اندروید 4.3 چقدر سریع‌تر خواهد بود؟ انتشار بنچمارک‌های جدید نکسوس 4

با توجه به درز رام‌های اندروید 4.3 برای گلکسی اس 4 و نکسوس 4 در روزهای اخیر این سوال پیش می‌آید که دستگاه با ارتقا به اندروید 4.3 چقدر سریع‌تر خواهد شد؟ بنچمارک‌های نکسوس 4 با اندروید 4.3 به این سوال پاسخ می‌دهند.

1

فارنت: با توجه به درز رام‌های اندروید 4.3 برای گلکسی اس 4 و نکسوس 4 در روزهای اخیر این سوال پیش می‌آید که دستگاه با ارتقا به اندروید 4.3 چقدر سریع‌تر خواهد شد؟ بنچمارک‌های نکسوس 4 با اندروید 4.3 به این سوال پاسخ می‌دهند.

Nexus-4-android-4.3

علاوه بر پشتیبانی از استانداردهای جدید بلوتوث، امکان T9 در شماره‌گیر، اپلیکیشن جدید دوربین، گالری، Google Keep و پلی استور به نظر می‌رسد اندروید 4.3 از نظر کارایی و سرعت نیز بهبود یافته باشد.

تست اول و دوم مربوط به CFBench – native و CFBench – Java هستند. در اولین تست اندروید 4.3 با ختلاف ناچیزی پایین‌تر از 4.2.2 قرار می‌گیرد که تفاوت زیادی را مشخص نمی‌کند اما در تست جاوا پیشتازی 500 امتیازی اندروید 4.3 نشان‌گر آن است که اپلیکیشن‌هایی که از NDK استفاده نمی‌کنند کارایی و سرعت بهتری خواهند داشت.

CFBench-android-4.3

در بخش گرافیک اوضاع بهتر است؛ از آن‌جایی که اندروید 4.3 از OpenGL ES 3.0 پشتیبانی می‌کند نتایج بنچمارک‌های GLBenchmark در هر دو حالت onscreen و offscreen بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد. به طوری که در حالت onscreen حدود 5 و در offscreen حدود 6 فریم بر ثانیه تصاویر سریع‌تر رندر خواهند شد. البته باید توجه داشت که بازی‌ها برای بهره‌بردن از OpenGL ES 3.0 باید بهینه‌سازی شوند.

GLBenchmark-android-4.3

البته توجه داشته باشید نسخه نهایی اندروید 4.3 احتمالاً بهتر و سریع‌تر از نسخه‌های درزکرده عمل خواهد کرد و شاید گوگل چند ترفند مخفی برای نمایش در آستینش نگاه داشته باشد.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علیرضا اسکندرپور شوفری می‌گوید

    باید خدا رو شکر کنم که اندروید ۴.۲ برای HTC One X هم میاد که میتونم تجربه کنم. برای تجربه‌ی اندروید ۴.۳ باید یه گوشی جدید بگیرم متاسفانه. البته emulator هست ولی گوشی داشته باشی یه فاز دیگه داره. ولی هرچقدر اندروید پیشرفت کنه شاداب میشم. مرسی برای اطلاعات مفیدی که دادی بهم.