مقایسه بنچمارک‌ها: نکسوس 7 جدید چقدر سریع‌تر شده است؟

گوگل در معرفی نکسوس 7 جدید ادعا کرد تبلت جدیدش از نظر پردازشی 80 درصد و از نظر گرافیکی 4 برابر سریع‌تر از نسل قبل است. اگر می‌خواهید بدانید این ادعا چقدر صحیح است پاسخ را از بنچمارک‌ها ببینید.

0

فارنت: گوگل در معرفی نکسوس 7 جدید ادعا کرد تبلت جدیدش از نظر پردازشی 80 درصد و از نظر گرافیکی 4 برابر سریع‌تر از نسل قبل است. اگر می‌خواهید بدانید این ادعا چقدر صحیح است پاسخ را از بنچمارک‌ها ببینید.

Nexus-7-Old-vs.-New

همان‌طور که در معرفی نکسوس 7 جدید گفتیم ایسوس از چیپست Qualcomm Snaprdagon S4 Pro استفاده کرده است که شاید تصور کنید همان چیپست به کار رفته در نکسوس 4، Droid DNA و اپتیموس جی است و گوگل بهتر بود از چیپست جدیدتر اسنپ‌دراگون 600 استفاده می‌کرد. اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست خوب است بدانید چیپست به کار رفته در این تبلت که نام دقیق آن APQ8064–1AA است چیپستی متفاوت از S4 Pro قبلی بوده و بسیار به اسنپ‌دراگون 600 نزدیک است. در این چیپست به جای هسته‌های Krait 200 به کار رفته در S4 Pro از هسته‌های Krait 300 درست مانند اسنپ‌دراگون 600 استفاده شده و به جای دو گیگابایت رم LPDDR2 از نوع PCDDR3L استفاده شده که سرعت بالاتری دارد. اما چرا کوالکام آن را S4 Pro نامیده است؟ شاید به این دلیل که اسنپ‌دراگون 600 روی حداقل فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز کار می‌کند اما این چیپست شاید برای طول عمر باتری بهتر روی 1.5 گیگاهرتز کلاک شده است.

اما این اصطلاحات پیچیده چه فرقی به حال ما کاربران دارد؟ معمولاً بنچمارک‌ها گویای همه چیز نیستند اما برای مقایسه دید خوبی به ما می‌دهند.

در تست اول Geekbench عملکرد پردازشی کلی دستگاه مورد آزمایش قرار گفته و همان‌طور که می‌بینید امتیاز نکسوس 7 جدید به لطف پردازنده جدید و رم سریع‌تر حدود دو برابر نسل قبلی است.

Geekbench-2-nexus-7-2013

در تست دوم سرعت حافظه داخلی دستگاه سنجیده شده که نکسوس 7 قبلی در آن مشکلات زیادی داشت اما خوشبختانه نسل جدید این مشکل را به خوبی حل کرده است.

Androbench-nexus-7-2013

در مورد تست‌های گرافیکی شکی نیست که Adreno 320 بسیار بهتر از چیپست ULP GeForce قدیمی تگرا3 در نسل قبلی عمل می‌کند اما اگر می‌خواهید بدانید چقدر بهتر نگاهی به نتایج بنچمارک‌های معتبر زیر بیندازید:

3DMark-Nexus-7-2013

GLBenchmark-2.7-nexus-7-2013

GLBenchmark-2.5-nexus-7-2013

در انتخاب بنچمارک‌ها سعی کردیم تست‌های On-screen را قرار دهیم چرا که عملکرد واقعی دستگاه روی رزولوشن حاضر صفحه‌نمایش را بازتاب می‌دهند؛ بنابراین توجه داشته باشید که بالاتر بودن امتیاز یک تبلت نسبت به تبلت دیگر به معنای بهتر عمل‌کردن آن در رندرها و بازی‌هاست و نه قوی‌تر بودن چیپست به کار رفته در آن. برای مشاهده همه بنچمارک‌ها می‌توانید به این صفحه سری بزنید.

همان‌طور که مشاهده کردید عملکرد نکسوس 7 جدید بسیار عالی است و نه تنها نسبت به نسل قبلی بلکه نسبت به رقیب خود آیپد مینی بسیار بهتر عمل خواهد کرد و حتی در بعضی موارد با تبلت‌های بزرگتری مانند نکسوس 10 و آیپد 4 نیز رقابت خوبی دارد.


پایان مطلب/

Source: Anandtech, GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.