سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی

چند روز پیش مدیاتک اعلام کرد که در حال ساخت اولین پردازنده هشت هسته‌ای واقعی است اما خبرهای منتشره حاکی از آن است که شرکت کره‌ای سامسونگ نیز همزمان در حال کار بر روی ساخت پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی است.

0

فارنت : چند روز پیش مدیاتک اعلام کرد که در حال ساخت  اولین پردازنده هشت هسته‌ای واقعی است. هشت هسته واقعی بدان معناست که این پردازنده توانایی استفاده از 8 پردازنده که به طور همزمان کار می‌کنند را داراست. این امر موفقیتی بزرگ برای این سازنده تایوانی که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود بحساب می‌آید. اما خبرهای منتشره حاکی از آن است که شرکت کره‌ای سامسونگ نیز همزمان در حال کار بر روی ساخت پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی است.

سامسونگ در حال حاضر از Exynos 5 Octa که از معماری  بزرگ – کوچک ARM برخوردار است، بهره می‌برد و ترکیبی از 4 هسته با توان مصرفی کم را در کنار 4 هسته با قدرت بالا قرار داده است اما این معماری باعث شده در آن واحد تنها چهار هسته از این مجموعه در حال استفاده باشند.

11

البته باید مدنظر قرار داد که افزایش تعداد هسته‌ پردازنده‌ها به تنهایی نمی‌تواند افزایش دهنده قدرت و کارایی گوشی‌های هوشمند باشد و اکثر برنامه‌ها بهینه‌سازی لازم برای بهره‌گیری از تمامی این هسته‌ها را ندارند، اما از سویی دیگر با توجه به جنبه تبلیغاتی “هرچه تعداد هسته ها بیشتر، لابد دستگاه مورد نظر قوی‌تر!”، شرکت‌های سازنده تمایل زیادی برای افزایش این تعداد هسته‌ها دارند.

Source: Phonearena

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.