در کنگره جهانی موبایل 2013 بارسلون منتظر چه محصولاتی باشیم؟

در این مطلب سعی داریم یک پیش‌بینی مختصر از محصولاتی که احتمالاً در این نمایشگاه از برندهای معتبر ارائه خواهند شد را برایتان بیاوریم.

2

فارنت: همان‌طور که می‌دانید کنگره جهانی موبایل بارسلون یا MWC 2013 از روز دوشنبه برپا خواهد شد و مانند هر سال شرکت‌های مشهور تولیدکننده گجت‌های موبایلی  با آخرین دستاوردهایشان به معرض دید کاربران قدم خواهند گذاشت؛ در این مطلب سعی داریم یک پیش‌بینی مختصر از محصولاتی که احتمالاً در این نمایشگاه از برندهای معتبر ارائه خواهند شد را برایتان بیاوریم.

MWC-2013

سامسونگ Samsung

دو سال پیش در MWC 2011 سامسونگ گلکسی اس دوم خودش را در نمایشگاه معرفی کرد که با استقبال مناسبی هم روبرو شد؛ اما سال گذشته این شرکت ترجیح داد که کنفرانس جداگانه‌ای را برای معرفی کهکشانی سوم برگزار کند که موفقیت بیشتری را نیز کسب کرد. امسال هم مانند سال گذشته و بنابر اعلام رسمی سامسونگ در نمایشگاه MWC 2013 خبری از گلکسی اس 4 نخواهد بود.

Samsung-Galaxy-Note-8.0

اما سامسونگ کاملاً هم دست خالی نخواهد بود و شایعات تقریباً رونمایی از تبلت هشت اینچی نوت جدید سامسونگ با نام Galaxy Note 8.0 را حتمی می‌دانند. این تبلت که احتمالاً با سخت‌افزاری شبیه به گلکسی نوت 2 عرضه خواهد شد برای علاقمندان به یادداشت‌برداری و تولید محتوایی مناسب است که گلکسی نوت 2 را کوچک و گلکسی نوت 10.1 را بزرگ می‌پندارند. سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت 10.1 و گلکسی بیم را معرفی کرد اما به نظر نمی‌رسد امسال چنین محصولاتی را آماده کرده باشد، چرا که استقبال از گلکسی بیم جالب نبود و به نظر می‌رسد هنوز برای رونمایی از نسل جدید تبلت‌های ده اینچی سامسونگ کمی زود باشد.

همچنین به احتمال زیاد گوشی مقاوم Galaxy Xcover 2 را در این نمایشگاه خواهیم دید و شاید تبلتی جدید از سری گلکسی تب 3 نیز از جانب سامسونگ رونمایی شود.

HTC-One

اچ‌تی‌سی HTC

اچ‌تی‌سی هم پرچم‌دار سال 2013 را چند روز پیش با نام HTC One معرفی کرد و به نظر می‌رسد قرار باشد در غرفه اچ‌تی‌سی همان گوشی قدرتمند در معرض دید عموم قرار بگیرد. البته شایعاتی از گوشی‌های دیگر اچ‌تی‌سی با نام‌های رمز M4 و G2 نیز به گوش می‌رسد که البته احتمال مواجهه با آن‌ها به این زودی پایین به نظر می‌رسد.

اچ‌تی‌سی M4 قرار است دارای صفحه‌نمایش 4.3 اینچی اچ‌دی به همراه پردازنده دوهسته‌ای اسنپ‌دراگون و دوربین 13 مگاپیکسلی باشد و G2 مدل ارزان قیمت با صفحه‌نمایش 3.5 اینچی HVGA، پردازنده یک گیگاهرتزی و دوربین 5 مگاپیکسلی باشد.

LG-Optimus-G-Pro

ال‌جی LG

ال‌جی نیز با معرفی Optimus G Pro با پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون 600 نهایت سعی خود را برای جذب علاقمندان انجام داد و همچنین سری دوم گوشی‌های Optimus L خود را در برخی کشورها معرفی کرد. همچنین دو گوشی هوشمند دیگر با نام‌های اپتیموس F5 و F7 نیز با پردازنده‌های دوهسته‌ای، اندروید جلی بین و پشتیبانی از LTE به خانواده اپتیموس‌ها اضافه کرد. اما انتظار می‌رود ال‌جی علاوه بر به نمایش گذاشتن این گوشی‌ها چند گوشی اندرویدی دیگر از سری جدید V را ه کلکسیونش اضافه کند.

