بازداشت راننده خودرو استریت‌ویو گوگل به ظن جاسوسی توسط روستائیان در تایلند!

جریان از این قرار است که راننده یکی از خودروهای سرویس استریت ویو گوگل که در حال تصویربرداری 360 درجه از یکی از روستاهای تایلند بوده، توسط روستائیان در مظان اتهام جاسوسی قرار گرفته و به صورت خودجوش دستگیر شده است!

0

فارنت: سرویس استریت ویو شرکت گوگل از ابتدای راه‌اندازی ان همواره جنجال‌برانگیز بوده است از ثبت تصاویر به دنیا آمدن یک نوزاد در کنار خیابان تا کشته شدن یک الاغ زیر چرخ‌های خودرو تصویربرداری استریت ویو گوگل همگی به اندازه خود حاشیه‌ساز بوده‌اند.
اما حالا دوباره یکی از همین خودروها حاشیه‌ساز شده است. جریان از این قرار است که راننده یکی از خودروهای سرویس استریت ویو گوگل که در حال تصویربرداری 360 درجه از یکی از روستاهای تایلند بوده، توسط روستائیان در مظان اتهام جاسوسی قرار گرفته و به صورت خودجوش دستگیر شده است!

Street_View_Car_thai

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروهی 20 نفره از روستائیان روستای Sa-eab در شمال تایلند سد راه خودروی استریت ویو گوگل شده و راننده خودرو را مورد بازجویی قرار داده‌اند و حتی او را مجبور کرده‌اند تا به مجسمه بودا قسم بخورد!
آن‌طور که در این گزارش آمده، ظاهرا روستائیان هیچ مشکلی با پروژه استریت ویو گوگل نداشته‌اند و تنها نگران آن بوده‌اند که مبادا این تصویربرداری مربوط به پروژه ساخت سدی باشد که آنها مخاف سرسخت ساخت آن هستند! نماینده این روستائیان در گفتگو با یک خبرگزاری محلی به طور کتبی عذرخواهی خود را اعلام کرده و تاکید کرده که آنها بسیار نگران بوده‌اند و مواردی قبلا وجود داشته که افرادی با لباس مبدل سعی در جمع‌اوری اطلاعات از روستا داشته‌اند!

واکنش گوگل به این ماجرا نیز جالب است و نشان می‌دهد که از این گونه اتفاقات دیگر شگفت‌زده نمی‌شود! این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که: در آغاز پروژه‌های جدید، ما برخی اوقات با چالش‌های غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شویم و خب سرویس استریت ویو هم از این قاعده مستثنی نیست!

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.