تماس بگیرم یا پیامک بفرستم؟ اپل به فکر راه چاره!

حتماً تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید یک موضوع کوتاه را به اطلاع دوستتان برسانید اما نتوانید تصمیم بگیرید که در شرایط دوستتان تماس گرفتن بهتر است یا ارسال یک پیامک. به نظر می‌رسد اپل در جدیدترین پتنت درزشده قصد دارد راه حلی را برای این سردرگمی پیدا کند.

0

فارنت: حتماً تا کنون برایتان پیش آمده که بخواهید یک موضوع کوتاه را به اطلاع دوستتان برسانید اما نتوانید تصمیم بگیرید که در شرایط دوستتان تماس گرفتن بهتر است یا ارسال یک پیامک. به نظر می‌رسد اپل در جدیدترین پتنت درزشده قصد دارد راه حلی را برای این سردرگمی پیدا کند.

Apple-Call-or-Text-patent

برخلاف بعضی پتنت‌های عجیب و ناعادلانه اپل این کمپانی معمولاً به فکر نوآوری و خلاقیت نیز در محصولاتش است و پتنت جدیدش ممکن است بتواند کمی زندگی ما را آسان‌تر کند.

راهکاری که اپل در ذهن دارد این است که شما متغیرهایی مانند زمان، مکان، تحرک و دیگر فاکتورهای از این دست را کنترل و تعیین می‌کنید. این اطلاعات با سرور هماهنگ‌سازی شده و به دیگران کمک می‌کند بدانند بهترین راه ارتباط با شما در هر لحظه چیست. به این ترتیب در کلاس درس، محل کار، باشگاه بدنسازی یا هرجای دیگر می‌توانید بهترین راه ارتباط با شما مانند تماس، پیامک، یا دیگر اپلیکیشن‌های ارتباطی را مشخص کنید.

شاید بزرگترین عیب این پتنت این باشد که به اندازه کافی خودکار نیست و به تنظیمات زیاد و طولانی نیاز دارد. البته ممکن است در آینده تغییراتی در آن به وجود بیاید به طور مثال با استفاده از سرویس‌های اینترنتی شبیه فیس‌بوک و یا سرویس محبوب Google Now که موقعیت فرد را پس از مدتی با شناخت عادات او حدس می‌زند این قابلیت خودکارتر شود. البته در پتنت اپل نیز با استفاده از GPS، زمان و میکروفون دستگاه موقعیت شما تشخیص داده می‌شود اما ممکن است نگرانی‌هایی را نیز بابت حریم شخصی افراد به علت ضبط صدای محیط به همراه داشته باشد.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.