امارات بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان را این هفته افتتاح می‌کند

امارات متحده عربی در بخش انرژی به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی شناخته می‌شود اما این بدان معنا نیست که این کشور نتواند بزرگترین مجتمع تولید انرژی خورشیدی را در دو سال تاسیس کند.

4

شرکت توزیع انرژی شمس نیروگاه انرژی خورشیدی “شمس 1” را به عنوان بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان این هفته در ابوظبی افتتاح می‌کند. این نیروگاه انرژی خورشیدی قادر به تولید 100 مگاوات انرژی برق که انرژی مورد نیاز 200 هزار خانه را تامین می‌کند، است. این نیروگاه با این میزان تولید انرژی از طریق انرژی نور خورشید باعث کاهش تولید 175 هزار تن CO2 در هر سال می‌شود.

بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان

اگرچه روز گذشته دو شرکت در کالیفرنیا پیشنهاد ساخت دو برج خورشیدی را دادند که تولید 500 مگاوات برق و تامین انرژی 200 هزار خانه را در پی خواهد داشت اما نیروگاه انرژی “شمس 1” همچنان عنوان بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان را به خود اختصاص داده است.

ساخت و تکمیل این پروژه 2 سال به طول انجامیده و 600 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان که در واقع یک نیروگاه انرژی حرارتی خورشیدی است از 258 هزار و 48 آینه سهموی (پارابولیک) تشکیل شده که با جذب نور خورشید، حرارت ایجاد شده را به صورت سیال و از طریق لوله به یک مبدل حرارتی انتقال می‌یابند تا نهایتا این فرایند باعث ایجاد بخار شده و قدرت توربین‌های تولید برق را تامین کند.

امارات متحده عربی در بخش انرژی به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی شناخته می‌شود اما این بدان معنا نیست که این کشور نتواند بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان را در دو سال تاسیس کند.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. دو دوتا چهارتا می‌گوید

    صد مگا وات 600 میلیون دلار 1000 مگاوات 6 میلیارد دلار البته بدون تهریم وعواقبش……..

    1. علی می‌گوید

      خوشبحالشون

  2. فرجى می‌گوید

    ۵٠٠مگاوات نیروگاه امریکا ٢٠٠ هزار خانه و ١٠٠ مگاوات امارات هم ٢٠٠ هزار خانه?

  3. اسلامي می‌گوید

    احسنت بر اماراتی ها