پلی‌استور گوگل برای اولین بار اپ‌استور اپل را در تعداد دانلود پشت سر گذاشت

برای اولین بار در تاریخ، پلی استور گوگل توانست تعداد دانلود بیشتری را نسبت به اپ‌استور اپل به خود اختصاص دهد اما با وجود این اختلاف 10 درصدی باز هم iOS و اپ استور هنوز 2.3 برابر بیشتر از گوگل سودآور بوده‌اند.

4

فارنت: برای اولین بار در تاریخ، پلی استور گوگل توانست تعداد دانلود بیشتری را نسبت به  اپ‌استور اپل به خود اختصاص دهد. بنابر اعلام وب‌سایت آماری App Annie این اختلاف چیزی حدود 10 درصد است، گرچه iOS و اپ استور هنوز 2.3 برابر بیشتر از گوگل سود آور بوده‌اند.

google-vs-apple-app-store

سودآورترین بخش دانلودها، بازی‌ها بوده‌اند که 40 درصد دانلود سه‌ماهه دوم امسال را دربر داشته اند. بازی‌ها 75 درصد سود اپل را شامل می‌شوند و 80 درصد سود پلی‌استور گوگل را نیز همین بازی‌ها شامل می‌شوند.
در هر دو فروشگاه 5 دسته‌بندی مختلف که سودآورترین دسته‌بندی‌ها بودند نیز اعلام شدند. برای iOS بعد از دسته‌بندی بازی‌ها، سرگرمی، عکس و ویدئو، سبک زندگی و ابزار کاربردی جزو 5 دسته برتر بوده‌اند. همچنین در اندروید بعد از بازی‌ها، دسته‌بندی‌های ارتباطات، ابزار، سرگرمی‌، اجتماعی قرار داشتند.

Play-Store-beats-Apple-App-Store-by-downloads

هر دو فروشگاه بالاترین سود خود را در آمریکا داشته‌اند و در عین حال روسیه نیز جزو 5 کشور برتر در دانلود در اپ‌استور و پلی‌استور بوده است.  چین نیز توانسته دومین کشور در دانلود و پنجمین کشور در سود دهی به اپ استور اپل باشد، نکته جالب قضیه اینجاست که چینی‌ها خود چندین فروشگاه غیرقانونی مانند 25pp را در اختیار دارند ولی هنوز میزان دانلود قانونی آنها از اپ استور اپل بالاست.

Play-Store-beats-Apple-App-Store-by-downloads-02

ایالات متحده و ژاپن رتبه دوم سوددهی به اپل را با 40 درصد سود دهی دارا می‌باشند. ژاپنی‌ها همچنین پول زیادی را در پلی‌استور گوگل هزینه می‌کنند. نکته عجیب اینجاست که این کشور حتی در بین 5 کشوری که بیشترین دانلود از پلی استور را دارند نیست که این نشان می‌دهد ژاپنی‌ها علاقه عجیبی به برنامه‌های پولی پلی‌استور گوگل دارند. آمریکا و کره جنوبی نیز در رده دوم و سوم سوددهی به پلی‌استور گوگل با 70 درصد قرار دارند.

Source: GsmArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Amin می‌گوید

    سلام چرا برنامه ای که برای بازگشت کلش میخوام رواز هیچ جا نمیتونم پیدا کنم

  2. میثاق می‌گوید

    iOS اپل بیشتر شبیه به پادگان میمونه. الان شما ببینید تو ایران اونایی که اندروید کار می کنن می تونن یه درآمدی داشته باشن اما iOS‌ کارها چی؟

  3. محمد رضا می‌گوید

    به نظر من اپل دقیقا داره اشتباه بلک بری رو تکرار میکنه.سیستم عامل مخصوص خود گوشی هایی که فقط از سیستم عامل خود اپل یعنی ای او اس استفاده میکنند که در آخر سرنوشتی جز بلک بری نخواهد داشت

  4. مرتضی می‌گوید

    این قضیه سوددهی چیز عجیبی نیست. اپل تو اپ استور یه سیاست خاصی داره. مثلا شما انگری بردز رو ببینید. با اون تعداد دانلود حتی اگه بخواید یک سنت هم براش در نظر بگیرید چه درآمد یا سودی رو نصیب اپل می کنه! حالا همین بازی تو گوگل پلی رایگانه و گوگل در قبال این رایگان بودن داره تعداد کاربران اندروید رو به طرز دیوانه واری افزایش میده. به هر حال هر شرکتی سیاست خودش رو داره. این رو نمایش پیروزی یا شکست یه شرکت دیگه تصور کرد.