گوگل یاد و خاطره کافکا را با لوگوی سوسکی خود گرامی داشت!

گوگل همواره با تغییر لوگوی خود برای گرامیداشت یاد و خاطره افراد مختلف خبرساز بوده است و حالا برای یکصد و سی‌امین سالگرد تولد فرانتس کافکا یک سوسک نقش اصلی لوگوی گوگل را ایفا می‌کند.

0

در لوگوی جدید گوگل به مناسبت یکصد و سی‌امین سالگرد تولد فرانتس کافکا، یک سوسک (از نوع سوسک حمام البته!) در حال ورود از یک در به تصویر کشیده شده که در واقع جایگزین دو حرف O در لوگوی Google شده‌اند.با کلیک بر روی این لوگو به صفحه‌ای حاوی نتایج جستجو در مورد فرانتس کافکا هدایت می‌شوید.

این سوسک در واقع به یکی از کارهای غیرمعمول کافکا با نام مسخ (The Metamorphosis) اشاره دارد که در آن داستان یک فروشنده دوره‌گرد به تصویر کشیده شده است که یک روز به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود که به طور یک سوسک تصور می‌شود.

در ویکی‌پدیا در مورد مسخ آمده است که:

مَسخ (به آلمانی: Die Verwandlung) رمان کوتاهی از فرانتس کافکا است که در پاییز ۱۹۱۲ نوشته شده و در اکتبر ۱۹۱۵ (میلادی) در لایپزیگ به چاپ رسید.انسان رمان مسخ انسانیست که جامعه او را طرد کرده و او ناخواسته به گوشه تنهایی پناه برده و بدون اینکه آزاری برای دیگران و جامعه داشته باشد، جامعه قادر به تحمل موجود بی‌آزاری چون او نیست. هر لحظه زندگی برای او و اطرافیانش غیر قابل تحملتر می‌شود تا جایی که دیگران و حتی خود او نیز، از سر شوق، لحظه‌ها را برای رسیدن به مرگ می‌شمارند.

فرانتس کافکا کیست؟

فرانتس کافکا نویسنده آلمانی در سوم جولای 1883 به دنیا آمد و در سوم ژوئن ۱۹۲۴ درگذشت. او یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان در قرن بیستم به حساب می‌آید.

franz-kafka
آثار کافکا که با وجود وصیت او مبنی بر نابود کردن همهٔ آنها، اکثراً پس از مرگش منتشر شدند، در زمرهٔ تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می‌آیند.

مشهورترین آثار کافکا به جز داستان کوتاه مسخ و رمان محاکمه و رمان ناتمام قصر هستند. به فضاهای داستانی که موقعیت‌های پیش پا افتاده را به شکلی نامعقول و فراواقع‌گرایانه توصیف می‌کنند، فضاهایی که در داستان‌های کافکا زیاد پیش می‌آیند، کافکایی می‌گویند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.