‫iOS 7 بر روی کدام دستگاه‌ها و با چه قابلیت‌هایی عرضه خواهد شد؟

iOS 7 ، نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل، در پاییز سال جاری و البته نه برای همه دستگاههای این شرکت ارائه خواهدشد. ضمن اینکه محدودیتهایی نیز در ارائه قابلیتهای این نسخه برای دستگاههای مختلف وجود خواهد داشت.

1

فارنت: بالاخره شرکت اپل از نسخه جدید سیستم عامل خود، iOS 7 رونمایی کرد. سیستم عامل جدید، ظاهری زیبا را برای iDeviceها به ارمغان خواهد آورد که در کنار قابلیت‌های جدید، کار با این سیستم عامل را نیز بیش از پیش لذت‌بخش خواهد کرد. مطمئنا دارندگان دستگاههایی مانند iPad,iPhone,iPod touch بی صبرانه منتظر نصب این به روزرسانی جدید بر روی دستگاههای خود هستند. اما متاسفانه برخی از کاربران قادر نخواهند بود دستگاه خود را از این سیستم عامل جدید بهره مند سازند. طبق اخبار منتشره از سوی اپل ، سیستم عامل جدید بر روی iPhone 4 و نسخه های بعدی ، iPad 2 و نسخه های بعدی و iPad Mini و نسل پنجم iPod Touch قابل نصب خواهد بود ، که این شامل نسخه 16 گیگابایتی که اخیرا عرضه شده نیز خواهد بود.

ios-7-devices-650x0

البته این نکته را مدنظر قرار دهید که همه قابلیتهای iOS 7 بر روی iDevice های یاد شده قابل استفاده نیستند.به عنوان مثال در قسمت دوربین ، فرمت جدید عکسهای مربعی و استفاده از کشیدن دست برای گرفتن عکس بر روی iPad 2 قابل استفاده نخواهد بود و فیلترهای موجود برای اعمال بر روی عکسها نیز تنها برای iPhone 5 و نسل پنجم iPod Touch قابل استفاده خواهند بود.

all-iOS-7-features

البته می‌توانید از داخل برنامه های مخصوص ویرایش و تغییر عکس ، بر روی iPhone 4 و نسخه های بعدی ، iPad (نسل سوم به بعد ) ،iPad Mini و iPod Touch نسل پنجم از فیلترهای یادشده استفاده کنید.البته طرفداران استفاده از برنامه های مختلف ، مطمئنا برنامه های مورد علاقه خود را برای اعمال چنین فیلترهایی انتخاب کرده اند و دیگر نیازی به چنین قابلیتی نخواهند داشت. قابلیت AirDrop نیز که امکان انتقال آسان عکسها ، ویدئوها و مخاطبین بین iDevice ها را فراهم می آورد نیز بر روی آخرین مدل آیفون ، iPad نسل چهارم ، iPad Mini و iPod Touch نسل پنجم قابل استفاده است ، ضمن اینکه برای استفاده از آن نیاز به حساب کاربری iCloud خواهید داشت.در مورد Siri نونما شده نیز ، این منشی مجازی بر روی iPhone 4S ، iPhone 5 ، iPad 3 و مدلهای بعد از آن ، iPad Mini و نسل پنجم iPod Touch قابل استفاده خواهد بود.

AirDrop_iOS7_WWDC

البته این تمام اطلاعاتی است که تاکنون در این زمینه منتشر شده و با توجه به عرضه رسمی به روزرسانی یاد شده در پاییز ، مطمئنا باید منتظر اطلاعات تکمیلی در این زمینه باشیم.

Source: Digitaltrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. body می‌گوید

    خبر خوب و بدی بود. مرسی