اپتیموس جی پرو ال‌جی؛ اولین نگاه در فارنت!

بدون شک اپتیموس جی پرو شرکت ال‌جی، یکی از گزینه‌هایی است که هر خریدار گوشی‌های جدید اندرویدی سعی می‌کند نیم نگاهی به آن داشته باشد. یک گوشی یا فبلت هوشمند که توانایی رقابت با سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار را دارد.

13

اپتیموس جی پرو ال‌جی هنوز در بازارهای آسیایی به طور کامل عرضه نشده و حالا خبر خوب این است که ال‌جی عرضه این گوشی هوشمند را از پایان ماه مبارک رمضان در ایران آغاز خواهد کرد.

IMG_9732_resize
دفتر ال‌جی در تهران، امروز صبح اپتیموس جی پرو ال‌جی را برای بررسی کوتاه در اختیار فارنت قرار داد که می‌توانید بررسی سریع و از نگاه نزدیک اپتیموس جی پرو را در ادامه مطلب بخوانید.

بدون شک اپتیموس جی پرو شرکت ال‌جی، یکی از گزینه‌هایی است که هر خریدار گوشی‌های جدید اندرویدی سعی می‌کند نیم نگاهی به آن داشته باشد. یک گوشی یا فبلت هوشمند که توانایی رقابت با سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار را دارد.

اپتیموس جی پرو ال‌جیصفحه نمایش بزرگ گوشی مطمئنا اولین چیزی است که در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. این موضوع قابل کتمان نیست که ال‌جی در واقع برای رقابت با گلکسی نوت 2 این گوشی را به بازار عرضه کرده است.

اپتیموس جی پرو از صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح یا رزولوشن 1080p برخوردار است و از اندروید 4.1 (جلی بین) در بدو ورود بهره می‌برد و از سویی دیگر به پردازنده سریع چهار هسته‌ای اسنپ دراگون 600 با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز مجهز شده است.

IMG_9861_resize

طراحی اپتیموس جی پرو ال‌جی

تا حدود زیادی، طراحی ظاهری گوشی شبیه همان اپتیموس جی ال‌جی است که البته گوشه‌های گرد آن تا حدودی نمایانگر تفاوت میان آنهاست. گوشه های گرد و البته قاب پلاستیکی پشت گوشی، کمی تداعی‌کننده گلکسی نوت 2 سامسونگ است. در قسمت جلوی گوشی از یک کلید فیزیکی به عنوان دکمه هوم بهره گرفته شده و البته با حفظ تقارن ، کلیدهای منو و بازگشت نیز در دو طرف کلید هوم تعبیه شده‌اند.

حاشیه صفحه نمایش اپتیموس جی پرو ال‌جی، بسیار باریک بوده و همین امر به زیبایی ظاهری گوشی در قاب جلویی افزوده است. اندازه بزرگ صفحه نمایش این گوشی مطمئنا برای کاربردهایی همچون گیم و تماشای فیلم و مرور وب کار را بسیار آسان می‌کند اما در عین حال برخوردار بودن گوشی از قلم مخصوص خود می‌توانست به لذت بیشتر در حین استفاده از آن کمک کند.

IMG_9862_resize

با توجه به اندازه صفحه نمایش، کار کردن با یک دست با آن کمی سخت است اما ظاهرا با مرور زمان به آن عادت خواهید کرد. البته در این گوشی نیز همانند اپتیموس جی شاهد قابلیت استفاده با یک دست از گوشی هستیم که به کار با گوشی مخصوصا در حین انجام کارهایی مانند رانندگی کمک می‌کند.

در هر صورت اگر مانند من، دست‌هایی با اندازه متوسط داشته باشید به خوبی شست دست شما می‌تواند از بالا تا پایین صفحه را به راحتی لمس کند و در عین حال ضخامت کم گوشی به راحت بودن شما هنگامی که آن را در جیب شلوار قرار می‌دهید کمک می‌کند.

در هر صورت حمل و نقل یک فبلت در مقایسه با یک گوشی با اندازه عادی دردسر بیشتری دارد و اگر منصفانه قضاوت کنیم ، نباید این مورد را ایراد این فبلت دوست داشتنی دانست و این مشکل برای همه فبلت‌ها با صفحه نمایش بزرگ، وجود دارد و همچنان این مشکل تاکنون نتوانسته سدی در مقابل خرید این دستگاه‌ها توسط شیفتگان دستگاه‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ محسوب شود.

