اولین باگ امنیتیiOS 7 ؛ دور زدن پسورد و دسترسی به تصاویر شخصی!

این باگ که توسط یکی از کاربران اسپانیایی کشف شده به هرکاربری اجازه میدهد بدون داشتن رمز عبور و یا حتی بازکردن قفل صفحه نمایش ، به محتویات موجود در گالری تصاویر دسترسی داشته باشد.

5

فارنت: اپل پس از رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل iOS به کاربران این امکان را داد تا به مدت 48 ساعت بتوانند با آن کار کنند. اما یکی از همین کاربران، مشکل امنیتی را پیدا کرده که می‌تواند تهدیدی برای کاربران این سیستم عامل باشد.

امروز Jose Rodriguez ، کاربر 36 ساله ای که اهل جزیره تنریف اسپانیاست ، ویدئویی را منتشر کرده که در آن می‌توان به وضوح مشاهده کرد ، چگونه می‌توان در عرض چند ثانیه ، قفل صفحه نمایش نسخه بتا iOS 7 را دور زد.

lockscreen-bug-resurfaces-in-ios-7-beta-lets-anyone-see-your-photos

با بازکردن Control Room و دسترسی به برنامه ماشین حساب ، پیش از بازکردن برنامه دوربین، هر شخصی می‌تواند عکس های موجود بر روی گوشی را بدون بازکردن قفل صفحه نمایش و یا داشتن رمز عبور، حذف، ایمیل، آپلود و یا توییت کند.

البته بروز این مشکل، از آنجا که این سیستم عامل هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد و تنها کسانی که دارای حساب کاربری از نوع توسعه‌دهندگان برنامه های موبایل هستند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، عجیب نیست و به نظر می‌رسد اپل قبل از عرضه نسخه اصلی، این مشکل را برطرف کند. پیش از این نیز مشکل مشابهی در نسخه قبلی این سیستم عامل و در قفل صفحه نمایش گوشی‌های آیفون گزارش شده بود.

Source: Forbes

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. hm می‌گوید

    man ke zadam hich ettefaghi nayoftad

    1. amir می‌گوید

      خوب حتما مال تو نسخه بتا نبوده حتما بالاتر بوده که توش این مشکلو نداره

  2. علی می‌گوید

    خوبه که تو بتا ۲ درست میشه خیال ما هم راحت میشه!!

  3. P.A.Y.A.M می‌گوید

    با سلام خدمت شما

    این مدل تیتر زدن اصلا جالب نیست برای این که آی او اس 7 هنوز در مرحله بتا هست و نسخه نهایی هنوز عرضه نشده.
    باید تیتر این طوری بود :
    اولین باگ در آی او اس 7 بتا :….
    در نسخه های بتا هم تمامی این مسائل طبیعی هستواصلا نسخه بتا برای چی ارائه میشه؟؟؟؟برای این که دولوپر ها و کاربرا بیان اون رو تست کنن و باگ ها و عیب و ایراد های اون رو گزارش کنن تا برای نسخه فاینال رفع بشه.چون ممکنه برخی از جزئیات از نگاه تیزبین تیم برنامه نویسی دور مونده باشه.
    برای نمونه نسخه های بتای ویندوز رو یادآوری می کنم.

  4. Tester می‌گوید

    چه زود اخه کشف کردن حداقل میزاشتن یه چند روز بگذره از تولدش بابا :)))))