آینده سامسونگ در بازار موبایل با 26 اندازه متفاوت صفحه نمایش چیست؟

اگر نگاهی به گذشته و روزهای آخر پُرشکوه نوکیا داشته باشیم یعنی همان زمانی که آیفون عرضه شد، می‌توان گفت که نوکیا تا سال 2008 چیزی بیشتر از 40 مدل گوشی مختلف با آپدیت‌های کوچک و شبیه به هم عرضه کرد و هیچ تبلتی را نیز نساخت، حالا ظاهرا سامسونگ در حال انجام این کار است!

2

فارنت: با نگاهی به این نمودار چه حسی به شما دست می‌دهد؟ مطمئنا متوجه این خواهید شد که در 26 محصولی که سامسونگ عرضه کرده سعی کرده به هر سوراخی سرک بکشد و همه تجربه‌ای داشته باشد، از محصولات 3 اینچی تا 10 اینچی گرفته تا عرضه محصولات در نسخه‌های دو سیم کارته و عرضه آنها با اپراتورهای سرویس‌دهنده مخابراتی مختلف.

Does-Samsung-make-too-many-phones

سامسونگ تجربه‌های خاصی دارد که مانند سرزمین‌های ناشناخته تاکنون هیچ‌کس به آنها سرک نکشیده، مانند تولید نوت و مگا، همچنین محصولاتی را فقط برای خودنمایی در آن بخش نیز عرضه می‌کند، مانند گلکسی اس 4 زوم که قرار است رقیبی برای محصول ویژه موسوم به نوکیا EOS و همچنین سونی  Honami احتمالی باشد.

اگر نگاهی به گذشته  و روزهای آخر پُرشکوه نوکیا یعنی همان زمانی که آیفون عرضه شد، بیندازیم، می‌توان گفت که نوکیا تا سال 2008 چیزی بیشتر از 40 مدل گوشی مختلف با آپدیت‌های کوچک و شبیه به هم عرضه کرد و هیچ تبلتی را نیز نساخت، حالا ظاهرا سامسونگ در حال انجام این کار است، به عنوان مثال همین سال پیش گلکسی Ace 2 عرضه شد و امسال نسخه سوم آن عرضه شد که تنها تفاوت آنها 0.2 اینچ صفحه نمایش بزرگ‌تر و 0.4 گیگاهرتز سی.پی.یو قوی‌تر و باتری بزرگ‌تر است!

نوکیا حتی در زمان خود رقیب شاخصی نداشت اما سامسونگ امسال مطمئنا با رقبای جدیدی همچون اچ.تی.سی، ال‌جی، سونی، نوکیا و حتی هوآوی سر و کله بزند. اما آیا به نظر شما این همه محصولات مختلف باعث می‌شود سامسونگ به سرنوشت 5 سال پیش نوکیا دچار شود؟

البته این کمپانی فروش بالایی از کهکشان چهارم خود داشته و همچنین قطعات ساخت 20 تا 30 میلیون کهکشانی چهارم را برای سه‌ماهه بعدی سفارش داده است و از سویی دیگر می‌توان تفاوت‌هایی را بین وضعیت دو شرکت قائل شد.

اول اینکه؛ سامسونگ قطعاتش را خودش تولید می‌کند و نیازمند تولیدکننده‌های خارجی و شرکت‌های دیگر نیست و دوم اینکه این شرکت 8 میلیارد دلار سود در سه ماهه آخر سال داشت و 70 میلیون نسخه از محصولاتش را فروخت. دقیقا به همین دلیل خیلی نگران وضع مالی کنونی شرکت نیستیم گرچه با عرضه نسخه‌های جدید از کهکشان چهارم خود 12 میلیارد دلار سود را از دست داد!

در همین حال و در قیاس با سیاست عرضه محصولات متعدد، شرکتی مانند اپل با عرضه محصولاتی کمتر همیشه سود بیشتر یا حتی مساوی را با سامسونگ داشته، گرچه در بازار خرید و فروش همیشه رسم است که هر چقدر سهم بیشتر در بازار محصولات داشته باشید، سهم بیشتری نیز در سود خواهید داشت. گرچه گوشی‌های رده بالایی همچون آیفون محبوبیت خود را طی سالیان پیش به دست آورده‌اند.

دقیقا به همین دلایل است که تحلیلگران معتقدند که سامسونگ باید گله خود را به چراگاه سبز بعدی ببرد و بازار خود را دگرگون کند و این دقیقا همان کاری است که سامسونگ در حال انجام آن است. این شرکت بر روی بازارهای میانه بازار و عرضه محصولات ارزان توجه دارد و قصد دارد طراحی جدید محصولات پرچمدارش را نیز معرفی کند، مطمئنا سامسونگ از خطرات بازار آگاه است و به دنبال تازه کردن بخش موبایل خود است.

حال نظر شما چیست؟ به نظر شما این نمودار سامسونگ را پیروز می‌کند؟ سامسونگ در تلاش است تا سهم بزرگی از بازارهای ارزان را به دست آورد در حالی که سهم بزرگی از بازار رده بالا و پرچمدارها را نیز در دست دارد.

Source: phonearena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سهیل می‌گوید

    8.9 توش نیست !!

  2. body می‌گوید

    نمیدونم چرا از سامسونگ خوشم نمیاد!؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    هرچند من بخاطر اینکار تحسینش میکنم.