعد از قابلیت های s9 بخوای داشته باشی 😐

  16. Nader می‌گوید

    سلام،من گوشیم سامسونگ A7 مدل 2017 هس،این گوشیمو الان بیشتر از ده بار روت کردم،روت که میکنم گوشی درست روت میشه و هیچگونه مشکلی پیش نمیاد،فقط یه چیز اونم اینکه گوشیو که ریست فکتوری میکنم روت ازبین میره انگار اصلاگوشی روت نشده،لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم روت دائمی بمونه.

  17. Nasti می‌گوید

    سلام من گوشیم‌روت شده هستش اگه بخوام فکتوری ریست کنم دیگه دستگاه روت نمیشه ک؟
    بیشتر برنامه ها باز نمیشن ب خاطر روت شدش میشه کمک کنین؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با فکتوری ریست روت حذف نمیشه. تنها راه اینه که فیرمور رسمی رو دانلود کنید و با Odin فلش بزنید

  18. شیدا می‌گوید

    سلام. چجوری گوشیمو روت کنم یه نرم افزار نصب کردم میگه باید روت کنم واسه بدست آوردن مخاطبینم رو میخام ریکاوری کنم.

  19. گ می‌گوید

    سلام گوشیj2سامسونگ دارم و میخوام ریکاوری کنم ولی برنامهای ریماوری نیاز ب روت دارن..چه برنامه ریکاوری دانلود کنم ک ب روت نیاز نداره و قویه؟
    گوشیمو روت کنم همه چیز گوشیم پاک میشه؟

  20. Anis می‌گوید

    سلام میشه لطفا منو کمک کنید؟میخوام برم تو برنامه افزایش فالور رایگان ، روت نیاز داره
    منم هیچی بلد نیستم چیکار کنم!؟
    شما میتونسددمنو کمک کنید لطفا؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از این برنامه ها استفاده نکنید دست آخر باعث بسته شدن اکانت شما میشه

  21. علیرضا می‌گوید

    سلام.گوشی من ایکسپریا وی هستش،اندرویدش 4.3 هست و دگ نسخه جدیدی براش نیومده.اگه روت کنم میتونم اندرویدمو ارتقا بدم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بستگی داره که آیا کاستوم رامی براش عرضه شده یا خیر

  22. احمد ضیا محمدی می‌گوید

    مبایل من j2 prime هستش و میخوام روت کنم و اگر بکنم میشه دوباره آنروت کنم؟

  23. هادی می‌گوید

    سلام ببخشید روت کردن مشکلی پیش نمی اره مثلا گوشی رو خراب کنه اگه میشه به ایمیلم پاسخ رو بفرستین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر به خودی خود باعث مشکل نمیشه

  24. r می‌گوید

    سلام ، من گوشی کارکرده honor 4x خریدم که روت شده است، آیا میشه برش گردوند به حالت اولیه(غیر روت)؟ باید چکار کنم؟ اگه ممکنه به ایمیلم پاسخ رو بفرستید، با تشکر

  25. Nasm می‌گوید

    سلام خسته نباشید من یه سری فایل شکسته شده روی حافظه گوشیم دارم که نه حذف میشن نه باز میشن باید گوشیم رو روت کنم مدلش هم s6 edge هست مرسی

  26. علی می‌گوید

    سلام.ببخشید من c7pro داشتم که رام چین روش نسب بود بردم بیرون رام هنک کنگ زدم الام بعضی برنامه ها مثل samsung health و security folder رو باز نمیکنه و میگه که نرم افزار غیر مجاز نسب شده ویا نرم افزار روت شده نسب شده میشه بگین چیکار کنم که درست بشن ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید دوباره رام رسمی رو فلش بزنن. ببرید به مراکز مجاز خدمات

  27. طاهرقنبری می‌گوید

    باعرض سلام وخسته نباشیدگوشی من آی متT52هستش میخواستم بااجازه وکمک شماگوشی رو روت کنم میخواستم بدونم نظرشماچیه راحت روت میشه یانه قربون شماطاهرقنبری ازاردبیل هستم
    Tahertnt

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در مورد گوشی های چینی اطلاعاتی نداریم متاسفانه

  28. محمد می‌گوید

    سلام
    من تازه سامسونگ جی ۷ خریدم از روت کردنش میترسم بنظرتون جیکار کنم روت کنم ایا؟

  29. محمد جواد می‌گوید

    سلام من هوائی p9liteدارم آیا میشه بعد از روت آن را غیر فعال کنم و گارانتی گوشی خود را برگردانم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      معمولا میشه با فلش کردن رام اصلی آنروت کرد اما توی بعضی گوشی ها مثل سامسونگ باز هم مشخص میشه روت کرده بودید

  30. عبداللهی می‌گوید

    سلام. گوشی من Galaxy S5 هستش و فلش رو باز می‌کرد
    اما حالا otg رو نمیخونه!!

