مایکروسافت می‌خواهد به داخل خودروها راه پیدا کند

خودرویی مبتنی بر ویندوز حالا هر چند چیزی جدیدی نیست فیات در حال توسعه خودروهایی با سیستم ویندوز به صورت پیش فرض است که مجموعه‌ای هوشمند از سیستم‌های ارتباطی و سرگرمی است که البته از سال 2007 این توسعه ادامه داشته است.

0

حالا بعد از 6 سال ، خودرو فیات نوع جدیدی از سیستم Uconnectرا که بر مبنای ویندوز است را در مدل 500L بکار گرفته است که البته خودرو مذکور نخستین محصول این شرکت است که از سال 1957 به تولید ادامه می‌دهد و در  جشن تولد 50 سالگی این خودرو در سال 2007 نیز جشن گرفته شد  و حالا فیات 500 به عنوان یک وسیله نقلیه جمع و جور با جدیدترین سیستم عامل ویندوز برای خودروها رونمایی شده است.

سیستم جدید یوکانکت دارای یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی با اتصال بلوتوث ، رادیو SiriusXM و پشتیبانی از سیستم تشخیص صدا است و در صورتی که این امکانات برای شما کافی نیست شما می‌توانید به نسخه 6.5 ارتقاء دهید که دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.5 اینچی به همراه سیستم ناوبری با بیش از 6 میلیون نقطه و مکان مورد علاقه با استفاده از سیستم تشخیص صدا و همچنین ارسال اتوماتیک پیامک است.

گفتنی است که تلاش برای ادغام ویندوز با خودرو از ده سال پیش و از سال 2003 آغاز شد که یک تیم از کارکنان فیات و مایکروسافت در ردموند در مورد همکاری‌های احتمالی به توافق رسیدند و در پی این توافق مایکروسافت به توسعه سخت افزار و نرم افزار اقدام کرده و در نهایت در ژوئن 2005 پروژه به فیات برای تولید نهایی تحویل داده شد.

fiat-5001_0

پتریلینی مدیر برنامه ریزی فیات در این مورد می‌گوید:” یوکانکت تعادل کاملی از فن آوری و همچنین قابلیت پیاده سازی است  و ما نیاز به یک راه حل با کیفیت بالا به همراه قابلیت ارتقاء داشتیم که با ویندوز ما متوجه شدیم که بهترین انتخاب را کرده‌ایم”.

Source:wpcentral

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.