زنی که دو دستگاه آیفون خرید اما دو عدد سیب در جعبه تحویل گرفت!

چندی پیش زنی استرالیایی قصد خرید دو آیفون اپل را داشته و آن طور که خودش مدعی است با چرخ زدن در سایت‌های اینترنتی قصد خرید آنلاین این دو آیفون را داشته است. بعد از گشت وگذار به موردی برمی‌خورد که به نظرش مناسب می‌آید. دو دستگاه آیفون اپل در ازای 1500 دلار.

3

فارنت: این نامگذاری برندها نیز خود دردسری است، به عنوان مثال همین شرکت اپل. دقیقا مشخص نیست که استیو جابز فقید چرا چنین نامی را برای کمپانی‌اش انتخاب کرد؟ مطمئنا اگر می‌دانست بعدها سوء استفاده‌های عجیبی از نام شرکتش و همنامی‌اش با سیب خوراکی خواهد شد هیچگاه این نام را انتخاب نمی‌کرد.

حال چرا ما به نام این شرکت پرداخته‌ایم؟ چندی پیش زنی استرالیایی قصد خرید دو آیفون اپل را داشته و آن طور که خودش مدعی است با چرخ زدن در سایت‌های اینترنتی قصد خرید آنلاین این دو آیفون را داشته است. بعد از گشت وگذار به موردی برمی‌خورد که به نظرش مناسب می‌آید. دو دستگاه آیفون اپل در ازای 1500 دلار.

زن با فروشنده در رستوران مک دونالد قراری ترتیب می‌دهد و جنس و پول بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌شود. همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد، دو جعبه آیفون در برابر 1500 دلار رد و بدل شده است. اما قسمت جالب قضیه اینجاست که فروشنده کلاهبرداری بزرگی از خریدار کرده است.

فروشنده فقط دو جعبه آیفون اصلی را به زن فروخته و به جای قرار دادن دو گوشی اپل، دو عدد سیب را درون جعبه‌ها قرار داده است، خریدار ساده ما نیز هیچ توجهی به اجناس مورد نظر نداشته و آن ها را اصطلاحا چک نمی‌کند.

حال نتیجه ای که از این اتفاق می‌توان گرفت این است که اول: شرکت‌های مختلف نام‌های عجیب و غریبی را برای محصولات خود انتخاب می‌کنند و دوم: قبل از خرید محصول از یک فروشنده ناشناس، حتما جنس مورد نظر را در اولویت اول چک کنید، در اولویت دوم چک کنید و در اولویت سوم باز هم چک کنید ، تا خدایی نکرده افراد سودجو بر سر شما کلاه نگذارند! آن هم با این وضعیت دلار و قیمت نجومی اجناس! ضمنا رستوران هم جای مناسبی برای خرید و فروش گوشی نیست!

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. pm می‌گوید

    به نظر منم این مطالب زرد در حد سایت فارنت نیست.
    لطفا بیشتر دقت کنید
    سپاس

  2. امیر حسین می‌گوید

    چقد یارو گاگول بوده….

  3. م ر می‌گوید

    متاسفانه نویسنده این مطلب اطلاعات مکفی از این کمپانی را نداشته.
    Apple در واقع همان سیبی است که وقتی «ایساک نیوتون» در حال مطالعه بود از درخت افتاد و باعث رقم خوردن تحقیقات وی در رابطه با جاذبه که پایه و تشکیل دهنده اساس علوم فیزیک می‌باشد. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Apple_first_logo.png
    نام گذاری Apple هم تنها به استیو جابز ختم نمی‌شود، افرادی چون استیو وازنیاک و رونالد وین در ساخت اولین اپل (بیشتر وزنیاک، قابل ذکر است که ایشان کیت این کامپیوتر را خود بصورت دستی ساختن) همکار بوده اند.

    احتمالا اسم بهتر از نگاه نویسنده برای یک کمپانی چیزی مثل «داده گستران فردانگار سبز پویا»ست.

    نظر بنده اینکه برای سایتی مثل سایت شما این مطالب زرد، مناسب نیست.