چرا باید ویندوزفون را انتخاب کنم؟

فارنت : آیا شما یک کاربر مبتدی ویندوز فون بوده و یا اینکه کنجکاو هستید تا درباره ویندوز فون مایکروسافت اطلاعات بیشتری کسب کنید اگر چنین است ما به شما خوش آمد می‌گوییم و ما به شما عواملی را خواهیم گفت تا بیشتر از پیش از بستر ویندوز فون لذت برده یا اینکه ترغیب شوید تا وارد یک دنیای جدید و تازه شوید.

9

به هر حال این یک راهنمای پایه برای ویندوز فون مایکروسافت است و برای شروع اجازه دهید تا تاریخچه‌ای از این سیستم عامل  را به خدمت شما عرض کنیم. ویندوز موبایل پلتفرمی بود که مایکروسافت تا قبل از سال 2010 به توسعه آن می‌پرداخت و در اکتبر همان سال از ویندوز فون 7 رونمایی کرد که تلاش جدید این شرکت برای رقابت با رشد اندروید و البته مقابله با تثبیت IOS بود  که یکی از ویژگی‌های ویندوز فون 7 نسبت به ویندزو موبایل رابط کاربری آسان تر و افزایش چشمگیر کیفیت برنامه‌ها بود.

کاشی های زنده و تمرکز فراوان بر تیپوگرافی به همراه یک پشتیبانی بزرگ از یک شرکت غول نرم افزاری یک رقابت جدید را برای اندروید و   IOS ایجاد کرده بود و البته یک رابط کاربری جدید بصری یک تجربه جدید را برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد می‌کرد.

ویندوزفون بروز رسانی های متعددی را از سوی مایکروسافت دریافت می‌کندکه البته مایکروسافت این پلتفرم را با 2پلتفرم دیگر یعنی ویندوز 8 و ایکس باکس لایو در هم آمیخته بود که بدین ترتیب دست مایکروسافت را برای توسعه این پلتفرم باز می‌گذاشت که قطعا برای این شرکت یک دست بالایی در رقابت صنعت تلفن همراه ایجاد می‌کند. همانطور که پیشتر ذکر شد ویندزو موبایل از طریق بروز رسانی های متعدد پیشرفت می‌کرد و در هر بروز رسانی ویژگی‌های جدیدی به این سیستم عامل اضافه می‌شود.

wp788

ویندوز فون 7.5 در اواسط سال 2011 ارائه شد و مایکروسافت تصمیم به تغییر هسته ویندوز فون به کرنل ویندوز NT گرفت و ویندوز فون هشت دو سال بعد از عرضه ویندوز فون هفت در اکتبر 2012 عرضه شد.

به هر حال سخت افزار نسل اول ویندوز فون دارای شرایط اساسی برای بروز رسانی های بعدی نبود ( مانند ارتقاء یک رایانه از ویندوز ایکس پی به ویندوز 7 بر روی یک رایانه رومیزی به علت محدودیت های سخت افزاری) بطوریکه مایکروسافت بروز رسانی ویندوز 7.8 را برای چند دستگاه تلفن همراه منتشر کرد که همه مزایای ویندوز فون هشت را نداشت و با ارائه این بروزرسانی برای نسل اول ویندزو فون تا حدودی توانست این کاربران را راضی نگاه دارد.

مایکروسافت تمامی تولید کنندگان سخت افزاری ویندوز فون 8 و همچنین توسعه دهندگان نرم افزاری را مجبور کرد که از یک استاندارد مشخص تبعیت کنند و تمامی دستگاه‌های تولیدی باید دارای دو هسته کرایت بوده و فقط برای ارائه مدل‌های بیشتر امکان مانور بر روی مقدار رم یا مشخصات دوربین و صفحه نمایش را داشتند.

چرا باید ویندوزفون را انتخاب کرد؟

این یک سوال برای خریداران قبل از تصمیم گیری برای خرید است که قبل از خرید یک وسیله نقلیه جدید و یا گوشی‌های هوشمند به صورت معمول وجود دارد، پس چرا شما باید یک دستگاه ویندوز فون را انتخاب کنید؟؟

آسان برای همه: برای شروع واقعا ساده است و رابط کاربری در هم ریخته وجود نداشته و با استفاده از طرح‌های بصری دیگر احتیاج به هیچ گونه کلاس یادگیری ندارد.

-کاشی ‌های زنده:با مربع یا مستطیل های زنده که بر روی صفحه قرار می‌گیرد بدون احتیاج به گشودن برنامه ، شما قادر به دریافت اطلاعات و جزئیات از داخل یک  برنامه هستید.

-بدون لگ یا افت سیستم:بر خلاف سیستم عامل‌های رقیب ، دستورالعامل های سخت افزاری تعیین شده توسط مایکروسافت برای اطمینان از بهترین بازدهی در یکپارچه سازی خدمات ، اتصال به حساب مایکروسافت و شبکه‌های اجتماعی و بازدهی یکسان در اجرای نرم افزارها تعیین شده است که در کمتر سیستم عاملی دیده می‌شود.