IMG_9866_resize

کار کردن با گوشی
اگر چه در این بررسی کوتاه نتوانستیم مدت زیادی با گوشی کلنجار برویم اما آنچه در شروع کار با گوشی خودنمایی می‌کند ، سرعت بالای آن است. این گوشی واقعا سریع است و از این لحاظ به جرات در رده گوشی‌هایی مانند اچ.تی.سی وان و گلکسی اس 4 قرار می‌گیرد. به واقع گوشی در هنگام جابجایی بین صفحات، بازکردن برنامه‌ها پرواز می‌کند و شاید بیراه نباشد که بگوییم در مقایسه با گلکسی اس 4 این گوشی حتی کمی سریع‌تر به نظر می‌رسد.

نرم‌افزار اپتیموس جی پرو ال‌جی

ظاهرا ال‌جی با توجه به فاصله کم میان عرضه پرچمداران خود فرصت چندانی برای بهبود در بخش نرم‌افزار خود نمی‌گذارد. در اپتیموس جی پرو تقریبا شاهد حضور دوباره قابلیت‌های اپتیموس جی هستیم و به جز برخی قابلیت‌ها مانند تصویر دو گانه از دوربین عقب و جلو در بخش دوربین تقریبا دوباره با همان رابط کاربری تکراری و قابلیت‌ها روبرو هستیم که البته نمی‌توان منکر جذابیت برخی از آنها شد.

IMG_9768_resize
برنامه کنترل از راه دور در اپتیموس جی پرو ال‌جی به خوبی برنامه‌های موجود بر روی گوشی‌های دیگر موجود در بازار همچون اچ.تی.سی وان یا گلکسی اس 4 است. در پنجره اعلان‌ها و هشدارها، منوی دسترسی سریع به تنظیمات ، خودنمایی می‌کند، برنامه‌های سریع که می‌توانند بر روی دیگر برنامه‌ها به طور شناور اجرا شوند و حتی گزینه‌ای که در هنگام نگاه کردن شما به صفحه نمایش، آن را روشن می‌کند نیز در این گوش هوشمند خودنمایی می‌کنند.

در سمت چپ و بالای اپتیموس جی پرو ال‌جی، کلید فیزیکی قرار داده شده که به عنوان دکمه دسترسی سریع از آن یاد می‌شود. به طور پیش فرض وظیفه این کلید ، تهیه عکسی است از آنچه که بر روی صفحه نمایش در حال اجرا می‌باشد و پس از آن می‌توانید ، یادداشت‌هایی بر روی آن تصویر بنویسید. قابلیت یاد شده به نظر کاربرد محدودی داشته و از همین رو ال‌جی، قابلیتی را برای تنظیم مجدد این کلید جهت اجرای برنامه دوربین گوشی و استفاده از آن به عنوان کلید شاتر، قرار داده است و البته حالت استفاده دو مرحله‌ای برای این کلید وجود ندارد و از همین رو عملکرد خوبی در ثبت عکس‌های شما ندارد و به نظر استفاده از دکمه لمسی برای ثبت تصاویر نتیجه بهتری دارد.

IMG_9833_resize
صفحه نمایش گوشی کیفیت خوبی دارد. نوشته ها و ویدئوها بر روی آن دلچسب و دوست داشتنی به نظر می‌رسند و در مقام مقایسه با گلکسی نوت 2 شاهد کیفیت کاملا بهتری هستیم که البته با توجه به 1080p بودن صفحه نمایش اپتیموس جی پرو در مقایسه با  720p گلکسی نوت 2 (و اندازه 5.5 اینچی هر دو فبلت) این امر دور از ذهن نمی‌نمود.
کیفیت دوربین 13مگاپیکسلی در محیط داخل اتاق خوب به نظر می‌رسد. عکس‌ها شارپ اما کمی رنگ‌ها غیر زنده هستند که می‌توان آن را به محیط داخل اتاق نسبت داد.

اپتیموس جی پرو ال‌جی را بخرم؟

اگر نیاز به خرید گوشی با صفحه نمایشی با این اندازه در شما به وجود آمده ، این فبلت ، بهترین گزینه موجود در بازار در این رده است. این دستگاه برای کاربرانی که با توجه به استفاده روزمره (تماشای ویدئو یا وبگردی) به صفحه نمایشی در سایز بزرگ نیاز دارند مناسب بوده و البته برای کاربرانی که انگشتانی بزرگ دارند یا با انگشتان کوچک ترجیح می‌دهند با دو دست خود با گوشی کار کنند ، مناسب است.

