آیا می‌دانید دانشمندان هرساله چه تعداد گونه جدید کشف می‌کنند؟

این میزان ممکن است برای گونه‌های موجود در اقیانوس‌ها و دریاها از این نیز فراتر رود و دلیل آن سخت بودن عملیات اکتشاف این گونه‌ها در چنین آب‌هایی است. اما آیا می‌دانید دانشمندان هرساله چه تعداد گونه جدید کشف می‌کنند؟

1

فارنت: دانشمندان تخمین می‌زنند که حدود 86 درصد گونه‌های موجود بر روی زمین هنوز کشف یا شناسایی نشده‌اند. این میزان ممکن است برای گونه‌های موجود در اقیانوس‌ها و دریاها از این نیز فراتر رود و دلیل آن سخت بودن عملیات اکتشاف این گونه‌ها در چنین آب‌هایی است. اما آیا می‌دانید دانشمندان هرساله چه تعداد گونه جدید کشف می‌کنند؟

la-sci-sn-new-species-2013

هرساله، محققین در حدود 15 هزار گونه حیوانی، گیاهی، قارچی یا میکروسکوپی کشف می‌کنند. دانشمندان اغلب در فرآیند کشف گونه‌های جدید تمرکز خود را بر روی نقاطی با تنوع زیستی معطوف می‌کنند که مثال‌هایی از آنها را می‌توان هیمالیا، کالیفرنیا، هند، استرالیا و کاراییب ذکر کرد.

نکاتی جالب درباره گونه‌های جانوری جدید:

  • در سال 1833، حشره‌شناس انگلیسی، جان اُبادیا وست وود، در تحقیقاتی تخمین زد که حدود 400 هزار گونه حشره وجود دارد. اگرچه امروزه بیش از یک میلیون گونه حشره متقاوت شناسایی شده اما تخمین وست وود، از این لحاظ حائز اهمیت است که اولین تخمین علمی گونه‌های زیستی به شمار می‌رود.
  • از سال 1758 تاکنون، میزان کشف گونه‌های جدید، گامی ثابت داشته است. با این میزان کشف سالیانه، حداقل بیش از 500 سال زمان خواهد برد تا همه گونه‌های جانوری باقیمانده در جهان کشف شوند.
  • احتمال می‌رود بیش از 10 هزار باکتری کشف نشده در داخل خاک موجود باشد.

 Source : wisegeek

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدی می‌گوید

    به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
    ستایش ایزدی را که خداوند جهانیان است
    اینها فقط مخلوقات روی زمین و قابل دسترس دانشمندان هستند!