کسپرسکی ادعا می‌کند پیچیده‌ترین تروجان اندرویدی را کشف کرده است

این بدافزار نه تنها پیچیده است بلکه یافتن آن نیز بسیار مشکل است. نویسندگان این بدافزار به نوعی سعی در ساخت این کدها در پیچیده‌ترین حالت ممکن کرده‌اند.

5

فارنت: رومن آن‌یوچک یکی از محققان موسسه امنیتی کسپرسکی اعلام کرد که گروه تحت رهبری وی در بررسی‌های خود در هفته گذشته موفق به کشف پیچیده‌ترین تروجان اندرویدی تاکنون شده‌اند.

android-malware

این تروجان اندرویدی با عنوان Backdoor.AndroidOS.Obad.a در واقع چندین هدف زننده دارد که شامل ارسال انبوه اس.ام.اس به شماره‌های خاص (و افزایش هزینه قبض تلفن)، دانلود دیگر برنامه‌های آلوده و مخرب، نصب برنامه‌های مخرب بر روی گوشی آلوده شده و ارسال برنامه‌های مخرب با استفاده از بلوتوث گوشی به نزدیکترین گوشی‌های موجود در اطراف گوشی آلوده است.

این بدافزار نه تنها پیچیده است بلکه یافتن آن نیز بسیار مشکل است. رومن آن‌یوچک در این خصوص می‌گوید: نویسندگان این بدافزار به نوعی سعی در ساخت این کدها در پیچیده‌ترین حالت ممکن کرده‌اند. این بسیار کمیاب است که کدها را در به صورت پیشرفته و با .Obad.a به صورت بدافزار همراه عرضه نمایند.

Backdoor.AndroidOS.Obad.a

ضعف ناشناخته و پنهان قبلی در سیستم عامل اندروید مانع از پاک شدن بدافزار پیش از دسترسی به مجوز اصلی دستگاه می‌شد و پس از دسترسی به مجوزهای دسترسی لازم، صفحه نمایش گوشی پس از اتصال به اولین وای فای آزاد یا فعال شدن بلوتوث به مدت 10 ثانیه شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند. بلافاصله پس از برقراری ارتباط تروجان شروع به کپی کردن خود و سایر برنامه‌های مخرب و پیدا کردن منزلی دیگر در دستگاه جدید می‌کند.

کسپرسکی ظاهرا گوگل را در جریان موضوع قرار داده و ابراز امیدواری کرده که با عرضه برخی بسته‌های به‌روزرسان این ضعف امنیتی پوشش داده شده و مانع از گسترش این بدافزار شوند.

Source: Phonearena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. Sobhan می‌گوید

    Venomازهمه خطرناک‌تر میرینه تو گوشی

    1. نمیگم نمیگم می‌گوید

      دارمش ولی نمیدونم چیکار میکنه؟ فقژ فرمت میکنه یا کار دیگه این هم میکنه؟

  2. حسام می‌گوید

    ببخشید گوشی من آین ویروسو داره چکار کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این بدافزار فقط توی نسخه های خیلی قدیمیه اندروید کار می کنه. اگر میخواین مطمئن شید یک آنتی ویروس رایگان اندروید نصب کنید

  3. body_bi adab می‌گوید

    بدبختنا حالا فکر کردن چیکار کردن. پیچیده ترین ؟خ. حالا فکر کردیم گوشی رو شق القمر میکنه.