بهبود سرعت و کارایی پردازنده Exynos 5 Octa برای گلکسی نوت 3

پس از معرفی رسمی پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 5 Octa توجه کاربران دنیا به این پردازنده جلب شد و انتظار می‌رفت بتواند نسبت به رقبا قدرت بیشتر و مصرف بهینه‌تری را به ارمغان بیاورد اما چیپست جدید اسپ‌دراگون 800 کوالکام به نظر می‌رسد عملکرد بهتری داشته است. حالا سامسونگ قصد دارد پردازنده جدید خود را بهینه‌سازی کرده و احتمالاً در گلکسی نوت 3 به کار ببرد.

0

فارنت: پس از معرفی رسمی پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 5 Octa توجه کاربران دنیا به این پردازنده جلب شد و انتظار می‌رفت بتواند نسبت به رقبا قدرت بیشتر و مصرف بهینه‌تری را به ارمغان بیاورد اما چیپست جدید اسپ‌دراگون 800 کوالکام به نظر می‌رسد عملکرد بهتری داشته است. حالا سامسونگ قصد دارد پردازنده جدید خود را بهینه‌سازی کرده و احتمالاً در گلکسی نوت 3 به کار ببرد.

Exynos-Evolved

سامسونگ در اکانت توییتر Exynos تصویری مبنی بر پردازنده بهینه شده Exynos 5 Octa را با نام احتمالی Exynos Evolved قرار داده و نوشته که سال به سال قدرت و کارایی پردازنده Exynos را ارتقا می‌دهد و خبر از چیپست قدرتمندتر و بهینه‌تر هشت‌ هسته‌ای خود داده است.

همان‌طور که می‌دانید Exynos 5 هم اکنون در گوشی محبوب i9500 Galaxy S 4 به کار رفته که در آن از چهارهسته با معماری Cortex-A15 و سرعت 1.6 گیگاهرتز و چهارهسته کم مصرف Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز بهره برده است. پردازنده گرافیکی این مدل PowerVR SGX 544MP3 است که عملکرد بسیار خوبی هم دارد. اما هنوز مشخص نیست سامسونگ قصد دارد از پردازنده گرافیکی جدیدتری مانند 544MP4 مانند آیپد 4 استفاده کرده و سرعت کلاک هسته‌ها را بالاتر ببرد و یا روی بهینه‌سازی این چیپست کار کند تا بتواند کارایی آن را حداقل هم سطح Snapdragon 800 قرار دهد. به هر حال برای مشخص شدن جزئیات دقیق باید در هفته جدید منتظر رونمایی رسمی از این چیپست قدرتمند بمانیم.

گفته می‌شود گلکسی نوت 3 در نمایشگاه IFA 2013 برلین در دو نوع، یکی با پردازنده اسنپ‌دراگون 800 و دیگری با Exynos Evolved رونمایی شود و از آنجایی که سامسونگ قصد دارد مانند گلکسی اس 4 تجربه کار با هر دو نوع گوشی را مشابه هم قرار دهد منطقی به نظر می‌رسد که چیپست خود را بهینه کند.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.