منتظر فایرفاکس برای iOS نباشید!

جی سالیوان مدیر ارشد شرکت موزیلا اعتقاد دارد که به دلیل نگرش انحصارگرایانه شرکت اپل در مورد عرضه مرورگرهای شخص ثالث بر روی بستر IOS،امکان رشد از مرورگرهای دیگر گرفته شده است.

1

فارنت:جی سالیوان مدیر ارشد شرکت موزیلا اعتقاد دارد که به دلیل نگرش انحصارگرایانه شرکت اپل در مورد عرضه مرورگرهای شخص ثالث بر روی بستر IOS،امکان رشد از مرورگرهای دیگر گرفته شده است.

seth-rosenblatt-browserwars-sxsw-1226_610x407

به عنوان مثال ،مرورگر موبایل سافاری از موتور جاوا اسکریپت فست نیترو  بهره می‌برد در حالی که سایر مرورگرها از موتور آهسته تری بهره می‌برند که این خود باعث می‌شود بین بازدهی این مرورگر و سایر مرورگها یک اختلاف فاحش باشد.

فایر فاکس تا چندی پیش و در سال 2010 از نرم افزار فایرفاکس هوم برای IOS رونمایی کرد که امکان به اشتراک گذاری بوک مارک‌ها ،تاریخچه مرورگر و تب های باز را با نسخه رایانه رومیزی امکان پذیر می‌کرد  که البته از فروشگاه اپ استور در سپتامبر گذشته بیرون گذاشته شد.

دلیل اصلی دور ماندن از IOS از دید سالیوان سختگیریهایی است که اپل بر روی مرورگرهای شخص ثالث برای عرضه به کاربران اپل اعمال می‌کند و برای همین هیچ گونه شانسی برای سهیم شدن فایر فاکس در بازار مرورگرهای IOS  باقی نمی‌ماند و به همین دلیل سیستم عامل جدید فایر فاکس به موزیلا این امکان را خواهد داد تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند.

در حال حاضر فایرفاکس در حدود 1 درصد بازار مرورگرهای موبایل را در دست دارد که این رقم برای سافاری در حدود 55 درصد است.

هم سالیوان و هم مدیر ارشد مرورگر دلفین دیوید دگان در این مورد اتفاق نظر دارند که اپل با بستن محیط وب هم مصرف کنندگان خود را با رنجش مواجه کرده است و هم اینکه باعث بروز چالش‌های بی مورد برای توسعه دهنگان برنامه برای بستر IOS شده است.

Source:Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کوروش می‌گوید

    قبلا هم گفتم بازم میگم: با این سیاست‌ها و ادامه‌ی آنها، پایان اپل نزدیک و نزدیک تر خواهد شد.