    اگر گوشی رو روت کنم درست میشه؟
    با روت کردن اطلاعات و برنامه‌های نصب شده روی گوشیم پاک میشه؟؟

    لطفا زود جواب بدین
    با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گلکسی اس 5 به صورت پیشفرض OTG رو ساپورت می کنه نیازی به روت نیست. بکاپ بگیرید و فکتوری ریست کنید

    2. Elena می‌گوید

      سلام ببخشید من اینستاگرام ارور میده میگن از روت گوشیه گوشمم سه ماهه ک خریدم سامسونگ جی ۵ هسش روت کنم گوشیمو ایا صفحم باز میشه

      1. علی ارغوان می‌گوید

        متن ارور چیه؟ اینستاگرام هیچ ارتباطی به روت نداره

  31. فرشاد می‌گوید

    سلام خسته نباشید میخاستم ببینم این ک موقع استفاده از ی برنامه مث هک وای فا گوشی ارور روت شدن یا ارتقا نسخه ی اندرویدی میده چیه ؟؟
    و این ک اخرین نسخه ی اندرویدی گوشی ال جی جی پرو چیه و این ک. اصلا این مدل گوشی قابلیت روت داره یا ن؟
    مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خب طبیعتا یعنی گوشی نیاز به روت یا نسخه جدیدتر اندروید داره. منظورتون optimus g pro هست یا g pro 2؟

  32. Sajjad می‌گوید

    سلام گوشی A3 2016 samsung دارم میخوام نرم افزار هک بازی نصب کنم وگوشی باید حتما روت بشه میتونین راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روت کردن هر گوشی متفاوته باید جستجو کنید برای مدل خاص گوشیتون

  33. آرام می‌گوید

    سلام
    گوشی V2 چینی دارم
    زمانی که نرم افزار همراه بانک ملت و تجارت را نصب کردم هشدار امنیتی داد مبنی بر اینکه گوشی شما روت شده است و تضمینی در این خصوص نیست
    آیا امکان دسترسی به حساب های بانکی و هک کردن و …. در گوشی های روت شده هست ؟
    جدی هستش این هشدار یا مشکلی پیش نخواهد آمد؟
    باتشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سطح امنیتی در گوشی‌های روت طبیعتا پائین‌تره. نوع سوء استفاده اما بستگی به میزان دسترسی به برنامه‌ها داره

      1. عطرین مهتابی می‌گوید

        سلام . می دانم این ربطی به موضوع روت ندارد اما من هر چه مطالعه کردم به جوابم نرسیدم گفتم شاید شما بتوانید به من کمک کنید . من وقتی در Google play یک برنامه را دانلود میکنم به من میگوید شما هیچ دستگاهی ندارید این یعنی چی؟

  34. بهمن می‌گوید

    سلام، گوشی سونی سی 3 دارم خراب شد که سوکت شارژ تعویض شد ولی متاسفانه سرعتش حسابی پایین اومده که دو تغییر واضح هم اتفاق افتاده: 1-آپدیت سنتر دیگه هیچ بروزرسانی رو پیشنهاد نمیکنه حتی با جستجو 2-یک گزینه در قسمت تنظیمات اضافه شده(به نام: ضربه و پرداخت) که با ریست گوشی پاک میشه ولی به یک ساعت نکشیده دوباره پیداش میشه
    لطفاً راهنمایی کنید

  35. Amin می‌گوید

    سلام بعد از روت همه چی عکس و فیلم و برنامه پاک میشه ممنون میشم جواب بدید

  36. مهران می‌گوید

    سلام گوشی من j7 هست بنظرتون بهترین روت برای گوشی من چیه؟ میخوام همه جور دسترسی بهم بده دیگ و همه ی برنامه های نیاز به روت روش راحت کار کنه

  37. متینا می‌گوید

    سلام من با برنامه کینگ روت چندین بار امتحان کردم ولی نمیشه بنظرتون مشکل از کجاست ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از اونجا که روال روت کردن برای هر گوشی متفاوت هست اینجا ما نمیتونیم آموزش روت کردن بنویسیم. به انجمن های موبایلی فارسی مراجعه کنید برای طرح سوال

  38. امیر می‌گوید

    سلام من گوشیم رو با برنامه کینگ روت روت کردم????????

