اپسون بیستمین سالگرد آغاز استفاده از فناوری مایکروپیزو را جشن گرفت

فناوری مایکروپیزو روشی نوین و متفاوت برای پرتاب جوهر به روی کاغذ در چاپگرهای جوهرافشان بود که هم اکنون در تمامی چاپگرهای جوهرافشان این شرکت به کار گرفته شده است.

0

شرکت اپسون بیستمین سالگرد بهره‌برداری از فناوری انحصاری مایکروپیزو در چاپگرهای خود را جشن گرفت.

فناوری مایکرو پیزو چیست؟

فناوری مایکرو پیزو در سال 1990 توسط شرکت اپسون ثبت و در سال 1993 به بهره‌برداری رسید. این فناوری روشی نوین و متفاوت برای پرتاب جوهر به روی کاغذ در چاپگرهای جوهرافشان بود که هم اکنون در تمامی چاپگرهای جوهرافشان این شرکت به کار گرفته شده است.

Epson-MicroPiezoTFPHead

عملکرد این فناوری انحصاری از دیگر روش‌های حرارتی پرتاب جوهر در چاپگرهای موجود در بازار متفاوت است و اگر بخواهیم ساده‌تر بگوئیم، القای پالس‌های الکتریکی به موادی مانند کریستال و سرامیک (که خاصیت پیزو الکتریکی دارند)، آنها را وادار به خم شدن به سمت عقب و جلو می‌کند تا نهایتا جنبش این مواد در نوک نازل، باعث هدایت و پرتاب جوهر به بیرون از نازل شود.

این پروسه در ابعاد مایکرو صورت می‌گیرد و دقت بسیار بالایی دارد. از همین رو، دقت وسرعت نقش‌بندی جوهر روی کاغذ به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد و حذف حرارت از پروسه چاپ، باعث طول عمر چاپگر و سازگاری با انواع جوهرها می‌شود.

epson-L800

شرکت اپسون همزمان با بیستمین سالگرد بهره‌برداری از فناوری مایکرو پیزو چند چاپگر جدید از سری L را در چندین کشور آسیایی معرفی کرد. این در حالی است که تا قبل از این، 3 مدل از چاپگرهای سری L اپسون به نام های L100، L200 و L800 از طریق گروه شرکت‌های آواژنگ در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است و فارنت نیز مدل L200 این چاپگر را در مطلبی جداگانه از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

Source: Epson

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.