لومیا 520 و لومیا 720: ویندوزفون‌های جدید و ارزان‌قیمت نوکیا

نوکیا دقایقی پیش در کنفرانس نمایشگاه MWC 2013 از دو ویندوزفون جدید با ویندوزفون 8 رونمایی کرد. لومیا 520 در حقیقت ارزان‌ترین ویندوزفون و لومیا 720 به رده میان‌جدول تعلق دارد.

16

فارنت: نوکیا دقایقی پیش در کنفرانس نمایشگاه MWC 2013 از دو ویندوزفون جدید با ویندوزفون 8 رونمایی کرد. لومیا 520 در حقیقت ارزان‌ترین ویندوزفون و لومیا 720 به رده میان‌جدول تعلق دارد.

Nokia-Lumia-720

Lumia 720 دارای صفحه‌نمایش 4.3 اینچی با وضوح WVGA و از نوع ClearBlack نوکیا است که با محیط کاربری ویندوزفون سازگاری خوبی دارد. این صفحه‌نمایش مانند لومیا 920 از فناوری لمس فوق حساس نوکیا بهره‌مند است بدین معنی که می‌توانید حتی با دستکش یا ناخن نیز از آن استفاده کنید. دوربین این مدل 6.7 مگاپیکسلی با بنز کارل‌زایس f/1.9 برای عکسبرداری بهتر در نور کم است.

Nokia-Super-Sensitive-Touch

پردازنده این مدل دوهسته‌ای بوده و 512 مگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات لومیا 520 می‌توان به فناوری NFC، باتری 2000 میلی‌آمپری، وزن 128 گرمی و ضخامت 9 میلی‌متری، حافظه 8 گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق مموری کارت و قابلیت شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

لومیا 720 از بدنه پلاستیکی قابل تعویض توسط کاربر بهره‌مند است بدین ترتیب به راحتی می‌توانید هر روز گوشی خود را به یکی از رنگ‌های زرد، آبی، قرمز، سفید، بنفش یا مشکی در آورید. این گوشی قرار است با قیمت 249 یورو یا 330 دلار به علاقمندان عرضه شود.

گوشی دوم و ارزان قیمت Lumia 520 نام دارد که باز هم دارای پردازنده دوهسته‌ای و 512 مگابایت رم است اما صفحه‌نمایش آن 4 اینچی با وضوح WVGA بوده و از پنل IPS LCD در آن استفاده شده است؛ هرچند فناوری لمس فوق حساس نوکیا نیز خوشبختانه فراموش نشده است.

دوربین این مدل 5 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری 720p بوده و وزن و ضخامت گوشی به ترتیب 124 گرم و 9.9 میلی‌متر است. لومیا 520 قرار است در یک‌چهارم دوم 2013 با قیمت 183 دلار ابتدا در چین و سپس در بقیه نقاط آسیا و اروپا عرضه شود.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. afshin می‌گوید

    ولی فقط لومیا 520

  2. مجید می‌گوید

    نه منه؟؟؟!!!!

  3. خلیل می‌گوید

    سلام من دو هفته ای هست خریدمش ولی کارکردن با فون برام مشکله ضمن اینکه کارت sd رو باز نمیکنه فایل منیجر خوب سراغ ندارم میشه راهنماییم کنید

  4. massoud می‌گوید

    salam man amroz dar turkya gshe 520 ri graftm

  5. amir می‌گوید

    اقایون من میخوام لومیا520 بگیرم خوبه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      لومیا 520 در حال حاضر توی ایران جزو بهترین گوشی هایی هست که توی این محدوده قیمتی قابل خرید هست.
      گزینه اندرویدی Xperia U هم وجود داره اما اگر به اکوسیستم اندروید وابسته نیستید لومیا انتخاب بهتری هست.
      ضمن اینکه لومیا 520 پرفروشترین ویندوزفون دنیا هم هست.

  6. ناصر می‌گوید

    لومیا 520 بهتره یا اکسپریا سولا؟ کدوم بخرم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لومیا 520 که هنوز نیومده.. در ضمن باید اول تفاوت اصلی این دو تا گوشی یعنی ویندوزفون و اندروید رو در نظر بگیری تا بعد به سراغ گزینه‌های بعدی برید.

      1. ناصر می‌گوید

        مرسی از پاسختون.
        من با اندروید کارکردم کمی والان ویندوز 8 دسکتاپ دارم. ولی به نظرم اندروید از ویندوز 8 کوچکتره ،نمی دونم چرا این احساسو همیشه دارم که بهم میگه ویندوز 8 از همه بالاتره.آیا نظرم اشتباهه؟؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          نگاه‌ها به سیستم عامل‌ها مخصوصا در دستگاه‌های قابل حمل مثل موبایل متفاوته. شما باید برای انتخاب محدودیت‌ها و مزایای هر سیستم عامل رو بررسی کنید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

          1. ناصر می‌گوید

            این یعنی اندروید بهتره؟؟؟

  7. black می‌گوید

    هه رم 512 چقد پیشرفته !

    1. White می‌گوید

      در نظر داشته باش که این یه گوشی رده متوسطه نه سطح بالا. در ضمن اندروید نیست که خوره رم داشته باشه. سیستم عامل پیشرفته ای مث ویندوزفون روشه که همین هم زیادیشه. کلا گفتم در جریان باشی بلک جان!!!

      1. حسام می‌گوید

        کاملا موافقم…این امکانات اندروید روش باشه…انگری بیردز رو نمیتونی بازی کنی….سیستم عامل ویندوز فون 8 بی نظیره…کافیه یک بار باهاش کار کنی عاشقش میشی…@@!

        1. مهدی می‌گوید

          آی گفتی ، آنلی وین 8 فقط فقط فقط وین 8 این حرف کسیه که اندروید داشته سیمبین داشته آی او اس داشته وین 7 و … هرچی بگی دستم گرفتم فقط وین 8 ارضام کرد

        2. فرشاد می‌گوید

          درود به شرفت. منم عاشقشم ولی پول ندارم….