-ایکس باکس لایو:کاربران برای بهره بردن از بازی در ایکس باکس خود قادر بازی و همچنین رقابت های آنلاین خواهند بود و شما اکنون با تلفن همراه خود نیز می‌توانید در دنیای ایکس باکس غوطه ورشوید.

-اسکایپ: این شرکت در حال حاضر جزئی از مایکروسافت است و این نشان می‌دهد که بر روی ویندوز فون نیز عرضه خواهد شد و یکپارچگی بیشتر برای آنده نیز پیش بینی شده است.

-با داشتن یک حساب کاربری ، قادر به پشتیبانی گرفتن از اطلاعات حساس خود ، پیامک‌ها ، دفترچه تلفن و ذخیره آن در سرویس اسیکاری درایو هستید.

-آفیس مایکروسافت: برنامه اختصاصی مایکروسافت آفیس با تمامی قابلیت‌ها در تلفن همراه شما وجود دارد که با اسکاری درایو یکپارچه شده است که در هیچ بستر تلفن همراه این نرم افزار مایکروسافت وجود نداشته و اختصاصی ویندوز فون است.

-تمامی تصاویر شما به صورت اتوماتیک در اکانت اسکای درایو شما ذخیره می‌شود و با نصب برنامه اسکای دراو بر روی رایانه ، تصاویر و فیلم هابدون احتیاج به وصل کردن گوشی به رایانه ، به کامپیوتر شما منتقل خواهد شد.

اگر شما واقعا به دنیای گوشی‌های هوشمند علاقه داشته باشید فروشگاه ویندوز فون با یک محتوای غنی از برنامه‌های رایگان و همچنین پولی سرکار دارید که البته قبول داریم به پای اپ استور اپل یا گوگل پلی اندروید نمی‌رسد.

در حدود 150 هزار برنامه وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق هم مفید و هم با کیفیت بالا هستند و در ضمن نرم افزارهای منحصر به فرد زیادی برای انتخاب نیز وجود دارند.

انتخاب با شماست

به هر حال رقیبان نیز بیکار ننشسته اند تا شما این بستر را انتخاب کنید و البته ما نیز مدعی نیستیم که دارای یک سیستم عامل بدون مشکل هستیم و البته هنوز هم بسیاری از قابلیت‌های پلت فرمهای رقیب وجود دارد که هنوز به ویندوز فون نیامده است.

آیا ویندوز فون برای همه است ،مطلقا نه و البته ما میت‌وانیم داد و فریاد فریاد راه بیاندازیم که این سیستم عامل بهترین است ولی تا زمانی که یک گوشی ویندوز فون در دستان خود نگیرید متوجه این تفاوت‌ها نخواهد شد.

Source:wpcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. hasanhasanpoor می‌گوید

    نه 610 نخر ویندوزفون 7.5 هستش میخوای بگیری ویندوزفون 8 بگیر که به 9 اپدیت میشه

  2. احسان می‌گوید

    دم همه ی دوستان گرم … فقط ویندوز ! انسان های عام اکثرا طرفدار آندروید هستند مثل بازی کسل کننده ی ANGRY BIRDS!که بیش از 1 … دانلود داره.

  3. ali می‌گوید

    سلام واقعا عاشق ویندوز فون هستم که متاسفانه قیمت های گوشی به شدت بالا رفته و از قدرت خرید بنده به طور کامل خارج شده ولی امیدوارم هر کسی داره یا می خواد بخره اوقات خوشی باهاش داشته باشه

    1. نیما می‌گوید

      داداش برو lomia 610 بخر خیلی ارزونه فکر کنم 420 تومنه

  4. hasanhasanpoor می‌گوید

    اگه برنامه های گوگل براش بیاد و از همه مهمتر مرورگر پیش فرض و نقشه پیشفرض رو خودمون بتونیم عوض کنیم من میرم سمت ویندوز فون

  5. seyed hossein می‌گوید

    مرسی بابت مطلب خوبتون
    اما ویندوز استور دگه الان 150 هزار نرم افزار داره نه 50 هزار

  6. سعید می‌گوید

    من از ویندوز فون خیلی خوشم میاد. ولی متاسفانه اصلا با شرایط کشور ما جور نیست. اتکای زیاد به اینترنت. در دسترس نبود اکثر خدمات پولی و حتی عدم دسترسی آسان به برنامه‌هاش واقعا نمی‌زاره از قابلیت‌های این سیستم عامل در ایران استفاده بشه. یکی از مزیت های مهم ویندوز فون اجتماعی بودنشه که خود مایکروسافت هم خیلی روش تاکید داره. ولی آخه کدوم شبکه اجتماعی تو این مملکت در دسترسه؟؟؟
    گرچه مدتیه که وضعیت iOS هم در ایران همین شده. فقط اندروید یه ذره قابل تحمله.

  7. Rayaware می‌گوید

    مطلب خوبی بود… تعداد برنامه های این پلتفورم بود ۵۰۰۰۰ یا ۱۵۰۰۰۰

  8. m.r می‌گوید

    توی متن نوشتین که وینفون حدود ۵۰ هزار برنامه داره.در حالی که برنامه های ویندوزفون150هزار هستش