محافظ صفحه گوریلا گلس به نوت‌بوک‌های لمسی می‌آید

حتماً شرکت Corning و محافظ‌های مشهور گوریلا گلس آن را می‌شناسید. این شرکت به تازگی اعلام کرده که نسل جدید محافظ‌هایش را برای نوت‌بوک‌های لمسی عرضه خواهد کرد.

0

فارنت: حتماً شرکت Corning و محافظ‌های مشهور گوریلا گلس آن را می‌شناسید. این شرکت به تازگی اعلام کرده که نسل جدید محافظ‌هایش را برای نوت‌بوک‌های لمسی عرضه خواهد کرد.

وقتی Gorilla Glass برای اسمارت‌فون‌هایمان عرضه شد بسیار خوشحال شدیم که از این پس نگرانی کمتری جهت کار کردن با انگشت و ناخن روی صفحه و قراردادن گوشی‌ها در جیب در کنار دسته کلید یا اشیای تیز دیگر خواهیم داشت. حالا که ویندوز 8 با پشتیبانی خوب از صفحه‌نمایش‌های لمسی عرضه شده ممکن است از این بابت نگران باشیم که کار کردن با دست روی صفحه‌نمایش‌های لمسی نوت‌بوک‌ها باعث آسیب دیدن آن‌ها شود.

محصول جدید Corning که Gorilla Glass NBT نام دارد خیال شما را از تپ کردن، سوایپ کردن و پینچ کردن حتی با ناخن‌های بلند روی صفحه‌نمایش راحت می‌کند. همچنین اگر روی صفحه‌کلید نوت‌بوکتان شیئی مانند خودکار یا مداد قرار داشته باشد و آن را محکم ببندید احتمالاً به صفحه آن آسیب جدی وارد خواهید کرد؛ چیزی که با گوریلا گلس نگران آن نخواهید بود. در این ویدئو می‌توانید آزمایشی که Corning در این زمینه انجام داده را مشاهده کنید.

 در واقع این نسل از صفحه‌های محافظ نسبت به صفحه‌های عادی مزایای زیر را خواهند داشت:

1- 8 تا 10 برابر مقاومت بیشتر در برابر خش

2- مقاومت بیشتر در برابر تمیزکردن صفحه به صورت غیراصولی و نادرست

3- مقاومت بیشتر در برابر ضربه‌های ناشی از بستن درب نوت‌بوک روی اشیا

4- قابلیت تحمل بهتر ضربات مختلف احتمالی

از آن‌جایی که Corning تقریباً در این صنعت بی‌رقیب است و اعلام کرده استفاده از این شیشه‌ها تنها 2 درصد هزینه نهایی نوت‌بوک را افزایش خواهد داد احتمالاً در آینده نزدیک شاهد به کار بردن گوریلا گلس توسط تولیدکنندگان نوت‌بوک خواهیم بود.


پایان مطلب/

Source: TechRadar, Corning

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.