IMG_9853_resize
در کلام آخر، اگر به دنبال دستگاهی با سایز صفحه نمایش بزرگ (چیزی بین گوشی و تبلت) هستید و در عین حال نمی‌توانید با دستگاه‌های اندرویدی با سرعت پایین سر کنید، اپتیموس جی پرو ال‌جی بهترین انتخاب برای شماست.
به زودی شاهد بررسی کامل اپتیموس جی پرو در فارنت خواهید بود. حالا دلیل دیگری برای انتظار فرا رسیدن پایان ماه رمضان وجود دارد!
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

13 نظر برای این مطلب
  1. سعید می‌گوید

    من دو هفته هست که خریدمش همه چیزش عالیه فقط زمانی که چرخش اتوماتیک صفحه فعال باشه تو نمایش ویدئو مشکل داره با کوچکترین حرکت گوشی وقفه کوتاهی در پخش ایجاد میشه

  2. دیگو می‌گوید

    سلام
    قیمت این گوشی با گارانتی رسمی 1700 است

  3. مهدیار می‌گوید

    داوود جان دمت گرم که به قولی جانا سخن از زبان ما می گویی! ال جی با اینکه بعد از نکسوس 4 چند تا گوشی واقعا شاخ زده اما متاسفانه تو پشتیبانی و ساپورت نرم افزاری گوشی هنوز ضعیفه. مثلا مث سونی یا سامسونگ یه برنامه برای به روز رسانی نرم افزار گوشی نداره. حیف

  4. داوود جعفری می‌گوید

    فرض رو بر این می گیرم که بهترین گوشی دنیاست … چون LG این گوشی رو زده به نظرم مفت گرونه …
    من نزدیک 2 ماهه که Optimus VU را دارم ، LG به خودش زحمت ساپورت رو نمیده اصلا ، با این که چند ماهی میشه این گوشی به بازار اومده هنوز نسخه 4.1 نیومده واسش حالا 4.2 پیشکش !

  5. علیرضا می‌گوید

    محصولات ال جی هر چند هم که خوب باشند باز هم نمیتوانند با اپل رقابت کنند از نظر کیفیت در سیستم عامل و ساپورت از کاربر در محیط وب …. حیف پول که بدیم و الجی بخریم/…

    1. میرزا می‌گوید

      آخه اینجا کسی از آیفون حرف زد؟ شما بهتره برید به دعواتون با سامی ها مشغول باشید!
      خودتون هم می دونید که چقدر تو طراحی آیفون 45 از بقیه عقب افتادید به زودی با عرضه آیفون ارزون قیمت به پایان اسطوره بودن اپل هم نزدیک میشیم

  6. Mehrdad می‌گوید

    آقا عکساتون عالیه

  7. منصور می‌گوید

    قاب پلاستیکی پشتش حسابی داغونم کرد آخه حیف نبود ال جی!

  8. sunboy می‌گوید

    کسی از قیمتش خبر داره؟

    1. منصور می‌گوید

      sunboy جان با توجه به قیمت جهانیش فکر کنم قیمت اولیه اش تو بازار ایران حدود دو میلیون تومن باشه. مگر اینکه بخواد کمی قیمت ارز پائین بیاد. به نظر من با توحه به قیمت های بقیه گوشی ها تو بازار ارزشش رو داره

    2. احسان می‌گوید

      قیمتی که من واسه خودم در آوردم اینه، امیدوارم به کارت بیآد

      بازار مالزی 1888 رینگیت و هر رینگیت امروز هست 1010 نومن میشه 1906880

      بازار هند 38999 روپیه و هر رویه امروز میشه 55 تومن یعنی 2144945

      تو ای بی 610.98 دلار و هر دلار اموز میشه 3170 یعنی 1933700

      نمیدونم تو بازاره ایران چجوری بشه

  9. رضا می‌گوید

    یعنی به نظر شما از گلکسی نوت 2 بهتره؟ منتظر گلکسی نوت 3 نمونیم؟

    1. سعيد می‌گوید

      با این توضیحات که فارنت داده و من جاهای دیگه در مورد جی پرو خوندم به نظر من از گلکسی نوت 2 که خیلی بهتره در مورد گلکسی نوت 3 هم خیلی چیزها بعد از عرضه مشخص میشه و نمی تونیم از االن بگیم اما فعلا نقد رو بچسبی بهتره