چگونه سرعت نکسوس 7 قدیمی خود را بالا ببریم!

روش‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند روش های استاندارد بوده و هیچ تاثیر مخربی بر روی تبلت شما نخواهند داشت و برای انجام آنها نیازی به دانلود اپلیکیشن یا برنامه‌ای نیست و فقط نیازمند دستکاری کردن چند قسمت از تنظیمات تبلت است.

2

فارنت: نکسوس 7 را می‌توان جزو محبوبترین تبلت‌های اندرویدی دانست و بدون اغراق شاید بتوان نام پادشاه تبلت‌های 7 اینچی اندرویدی را به این تبلت اختصاص داد. این تبلت در زمان عرضه با نسخه به‌روز اندروید خود و همچنین قیمت پایین در کنار سخت‌افزار شگفت‌انگیزش توجه همگان را به خود جلب کرد.

Nexus-7حالا نکسوس 7 جدید به بازار عرضه شده و شما که لذت استفاده از نکسوس 7 قدیمی خود را داشته‌اید حالا وسوسه شده باشید که نسخه جدید ان را تهیه کنید و نکسوس 7 قدیمی خود را بازنشسته کنید. اما در این مطلب قصد داریم به سراغ روش‌هایی برویم که شاید دیگر نیازی به هزینه کردن دوباره نداشته باشید.
حال اگر شما نیز جزو دارندگان این تبلت خوش دست و خوش ساخت هستید و خواستار این هستید که سرعت تبلت خود را بالا ببرید، باید بدانید که راه‌های استانداردی نیز وجود دارد. در این مقاله به بررسی روش‌های استاندارد مختلف برای بالا بردن سرعت این تبلت می‌پردازیم. اگر خواهان انجام این روش‌ها هستید ، پس با ما همراه باشید.
متاسفانه یکی از مشکلاتی که تمامی محصولات نکسوس را شامل می‌شود حافظه داخلی نسبتا کم دستگاه و همچنین غیر قابل ارتقا بودن این حافظه است. حال با افزایش پیدا کردن اپلیکیشن و همچنینی آپدیت‌های خود سیستم عامل اندروید ممکن است که تبلت نکسوس شما بعد از مدتی کمی از سرعتش کاسته شود و به قولی تنبل شود!
بالاخره روت کنم یا نه؟
شاید به نظر بهترین راه برای بالا بردن سرعت دستگاهی اندرویدی چه تبلت یا چه یک تلفن هوشمند، دسترسی به سیستم عامل آن باشد و اگر واضح‌تر بگوئیم روت کردن سیستم عامل! البته روت کردن دستگاه هر جای دنیا که باشید، گارانتی دستگاه شما را از بین می‌برد و اگر خدایی نکرده! اتفاقی برای دستگاه شما پیش بیاید مطمئنا به این دلیل شامل گارانتی نخواهد شد.

Rooted-Nexus7
اگر توانسته‌ایم شما را از این روش منصرف کنیم باید چندین متد استاندارد را امتحان کنید. البته باید توجه داشته باشید که در خصوص استفاده از کاستوم‌رام‌ها، بدون روت دستگاه نمی‌توانید از آنها اسفاده کنید، لازم به ذکر است که استفاده از بعضی کاستوم رام‌ها باعث افزایش سرعت دستگاه خواهد شد.
به هر حال، روش‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند روش های استاندارد بوده و هیچ تاثیر مخربی بر روی تبلت شما نخواهند داشت و جای نگرانی بابت خرابی دستگاه وجود ندارد. در عین حال به غیر از روش اول، برای انجام روش‌های بعدی نیازی به دانلود اپلیکیشن یا برنامه‌ای نیست و فقط نیازمند دستکاری کردن چند قسمت از تنظیمات تبلت است.
اولین راه حل: ارتقا به اندروید 4.3
خوشبختانه گوگل همزمان با عرضه نکسوس 7 جدید، نسخه جدید سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 4.3 را نیز عرضه کرده است.