Sony-Xperia-Tablet-Z

سونی SONY

Xperia Z و Xperia ZL گوشی‌های پرچم‌دار سونی در سال 2013 هستند که احتمالاً باز هم در نمایشگاه MWC 2013 به نمایش گذاشته می‌شوند. اما شایعاتی در مورد یک گوشی دیگر با نام Xperia SP با صفحه‌نمایش 4.3 اینچی و پردازنده دوهسته‌ای به گوش می‌رسد و همچنین اگر چند مدل اکسپریای ارزان قیمت و میان جدولی جدید هم در غرفه سونی ببینیم تعجب نخواهیم کرد.

سر و کله نسخه جهانی تبلت Xperia Tablet Z نیز احتمالاً در این نمایشگاه پیدا خواهد شد و همچنین شایعاتی در مورد یک فبلت غول آسای 6.44 اینچی نیز به گوش می‌رسد.

Nokia-MWC

نوکیا Nokia

از معرفی آخرین پرچم‌دار این شرکت یعنی لومیا 920 حدود پنج ماه می‌گذرد و حالا وقت آن رسیده تا نوکیا برای عقب نماندن از رقابت گوشی جدیدی عرضه کند. برگ برنده نوکیا در طول این چندسال دوربین فوق‌العاده PureView در نوکیا 808 بوده که ممکن است بعد از انتظارات زیاد تحت عنوان گوشی Lumia 1000 PureView به ویندوزفون بیاید.

همچنین مدت‌هاست که منتظر عرضه یک تبلت ویندوزی از سوی نوکیا هستیم؛ این تبلت ممکن است از سیستم‌عامل ویندوز آر.تی و یا ویندوز 8 پرو بهره‌مند باشد و با طراحی و سخت‌افزار خوب و همچنین پشتیبانی مایکروسافت توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند.

ZTE-Grand-Memo

زد.تی.ای ZTE

دعوتنامه زد تی ای کار را برای ما راحت کرده است؛ این شرکت به دو گوشی ZTE Grand Memo با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی اچ‌دی و پردازنده 1.7 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای و همچنین ZTE Mozilla اشاره کرده است که گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل نوپای Firefox OS خواهد بود. همچنین انتظار داریم با تبلت V81 نیز مواجه شویم؛ یک تبلت 8.1 اینچی با وضوح 1024 در 768 پیکسل، پردازنده دوهسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی، یک گیگابایت رم و باتری 3700 میلی‌آمپری.

Huawei-Ascend-P2

هواوی Huawei

هواوی قرار است تا پرچم‌دار خودش را در MWC معرفی کند؛ گوشی Huawei Ascend P2 با ضخامتی کمتر از 6.45 میلی‌متر! از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده چهارهسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی ساخت هواوی، دو گیگابایت رم، باتری 2200 میلی‌آمپری و دوربین 13 مگاپیکسلی اشاره کرد.

ایسوس ASUS

ایسوس هم اخیراً با انتشار تیزرهای تبلیغاتی توجه ما را به خودش جلب کرده است و انتظار داریم یک تبلت 7 اینچی با نام FonePad با پردازنده 1.2 گیگاهرتزی اینتل اتم، یک گیگابایت رم و وضوح صفحه 1280 در 800 پیکسلی را در غرفه‌اش مشاهده کنیم. همچنین امکان عرضه یک تبلت 10 اینچی قدرتمند دیگر از سری Infinity نیز وجود دارد.

موتورولا Motorola

به نظر می‌رسد هنوز زود است که منتظر شاهکار همکاری گوگل و موتورولا در ساخت X Phone باشیم اما بعید نیست موتورولا برای خالی نبودن عریضه یکی دو گوشی جدید معرفی کند.

ایسر Acer

انتظار می‌رود چند گوشی اندرویدی میان جدولی مانند Liquid E2 با پردازنده دوهسته‌ای و صفحه‌نمایش 4.5 اینچی qHD، Liquid C1 با پردازنده اینتلی و Liquid Z2 با صفحه‌نمایش 3.5 اینچی را از این برند در MWC 2013 شاهد باشیم.

MWC-Wrap-Up

جمع بندی

در کل به نظر می‌رسد امسال سال متفاوتی برای MWC باشد؛ از آنجایی که گوگل نیز در این نمایشگاه حضور ندارد و بیشتر شرکت‌های معتبر محصولات اصلی خود را در کنفرانس‌های جداگانه‌ای معرفی می‌کنند امسال فرصت خوبی برای برندهای کمتر مطرح بازار خواهد بود.


پایان مطلب/

Source: Engadget, TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر علی می‌گوید

    پس جی ال ایکس چی؟!!!
    امسال محصول دیگه ای نداده

    1. علی می‌گوید

      امسال جی ال ایکس با یک تبلت جدید پا به عرصه خواهد گذاشت
      محصولی شگفت انگیز که راحت از کیف درمیاد
      همچنین گوشی های هوشمندی که راحت از جیب در میان