فبلت ZTE Grand Memo: آیا با سریع‌ترین اندرویدی جهان مواجهیم؟

امروز ZTE در کنفرانسش در نمایشگاه MWC 2013 از جدیدترین فبلت اندرویدیش که ZTE Grand Memo نام دارد پرده‌برداری کرد. این فبلت اولین دستگاه با پردازنده اسنپ‌دراگون 800 محسوب می‌شود که ممکن است سریع‌ترین پردازنده حال حاضر موبایلی باشد.

1

فارنت: امروز ZTE در کنفرانسش در نمایشگاه MWC 2013 از جدیدترین فبلت اندرویدیش که ZTE Grand Memo نام دارد پرده‌برداری کرد. این فبلت اولین دستگاه با پردازنده اسنپ‌دراگون 800 محسوب می‌شود که ممکن است سریع‌ترین پردازنده حال حاضر موبایلی باشد.

ZTE-Grand-Memo

حتماً می‌دانید که HTC One و Optimus G Pro که پرچم‌داران اچ‌تی‌سی و ال‌جی محسوب می‌شوند از پردازنده Qualcomm Snapdragon 600 و پردازنده گرافیکی Adreno 320 بهره می‌برند که بسیار سریع و قدرتمند است. اما Snapdragon 800 که قرار بود تا اواخر سال 2013 عرضه نشود به گفته کوالکام بسیار سریع‌تر بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 330 حدود دو برابر Adreno 320 سرعت خواهد داشت. همچنین با انتشار بنچمارک‌های تگرا 4 می‌توان احتمال داد که تنها رقیب احتمالی Snapdragon 800 پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 5 Octa سامسونگ باشد که معلوم نیست در گلکسی اس 4 از آن استفاده شده است.

ZTE-Phablet

اما متأسفانه همه مشخصات این فبلت طوری که انتظار داریم نیست و صفحه‌نمایش غول آسای Grand Memo وضوح 720p دارد و برخلاف پرچم‌داران دیگر خبری از پنل فول اچ‌دی نیست؛ هر چند که وضوح اچ‌دی نیز تراکم پیکسلی بسیار خوب 258 پیکسل بر اینچ را به همراه دارد. همچنین رم در نظر گرفته شده برای این فبلت مانند پرچم‌داران سال گذشته یک گیگابایت بیشتر نیست و ممکن است کاربران حرفه‌ای را در مالتی‌تسکینگ آزار دهد.

ZTE-Grand-Memo-2

Grand Memo تنها 8.5 میلی‌متر ضخامت دارد اما به لطف اندازه بزرگ آن مهندسان ZTE توانسته‌اند باتری بزرگ 3200 میلی‌آمپری را در آن جای دهند. از دیگر مشخصات این فبلت می‌توان به دوربین 13 مگاپیکسلی، پشتیبانی از LTE و اندروید 4.1.2 با پوسته مخصوص ZTE اشاره کرد.

Grand-Memo

این فبلت قرار است ابتدا در چین و سپس در اروپا به علاقمندان عرضه شود.


پایان مطلب/

Source: Engadget, TheVerge, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مسعود می‌گوید

    بر خلاف ظاهرش گوشی گردن کلفتیه. مطمئنا چینی ها به خاطر بزرگترین بازار موبایلی که الان دارن تو سال های آتی شرکت های قدرتری تو این زمینه مطرح خواهند کرد.