رونمایی NEC از اولین گوشی هوشمند دنیا که با آب خنک می‌شود!

رایانه‌های رومیزی نسل جدید از قابلیت خنک‌کنندگی با آب برای خنک کردن پردازنده‌ها و برخی اوقات پردازنده‌های گرافیکی خود بهره می‌برند. اما چرا گوشی‌های هوشمند نتوانند؟

0

فارنت: احتمالا این جمله که: این گوشی خیلی داغ می‌کنه! برای شما هم آشنا باشد که در عصر گوشی‌های هوشمند بدان معناست که یک گوشی 4 هسته‌ای احتمالا برای اجرای یک برنامه سنگین درگیر شده و حالا گرمای آن چهار هسته به آنجا رسیده که به دستان صاحب گوشی سرایت کرده است!

در عین حال مطمئنا خبر دارید که مدت‌هاست که رایانه‌های رومیزی نسل جدید از سیستم موسوم به واترکولینگ و خنک کردن قطعات دستگاه با آب بهره می‌برند. رایانه‌های رومیزی نسل جدید از قابلیت خنک‌کنندگی با آب برای خنک کردن پردازنده‌ها و برخی اوقات پردازنده‌های گرافیکی خود بهره می‌برند. اما چرا گوشی‌های هوشمند نتوانند؟ نیازی به شماتت سازنده‌های گوشی‌های هوشمند نیست! چرا که شرکت NEC‌ با رونمایی و معرفی گوشی Medias X N-06E به عنوان اولین گوشی هوشمند با فناوری واترکولینگ سعی دارد این مشکل را حل کند.

nec-water-cooled-smartphone-1

در قلب Medias X N-06E یک پردازنده چهار هسته‌ای  1.7 گیگاهرتزی Snapdragon S4 Pro قرار دارد که گرمای خود را به لوله‌های آب ظریفی که در کناره‌های قاب گوشی قرار دارند هدایت می‌کند. البته این پردازنده اکنون در بسیاری از گوشی های رایج بازار یافت می‌شود که در برخی از آنها کاربران از گرمای موجود بر روی بدنه گوشی در هنگام کار با آن شکایت دارند!

nec-water-cooled-smartphone-3

در عین حال و با وجود اینکه این پردازنده تا 1.9 گیگاهرتز در اصطلاح کلاک شده اما NEC  همچنان به مقدار 1.7 گیگاهرتزی برای اولین گوشی دنیا با سیستم واترکلاکینگ چسبیده است که خب با این وجود بعید است کاربران شاهد افزایش عملکرد واقعی نسبت به سایر گوشی‌ها باشند. اگر چه تنها منفعت واقعی که به نظر کاربران با استفاده از چنین قابلیتی شاهد خواهند بود افزایش عمر پردازنده گوشی و به دنبال آن افزایش عمر خود گوشی  و همچنین نگرفتن یک گوشی داغ در دست است!

nec-water-cooled-smartphone

Medias X N-06E به صفحه نمایش OLED 4.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 ، دوربین 13.1 مگاپیکسلی، باطری با ظرفیت 2300 میلی‌آمپر بر ساعت و البته اندروید 4.2 مجهز است.

nec-water-cooled-smartphone-0

طراحی گوشی با آن رنگ اصلی صورتی‌اش  البته رنگ دوم صدفی و آن لوازم جانبی درخشنده‌اش در بالای گوشی تا حدودی کار ما را راحت می‌کند که NEC ‌در طراحی این گوشی که قرار است ابتدا در ژاپن و در پایان ماه ژوئن به بازار عرضه شود، نظر خاصی به بازار خانم‌ها داشته است.

nec-water-cooled-smartphone-2

تا یادمان نرفته بگوئیم که این گوشی یک گوشی ضدآب و گرد و غبار است و در عین حال که خیالمان را از آن لوله‌های آب راحت می‌کند اجازه آن را می‌دهد که اگر باز هم گرمای بدنه گوشی ناراحتمان کرد آن را در یک لیوان آب سرد بیندازیم!

Source: Gizmag

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.