اندروید در حال تسخیر جهان: 80 درصد گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستند!

برطبق آخرین گزارش‌ها و آمار رسیده اندروید حالا حدود 80 درصد از گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود و سامسونگ نیز کماکان در صدر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها قرار دارد.

0

فارنت: برطبق آخرین گزارش‌ها و آمار رسیده اندروید حالا حدود 80 درصد از گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود و سامسونگ نیز کماکان در صدر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها قرار دارد.

 

Android-dominance

 

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند از 156.6 میلیون در سه‌ماه مشابه پارسال به 229.6 میلیون دستگاه رسیده که یک رشد چشمگیر 47 درصدی را نشان می‌دهد. این رشد فوق‌العاده بیشتر مربوط به استقبال عالی از گوشی‌های اندرویدی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه‌ای مانند امریکا، چین و برزیل است و حالا تقریباً از هر 10 گوشی هوشمند 8تای آن‌ها به سیستم‌عامل اندروید مجهز هستند.

اندروید تنها شش ماه قبل به رقم 70 درصد دست یافته بود و حالا شاید بپرسید چگونه به این سرعت 10 درصد دیگر به سهم آن افزوده شده است؟ کارشناسان دلیل این امر را هزینه پایین لیسانس اندروید، شرکا و تولیدکنندگان بسیار اندروید و فروشگاه اپلیکیشن غنی گوگل پلی می‌دانند.

 Smartphone-devices-broken-down-by-OS

طبعاً برای بالا رفتن درصد گوشی‌های اندرویدی نسبت به کل، رقبا باید افت کرده باشند و همین‌طور هم هست. نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته سیستم‌عامل iOS اپل و در این‌جا آیفون از 16.6 درصد گوشی‌های هوشمند به 13.6 درصد سقوط کرده است. هرچند که می‌توان انتظار داشت با معرفی آیفون 5S و عرضه iOS 7 اوضاع اپل کمی بهبود یابد.

اما سیستم‌عامل سوم که با اختلاف زیادی نسبت به اندروید و iOS قرارگرفته ویندوزفون مایکروسافت است. این سیستم‌عامل نسبت به سال گذشته پیشرفت اندک 0.3 درصدی داشته و حالا کمی کمتر از 4 درصد گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود اما چرا با وجود حمایت همه جانبه نوکیا، مایکروسافت نتوانسته موفقیت لازم را کسب کند؟ کارشناسان اعتقاد دارند مایکروسافت باید هزینه لیسانس ویندوزفون را کاهش داده و از تکنولوژی‌های جدید مانند پردازنده‌های چهار و هشت هسته‌ای  و همچنین صفحه‌نمایش‌های فول اچ‌دی پشتیبانی کند تا از اندروید عقب نماند.

Smartphone-devices-broken-down-by-manufacturer

سیستم‌عامل‌های دیگر هم مجموعاً از 10.4 درصد در سال گذشته حالا تنها 3 درصد گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شوند و به نظر می‌رسد رقابت تنها میان سه غول فناوری یعنی گوگل، اپل و مایکروسافت انجام می‌گیرد.

حالا نگاهی به تولیدکنندگان و آمار آن‌ها می‌اندازیم. در این زمینه تمامی شرکت‌های پیشتاز نسبت به سال گذشته تولید خود را افزایش داده‌اند. سامسونگ حالا با پیشرفت دو درصدی 33.1 درصد کل گوشی‌های هوشمند جهان را تولید می‌کند و این یعنی از هر سه گوشی هوشمند جهان تقریباً یکی را سامسونگ تولید کرده است! رتبه دوم را اپل در اختیار دارد که البته با سه درصد سقوط رقم 13.6 درصد را دارد و رتبه‌های بعدی با 5.3، 5 و 4.8 درصد در یک رقابت تنگاتنگ به ترتیب در اختیار ال‌جی، زد.تی.ای و هواوی می‌باشد.

Source: PhoneArena

پایان مطلب/

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.