Old-Nexus-7

علی ارغوان در این مطلب به شما دلیل اینکه ارتقا به اندروید 4.3 می‌تواند بهترین راه برای افزایش سرعت و بخشیدن جانی دوباره به این محبوب 7 اینچی باشد را توضیح می‌دهد. پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ روش‌های بعدی بروید روش موجود در این مطلب را امتحان کنید.
سرم شلوغه! ؛ اپلیکیشن‌ها و فایل‌های غیرضروری را پاک کنید
مانند یک کامیپوتر یا یک لپ‌تاپ، نکسوس 7 نیز با نصب اپلیکیشن‌های مختلف و پر کردن حجم حافظه داخلی آن، سرعت پایینی پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اگر دستگاه شما 16 گیگابایت است و تنها 3 گیگابایت فضای خالی برایش باقی مانده، مطمئنا عملکردش کند خواهد شد و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل ، اگر بعضی اپلیکیشن‌ها و برخی اطلاعات غیرضروری خود را از روی تبلت پاک کنید شاهد تغییر سرعت چشمگیری در دستگاه خواهید بود.
البته توجه داشته باشید که فایل‌های مهم و ضروری دستگاه را پاک نکنید تا صدمه‌ای به تبلت نرسد. می‌توانید فایل‌هایی همچون فیلم‌هایی را که دیده‌اید، بازی‌های قدیمی و اینگونه فایل‌ها را پاک کنید. همچنین می‌توانید کل دستگاه را یکبار ریست کنید البته توجه داشته باشید که از فایل‌های مهم خود بکاپ و پشتیبان تهیه کنید.
از مرورگر متن باز اندروید استفاده کنید
تعدادی از دارندگان نکسوس 7 که مشکلاتی با سرعت دستگاه خود داشته‌اند یکی از مشکلات اصلی دستگاه خود را سرعت کم مروگر کروم ان عنوان کرده‌اند. حالا باید گفت که یکی از راه های سرعت بخشیدن به دستگاه استفاده از مرورگر اینترنت AOSP (پروژه متن باز اندروید) به جای گوگل کروم است. مطمئنا این مرورگر امکانات بسیار زیاد و ترغیب کننده‌ای ندارد اما خب سریع‌تر از گوگل کروم صفحات وب را باز می‌کند. پس برای استفاده از این مرورگر ابتدا مرورگر خود را پاک کنید و مرورگر AOSP را نصب کنید. لازم به ذکر است که این مرورگر تنها در دستگاه‌های روت شده قابل استفاده است، پس در قدم اول برای استفاده از این مروگر دستگاه خود را روت کنید.
کارنتس را غیر فعال کنید
راه دیگری که پیش روی شما قرار دارد این است که اپلیکیشن کارنتس را غیر فعال کنید. ممکن است که این اپلیکیشن خیلی به چشم نیاید اما گوگل کارنتس یکی از اپلیکیشن‌هایی است که بیشترین مصرف را بر روی محصول شما خواهد داشت و یکی از عوامل اصلی لگ‌های دستگاه شما به حساب می‌آید.

Nexus7
می توانید این اپلیکیشن را غیر فعال کنید و یا با پاک کردن اپلیکیشن‌ها از بکگراند دستگاه خود در سرعت دستگاه تغییر ایجاد کنید.
این ها چندین روش کوچک بودند که ممکن است تغییری در سرعت دستگاه و همچنین مشکلات داغ کردن آن ایجاد کنند. این روش ها محدود هستند و اگر شما نیز روشی خاص را می‌شناسید می‌توانید از طریق بخش نظرات آن‌ها را بیان کنید.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا خان زاده می‌گوید

    بسته به مصرف شماست اگر نور صفحه رو تا آخر کم کنید و مداوم باهاش کار کنید اگر وای فای روشن باشد و بازی کنید بسته به گرافیکش بین ۵ تا ۸\۹ ساعت اگر اینترنت تنها حدوده ۱۰ ساعت اگه فیلم حدود ۹ ساعت البته وای فای خاموش و برنامه اضافی بسته البته با هدفون که معمول بدون هدفون حدود ۵\۶ ساعت. من نکسوس ۲۰۱۲ دارم و خیلی راضیم

  2. رضا دانشور می‌گوید

    سلام و درود بر شما تبلت بنده بعد از 4و5 ساعت استفاده نیاز به شارژ پیدا می کنه (ایسوز 7) این مقدار شارژ منطقیه؟