نقشه پیشرفت تسلط فیس‌بوک بر جهان در چهار سال گذشته!

شکی نیست که در حال حاضر فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست. اما شاید بپرسید فیس‌بوک چگونه، با چه سرعتی و ابتدا بر کدام نقاط جهان تسلط یافت؟

0

فارنت: شکی نیست که در حال حاضر فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست. اما شاید بپرسید فیس‌بوک چگونه، با چه سرعتی و ابتدا بر کدام نقاط جهان تسلط یافت؟

Facebook-domination

تصویر متحرک بالا نقشه‌ای از میزان تسلط شبکه‌های مختلف اجتماعی را از ماه ژوئن سال 2009 میلادی تا امسال را به تصویر می‌کشد. از آن‌جایی که سرویس Google Trends از سپتامبر 2010 تعطیل شده این تصاویر با استفاده از وبسایت Alexa به دست آمده است. در ابتدا شبکه‌های اجتماعی محبوب دیگری مانند Orkut و Friendster نیز طرفداران زیادی در میان کشورهای مختلف داشته‌اند؛ اما به مرور زمان فیس‌بوک سرویس‌هایی مانند Orkut، Hi5، Zing و Maktoob را مغلوب کرده تا جایی که حالا جز فیس‌بوک تنها شبکه‌های QZone در چین، V Kontakte در روسیه و Cloob در ایران به علت موقعیت زبانی و جغرافیایی توانسته‌اند در برابر فیس‌بوک مقاومت کنند.

Facebook-domination-map

البته همان‌طور که می‌دانید احتمالاً رنگ سبز در ایران به معنای کاربران بیشتر شبکه اجتماعی کلوب نسبت به فیس‌بوک نیست؛ چرا که به دلیل دشواری‌های دسترسی کاربران ایرانی به فیس‌بوک، اغلب کاربران به روش‌هایی مانند تغییر آی‌پی روی می‌آورند و به همین دلیل توسط الکسا به عنوان کاربر کشورهای دیگر شناخته می‌شوند. البته این محدودیت تا حدودی مانع دسترسی کاربران عادی به فیس‌بوک و روی آوردن به کلوب شده و اگر چنین محدودیت‌هایی وجود نداشت شاید رنگ کشور ما نیز مانند اکثر کشورها به رنگ آبی تیره بود.


پایان مطلب/

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.