  39. ثمین رحیمی می‌گوید

    اشکالی نداره مطلبتون رو کپی کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با ذکر منبع و لینک دادن مشکلی نداره

      1. علی ارغوان می‌گوید

        بستگی به نوع روت داره اما بهتره در هر صورت از اطلاعات یه کپی پشتیبانی داشته باشید

  40. Nabil Ahmaf می‌گوید

    سلام ! ایا توسط روت میتوانیم بازی های تلفون را هک کرد ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعضی بازی ها بله اما تضمینی نیست

      1. Nabil Ahmaf می‌گوید

        خوب پس یه اپلیکیشن می خام که تلفونم را روت کند
        Samsung galaxy note 4
        N910t
        5.1.1
        اینم مشخصات تلفونم

        1. علی ارغوان می‌گوید

          معمولا به سادگی نصب اپلیکیشن نیست. توی گوگل جستجو کنید اینجا نمیشه آموزش روت داد

  41. حسن می‌گوید

    باسلام
    کار این kingroot رو گوشی چیه؟
    مزاحم نیست؟
    پاکش کنم؟
    یا استفاده مفید هم داره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعد از روت شدن دیگه نیازی بهش نیست

  42. Ali می‌گوید

    سلام خسته نباشید میخواستم سونی z1 رو روت کنم میگن سونی ریسکش خیلی بالاست ک خاموش بشه دیگه برنگرده گفتم ازتون بپرسم ک درسته همچین چیزی یا ن با خیال راحت روتش کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر طبق دستور العمل هر گوشی انجام بدین مشکلی نداره

  43. پویان می‌گوید

    سلام من میخام چند تا از برنامه های گوشی خودمو مخفی کنم میگن باید گوشیت روت کنی تا برنامه مخفی گر فعال بشه راه دیگه ای نیست که برنامه هر رو مخفی کنم

  44. معصومه می‌گوید

    سلام مدل گوشی من هواوی G630هست و میخوامفلش رو به گوشیم از طریق کابل متصل کنم ولی نمیشه. برای این کار ایا باد گوشیمو روت کنم یا از اون دسته گوشی هاست که با روت کردن هم فلش متصل نمیشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روت فقط برای سری پیکسل گوگل توی OTG تاثیر داره. اگر با کابل کار نمی کنه حتماً گوشیتون این قابلیت رو نداره

  45. نیکان می‌گوید

    سلام، آیا اگه روت کنم برنامه ها حذف می شوند؟

    1. علیرضا می‌گوید

      نه

  46. moj mojtaba می‌گوید

    من گوشیم j7است 2015 در تنظیمات نوشتهj700hمیترسم روت کنم یک دفه خاموش شه خیلی به برنامه های روت نیاز دارم کمکم کنین روت کنم یا نه اندروید6.0.1است اگه مشکلی پیش نیاد روت میکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روت برای هر دستگاهی روش متفاوتی داره و ریسک و منافعش رو هم بالا نوشتیم فرقی نداره چه گوشی هست

  47. محمدجواد می‌گوید

    سلام گوشی منj5 ۲۰۱۵بود که من اندرویدان را۶ کردن.ایاحالاره اندروید۷تبدیل می شود؟

  48. محمدجواد می‌گوید

    سلام.من گوشیم اندروید۶.۰.۱بوددوستم هم گوشی مثل من بود اون هم اندوروید۶.۰.۱بود.دوستم گوشی رایوزرسانی کرده وشده۶.۰.۱ولی من هرچقدرتلاش می کنم بروزبشه نمی شه.بنظرشما مشکل ازکجا میتونه باشه

  49. ABC می‌گوید

    اگر گوشی خود را روت کنیم هر چیزی که خودمان رویش نصب کرده آیم پاک میشود؟

  50. محمدجواد می‌گوید

    سلام.میدونم که غیرمرتبط باموضوع است ولی میخواستم بدونم که من اندروید۶کردم ولی حسگراثرانگشت نداره ولی توویژگی های اندروید۶نوشته که دارد.بایدمن چه کارکنم؟گوشی منj5است.ممنون میشم جواب بدید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید سخت افزار حسگر اثر انگشت توی گوشی شما موجود باشه که با پشتیبانی نرم افزاری همراه بشه