انسان‌ها در سال 1836 چه تصوری از وجود حیات در کره ماه داشتند؟

مردم در سال 1836 تفکراتی متفاوت با تفکرات امروز ما داشتند و باور داشتند که کره ماه پر است از اسب‌های تک شاخ و موجودات فضایی با بدن‌هایی عجیب و غریب و پر مو و با بال‌هایی بلند و بزرگ!

6

فارنت: زندگی در دورانی که همه مردم باور دارند که در کره ماه موجوداتی زنده وجود دارد مطمئنا حال و هوای خاص خود را دارد و در چنین شرایطی می‌توانیم شاهد خیال‌پردازی‌های بامزه‌ای باشیم و یا حتی آنها را خودمان خلق کنیم و اگر این گونه به موضوع نگاه کنیم اکنون زندگی واقعی ما در سال 2013 بسیار خسته‌کننده است.

اما از سویی دیگر و با همین نگاه، مردم در سال 1836 تفکراتی متفاوت با تفکرات امروز ما داشتند و باور داشتند که کره ماه پر است از اسب‌های تک شاخ و موجودات فضایی با بدن‌هایی عجیب و غریب و پر مو و با بال‌هایی بلند و بزرگ!

What-People-in-1836-Thought-the-Moon-Was-Like

در مقاله‌ای که به تازگی در بنیاد اسمیتسونیان منتشر شده کلکسیونی از مقالات قدیمی به چشم می‌خورد: این نقاشی‌های قدیمی همگی اثر Richard E.Locke هستند که در سال 1836 یعنی 177 سال پیش در نشریه New York Sun منتشر شده‌اند و همگی بر اساس نظریات ستاره‌شناسی با نام John Herschel هستند که ادعا کرده بود توانسته در سیاره ماه زندگی و حیات بیاید!

What-People-in-1836-Thought-the-Moon-Was-Like-06

این منجم ادعا کرده بوده که در کره ماه همه جور گیاه و جانوری یافت می‌شود از جمله مردانی خفاش شکل، خدمتکارانی مخصوص کره ماه که بال‌هایی مانند حشرات دارند و گاومیش‌های خاص کره ماه و شکل هایی از موجوداتی عجیب و غریب دیگر. این منجم همچنین پیشنهاد سفر به ماه از طریق یک بالون مجهز به گاز هیدروژن را نیز مطرح کرده بود!

[nggallery id=82]

پیش بینی گذشتگان ما از ماه بسیار جالب و عموما خنده‌دار است ، چون ریشه در حال و حاضر آن زمان آنها دارد، در زمانی که آنها می‌زیستند هیچ هواپیما و وسایل نقلیه هوایی نبوده و همه خیالاتی عجیب و غریب نسبت به سفر به ماه را داشته‌اند. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که در آن زمان همچنین برده‌داری نیز در بین مردم رواج داشته و مطمئنا اکثر مردم به موجودات کره ماه به چشم بردگانی نگاه می‌کردند! امیدوارم ما پیش‌بینی بهتری از آینده نسبت به گذشتگانمان داشته باشیم من مطمئنم انها نیز به دانسته‌های امروز ما خواهند خندید! آهای آیندگان محترم لطفا شما هم حق را به ما بدهید!

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. Pooya می‌گوید

    سلام. ممنون از مطلبتون. ولی این جریان نه نظرات مردمه، نه عقاید جان هرشل. این مطلب یه سری ادعاهای دروغین یا اصطلاحا hoax بودن که برای فروش مجله ساخته و چاپ شدن و به معروفترین منجم اون زمان نسبت داده شدن.اطلاعات بیشتر:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Moon_Hoax

  2. khodayar می‌گوید

    این نشون میده غربی ها در قرن گذشته چقدر بی سواد و ابله بودند

    1. علم فردا می‌گوید

      و الان کی هستن !

    2. Mehran می‌گوید

      کاشکی ما ایرانیها هم یه وقتهایی نگاهی به خودمون بندازیم. اونوقت می بینیم که خرافات دو قرن پیش غربیها توسط ابداعات و کشفیات خودشون از بین رفت، اما خرافات 1500 سال پیش و قبلتر از اون هنوز هم تو ذهن ما ایرانیها ریشه دوونده و متاسفانه نسل به نسل هم ادامه پیدا می کنه…

      1. بهار می‌گوید

        مهران لطفا افکار پوچتو بیان نکن که خریدار نده داداش گرفتی که؟!!

        1. ونن می‌گوید

          بهار جان خواهشا از طرف خودتون صحبت کنید ، بنده که کاملا با حرف مهران موافقم و از میزان مثبتها و منفی ها میشه فهمید که امثال جنابعالی در اقلیت هستید (که البته باعث خوشحالیست)