9 کاری که اپل برای موفقیت باید انجام دهد

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اپل یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های دهه اخیر بوده است. این شرکت با نوآوری و خلاقیت و همچنین پشتیبانی خوب توسعه‌دهندگان و کاربران وفادارش به ارزشمندترین کمپانی فناوری دنیا تبدیل شده است؛ اما اخیراً به نظر می‌رسد اوضاع کمی برای اپل به هم‌ریخته است و این شرکت به دنبال راه چاره‌ای برای بازگشت دوباره به اوج است. در این مقاله 9 راهکار مناسب برای موفقیت اپل پیشنهاد شده است.

2

 عرضه یک آیفون ارزان قیمت

درکنار کاربران وفاداری که هر ساله جدیدترین آیفون اپل را تهیه می‌کنند کاربران دیگری نیز هستند که علاقمند به خرید محصولات اپل هستند و از روی ناچاری و به دلیل نداشتن بودجه لازم اقدام به خرید گوشی‌های رقیب می‌کنند. تیم کوک در مصاحبه اخیرش به رقابت در سطح پایین بازار ابراز بی‌میلی کرد و گفت ما فقط محصولات باکیفیت تولید می‌کنیم که فعلاً عرضه آن با قیمت پایین امکان‌پذیر نیست.

در حال حاضر آیفون 4 آنلاک شده با قیمتی حدود 450 دلار به فروش می‌رسد؛ یک راهکار خوب پایین آوردن قیمت این گوشی به عنوان آیفون ارزان‌قیمت است اما راهکار بهتر عرضه یک آیفون جدید ارزان‌قیمت است. چرا که کاربران محصولات جدید را دوست دارند و طراحی قدیمی آیفون 4 دیگر آن ها را وسوسه نمی‌کند.

Big-iPhon

عرضه یک آیفون غول‌آسا

فبلت‌ها کم کم جای خود را میان کاربران باز کرده‌اند؛ با گلکسی نوت 2 می‌توانید بهتر از آیفون 5 فیلم تماشا کنید، یادداشت برداری کنید و چند کار را همزمان انجام دهید. این یک واقعیت است که کاربران صفحه‌نمایش بزرگتر را دوست دارند؛ درست است که آیفون جدید 0.5 اینچ بزرگتر است اما یک آیفون غول‌آسا می‌تواند حتی فروش بهتری هم داشته باشد.

اپل باید نسبت به تبلیغات متفاوت بیندیشد

این شعار اپل است: “متفاوت بیندیش” یا “Think Different”. جالب است بدانید Ken Segall مردی که تبلیغات اپل را بر اساس این شعار ساخته است اعتقاد دارد اپل در حال حاضر در جایی می جنگد که قبلاً پیروز میدان بوده است: تبلیغات. سامسونگ سعی کرده تا با عرضه گوشی‌های با امکانات مساوی یا بالاتر از آیفون با قیمتی پایین‌تر اپل را به چالش بکشد و دائماً با تبلیغات خودش کاربران چشم و گوش بسته اپل یا همان فن‌بوی‌ها را تمسخر می‌کند. به اعتقاد Segall اپل باید تبلیغات جدی‌تری انجام دهد و روی قابلیت‌های منحصر به فرد محصولاتش بیشتر مانور دهد.

اپل باید موتور جستجوی خودش را بسازد

وقتی اپل می‌تواند اپلیکیشن نقشه‌های خودش را به جای نقشه‌های گوگل در آیفون جدید قرار دهد چرا همین کار را با جستجو انجام ندهد؟ درست است که گوگل بدون شک باتجربه‌ترین شرکت در این زمینه است و بهترین عملکرد را نیز داشته است اما اپل هم می‌تواند کم کم شروع کند و با جایگزینی موتور جستجوی خود در محصولاتش کاربران را جذب کند. البته بهتر است این‌بار اپل بی‌گدار به آب نزند تا افتضاحی شبیه به Apple Maps دوباره تکرار نشود!

Mailbox-iPhone

اپل باید Orchestra سازنده Mailbox را بخرد

شاید اپلکیشن Sparrow که یک اپلیکیشن جذاب ایمیل برای iOS بود را به یاد داشته باشید؛ گوگل آن را خریداری کرد. حالا اپلیکیشن جدید و جذاب ایمیلی دیگری به نام Mailbox اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است و صدها هزار نفر برای دانلود آن در صف منتظرند! اپل باید Orchestra سازنده این اپلیکیشن را استخدام کند و از این اپلیکیشن و سازنده در محصولاتش بهره ببرد.

iWatch

اپل باید نهایت تلاشش را در تولید iWatch انجام دهد

دیگر به نظر می‌رسد همه به این نتیجه رسیده‌اند که اپل قصد دارد ساعت مچی هوشمند به بازار عرضه کند. این محصول می‌تواند با طراحی شگفت‌انگیز توجه کاربران را جلب کند و با ارتباط مناسب با دیگر گجت‌های اپلی مانند آیفون و آیپد و همچنین با بهره‌گیری از سیری بسیار مفید و پرطرفدار شود.

Apple-iTV

اپل باید به عرصه تلویزیون قدم بگذارد

به اعتقاد رابرت هوف اپل هر دو یا سه سال یکبار به یک تحول در محصولاتش برای بی‌رقیب بودن نیاز دارد؛ تحول قبلی را شاد بتوان عرضه آیپد دانست و حالا با عرضه تلویزیون هوشمند اپلی در فضایی که اسمارت تی‌وی ها چندان پرطرفدا نیستند اپل باز هم می‌تواند معنای تازه‌ای از یک فناوری موجود را به جهانیان نشان دهد. یک هماهنگی خوب با دیگر آی‌دیوایس‌ها نیز به فروش تمامی محصولات اپلی کمک خواهد کرد.

اپل باید دوباره شروع به نوآوری کند

حتی فن‌بوی‌های سرسخت اپل نیز اخیراً به نبود نوآوری در محصولات اپل اعتراض دارند. آیفونی که در سال 2007 با فاصله زیادی از رقبا قرار داشت حالا چیز متفاوتی نسبت به دیگر گوشی‌های اندرویدی ندارد و همچنین تبلت‌های ارزان قیمت نکسوس و اولترابوک‌های اینتل تهدیدی برای آیپد و مک‌بوک محسوب می‌شوند. اپل برای موفقیت به چیزی بیشتر از صفحه‌نمایش رتینا و اپلیکیشن سیری نیاز دارد.

اپل باید قبول کند که دیگر بهترین مطلق نیست

شاید زمانی محصولات اپل غیر قابل رقابت بودند اما حالا دیگر این‌طور نیست. اگر اپل کماکان اصرار داشته باشد که iOS پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل موبایلی است و تلاش زیادی برای پیشرفت آن نکند مطمئناً به سرعت بیشتری میدان را به اندروید و حتی رقبای جدید واگذار خواهد کرد. شاید وقت آن رسیده که بعضی محدودیت‌های گجت‌های اپلی مانند انتقال فایل‌ها توسط آی‌تیونز و محدودیت بلوتوث و مدیریت فایل‌ها برداشته شود.

Source: TechRadar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    موارد هشت و نه کاملا درسته ولی برای باقی موارد فکر نمی کنم اونقدر از اهداف و سیاست های این شرکت اطلاعات داشته باشیم که براش تعیین تکلیف کنیم!

  2. میرزا می‌گوید

    فقط یک قدم کافیست:
    اپل دست از انحصار بردارد!!