پایان انتظارها: موتو ایکس موتورولا رسما معرفی شد

موتو ایکس ، گوشی اندرویدی موتورولا که خبرهای زیادی پیش از معرفی رسمی آن منتشر شده بود بالاخره رسما معرفی شد. این گوشی هوشمند به نوعی ساخته شده که امکان شخصی‌سازی توسط کاربر، چه از داخل و چه از خارج گوشی وجود دارد!

2

فارنت : سرانجام شرکت موتورولا به طور رسمی به معرفی موتو ایکس، اولین گوشی که با نظارت کامل گوگل توسعه داده شده، پرداخت. از سویی دیگر، موتو ایکس اولین گوشی این شرکت است که به طور کامل در آمریکا تولید شده است.

moto-x-black

این گوشی هوشمند از صفحه نمایش 4.7 اینچی AMOLED با رزولوشن اچ دی بهره می‌برد و مقدار پیکسل در هر اینچ برای آن عدد 316 می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند به طور کامل از نوع RGB  ماتریکس است. این صفحه نمایش، توسط نوعی جدید از گوریلا گلس که از سوی موتورولا شیشه جادویی خوانده شده و با انحنایی خاص تا لبه های گوشی امتداد یافته محافظت می‌شود. موتو ایکس از تراشه Qualcomm Snapdragon S4 Pro به همراه  Krait  دوهسته ای با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 320 و 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. فضای ذخیره‌سازی داخلی بسته به نوع گوشی که انتخاب می‌کنید، 16 یا 32 گیگابایت است و امکان افزایش این فضا از طریق مموری کارت نیز در گوشی گنجانده شده است.

moto-x-white

دقیقا همانند آخرین سری از درویدها ، تراشه یادشده قسمتی از بورد X8 موتورولاست که شامل یک پردازنده زبان و پردازنده محاسباتی ترکیبی است. این گوشی هوشمند از دوربین 10 مگاپیکسلی به همراه تکنولوژی ClearPixel برای عکسبرداری بهینه در نور کم بهره می‌برد (توضیح کامل این فناوری) و درواقع همه آرایه های فیلترهایی که در جلوی سنسور عکسبرداری هستند ، با نوع خاصی که به اصطلاح Clear خوانده می‌شود جایگزین شده‌اند و همین امر به دریافت بیشتر نور از طریق سنسور کمک می‌کند.

از نقطه نظر نرم‌افزاری، دوربین موتو ایکس به HDR، پانوراما و حالت Burst تجهیز شده است. دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهای تمام اچ.دی 30 فریم در ثانیه را دارد و امکاناتی از قبیل تشخیص چهره و برچسب گذاری مکانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در قسمت جلویی گوشی، دوربین 2 مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری تمام اچ دی برای مکالمات تصویری در نظر گرفته شده است. امکان انتخاب رنگ پنل جلویی گوشی (سیاه یا سفید ) برای کاربر در نظر گرفته شده و در قسمت پشتی گوشی این امکان به 18 گزینه متفاوت می‌رسد.

gsmarena_048

حتی امکان پوشش لبه دوربین و دکمه های کناری توسط کاوری خاص در نظر گرفته شده است. امکان اضافه کردن نام یا یک پیام کوتاه بر روی پشت گوشی وجود دارد و به طور پیش فرض، حساب کاربری گوگل و یک پس زمینه برای این قسمت در نظر گرفته شده اند.

موتو ایکس از نسخه 4.2 اندروید جلی بین بهره می‌برد و در نگاه اول رابط کاربری ساده و بی آلایشی دارد که موتورولا چند تغییر کوتاه در آن ایجاد کرده است. یکی از این تغییرات، افزودن قابلیت Active Display است که صفحه خالی سیاه رنگی را که در برگیرنده اطلاعاتی شامل  زمان، پیام‌های صوتی جدید و پیامک‌های خوانده نشده است برای کاربر به نمایش می‌گذارد. می‌توان این قابلیت را چیزی شبیه به Nokia Glance Screen تصور کرد. برنامه پیش فرضی نیز به نام Migrate بر روی گوشی نصب شده که برای انتقال اطلاعات شامل عکس‌ها، ویدئوها، مخاطبین و حتی تاریخچه تماس‌ها از هر گوشی اندرویدی که از اندروید 2.2 به بالا بهره می‌برد قابل استفاده است.

gsmarena_040

به علت انحنای پشتی موتو ایکس، ضخامت این گوشی هوشمند در قسمت‌های مختلف از 5.6 تا 10.4 میلیمتر متغیر است. اندازه گوشی بسیار مناسب و گوشی بسیار خوش دست است و وزن آن نیز 130 گرم است. در زیر پنل با قابلیت شخصی سازی در پشت دستگاه، یک باتری 2200 میلی آمپر بر ساعت قرار گرفته که موتورولا ادعا می‌کند توانایی 13 ساعت مکالمه در شبکه‌های نسل سوم و همچنین 24 ساعت استفاده (با کاربردهای متفاوت) را دارد.

موتو ایکس در پنج اپراتور بزرگ آمریکا یعنی AT&T,Verizon,Sprint,T-Mobile,US Cellular عرضه خواهد شد و با قراردادی 2 ساله،  نسخه 16 گیگابایتی آن 200 دلار و نسخه 32 گیگابایتی 250 دلار قیمت خواهد داشت.

Source: Gsmarena

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    هیچ چیز جدیدی نمیشه تو این گوشی دید! افتضاح بودی گوگل جان!

    1. منصور می‌گوید

      به نظر من گوگل تو این محصول هم چندان دخالتی نداشته. این اصلا یه محصول گوگل نیست.