هر آن چیزی که در مورد هونامی Honami؛ پرچمدار آینده سونی می‌دانیم!

سونی وارد فاز جدیدی از رقابت‌ها در گوشی‌های هوشمند شده، این شرکت با عرضه محصولاتی همچون Xperia Z ، Xperia ZL و Xperia Z Ultra نشان داده که می‌تواند بدون دخالت شرکتی همکار مانند Ericsson نیز گوشی‌های فوق العاده‌ای تولید کند. حال این شرکت به تازگی دعوتنامه هایی را برای ماه سپتامبر ترتیب داده تا محصولی جدید را معرفی کند.

0

فارنت : سونی وارد فاز جدیدی از رقابت‌ها در گوشی‌های هوشمند  شده، این شرکت با عرضه محصولاتی همچون اکسپریا ZL، اکسپریا Z ‌و اکسپریا زد اولترا نشان داده که می‌تواند بدون دخالت شرکتی همکار مانند Ericsson نیز گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده ای تولید کند. حال این شرکت به تازگی دعوتنامه‌هایی را برای ماه سپتامبر ترتیب داده تا محصولی جدید را معرفی کند، محصولی که بسیاری اعتقاد دارند یک دوربین-گوشی جدید خواهد بود.

سونی در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند در بازار دوربین-گوشی‌ها خوش بدرخشد و اساسا تکنولوژی‌های مناسبی را در این زمینه به کار می‌بندد . به عنوان مثال در سال 2000 شرکت Sony Ericsson گوشی K800i را عرضه کرد که دوربینی بی‌همتا در دوران خود داشت. مشخصات این محصول جدید هنوز توسط سونی تایید نشده و این مقاله به شایعات و گمانه‌زنی های منتشر شده در خصوص این محصول می پردازد.

sony-honami-1-645x362

مراسم 4 سپتامبر

سونی قرار است در 4 سپتامبر در غرفه خود در نمایشگاه IFA مراسمی را برگزار کند و این تمام چیزی است که به صورت رسمی از سوی این شرکت ژاپنی تایید شده است. البته امکان دارد که محصول جدیدی در این مراسم معرفی نشود اما این احتمال بسیار کم است چون سال پیش دقیقا در چنین مراسمی سونی گوشی‌ها هوشمند اکسپریا V، اکسپریا تی و اکسپریا J  همراه با تبلت Xperia S را معرفی کرد.

اسم رمز Honami

این اسم رمز ابتدا در ماه آوریل مطرح شد، در کنار اسم رمز Togari که بعدا به اکسپریا زد اولترا تعلق گرفت. به نظر می‌رسد با این اسم رمز سونی قرار است تمامی تکنولوژی‌هایش را در یک دستگاه جای دهد و مطمئنا با گوشی هوشمندی همچون آیفون 5 رقابت کند.

xperia-i1-Sony

اسم اصلی Sony i1 ، شاید همراه با Xperia

در اواسط ماه ژوئن سایت Svartling.net شایعات زیادی را در مورد Honami منتشر کرد و اعلام کرد که این محصول i1 نام دارد و نام اکسپریا را یدک نخواهد کشید. به نظر می‌رسد این بخشی از استراتژی تجاری سونی به نام “One Sony” است که در سال 2012 معرفی شد. در این استراتژی سونی سه قطب اصلی تجاری خود را تصویر، بازی و موبایل‌ها دانست. به نظر می‌رسد طبق این استراتژی، دگرگونی‌های داخلی در شرکت انجام می‌شود وممکن است تغییر نام برند، یکی از این تغییرات باشد.

پردازنده Snapdragon 800

کوالکام امسال در اکثر پرچمداران حضور داشت و توانست چیپ‌های فوق سریع و قدرتمندی را تولید کند، سونی نیز در اکسپریا زد اولترا از این محصول استفاده کرد. حال شایعه شده در Honami نیز از چیپی چهار هسته‌ای با قدرت پردازش 2.2 گیگاهرتز همراه با 2 گیگابایت رم استفاده خواهد شد.

دوربینی 20 مگاپیکسلی

تمامی منابع و شایعات همگی بر این مسئله توافق دارند که Honami از یک سوپر دوربین بهره خواهد برد ، دوربین 20.7 مگاپیکسلی  با کارایی عالی در نورکم از جمله مشخصاتی است که تاکنون به طور غیر رسمی منتشر شده است. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به قابلیت فیلمبرداری 4k اشاره کرد که توسط پردازنده Snapdargon 800 این قابلیت نیز امکان‌پذیر می‌باشد، عکاسی پشت سر هم ، اپلیکیشنی تصویری مانند City Lens شرکت نوکیا را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

فیلتر های گرافیکی خلاقانه نیز مطمئنا در اپلیکیشن دوربین وجود خواهد داشت. دیگر شایعات می‌گویند که سنسور این دوربین Exmor R خواهد بود، لرزش گیر تصویر نیز در این دستگاه هوشمند به کار گرفته شده است. حساسیت سنسور این دوربین نیز از 50 تا 12.800 تقسیم می‌شود که به کمک دیافراگم بسیار باز 2.0 باعث می‌شود این دوربین در نور کم فوق‌العاده عمل کند! وجود فلش زنون، دکمه اختصاصی شاتر و دوربین جلوی 2.2 مگاپیکسل نیز جزو امکانات این محصول است.

گرچه شایعه دیگری نیز وجود دارد مبنی بر اینکه می‌توان لنز این دوربین را تعویض کرد که کمی غیر قابل باور است. قابلیت‌هایی مانند Superior Auto و یا AR effect  نیز به خوبی در عکس‌های منتشره از رابط کاربری دوربین قابل مشاهده هستند. البته شاید این قابلیت‌های اخیر از حوصله کاربر برای تنظیم هر باره و برای گرفتن هر عکس خارج باشند.

Untitled

صفحه نمایشی 5 اینچ یا بزرگتر

در کنار عدد مگاپیکسل، عدد صفحه نمایش نیز همیشه خودنمایی می‌کند. گمانه زنی‌ها حاکی از این است که این محصول از صفحه نمایشی 5 اینچی فول اچ دی بهره می‌برد. بعضی نیز اعتقاد دارند این محصول صفحه نمایشی 6.4 اینچی را دارا می‌باشد، گرچه تصاویر منتشر شده نمایانگر صفحه نمایشی بین 5.3 تا 5.5 اینچ است.

honami-vs-z

دیگر امکانات

در آخرین تصاویر منتشره، حاشیه ای تک رنگ ( اکثرا نقره‌ای) در کنار صفحه نمایش دستگاه مشاهده می‌شود که به زیبایی آن افزوده است. سونی به صورت معمول محصولات خود را ضد آب و ضد گرد و غبار می‌سازد، مطمئنا این محصول از شبکه نسل چهارم مخابرات در کنار NFC و سنسور مادون قرمز بهره می‌برد. امکان وجود اسپیکرهای استریو نیز وجود دارد. نسخه اندروید همچنان نامشخص است،  سونی همچنین رابط کاربری تازه‌ای را در این محصول استفاده خواهد کرد. باتری 3000 میلی آمپر بر ساعت نیز در جدیدترین اخبار غیر رسمی منتشره خودنمایی می‌کند.

Source : Digitaltrends,Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.