گلکسی اس 4 سامسونگ با پردازنده 8 هسته‌ای و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی رونمایی شد

پس از ماه‌ها انتظار و شایعات و درز تصاویر و مشخصات زیاد دقایقی پیش سامسونگ رسماً گلکسی اس 4 چهارمین کهکشانی خود را با لقب «همراه زندگی» در کنفرانس نیویورک پرده‌برداری کرد.

61

درست مانند تصاویر درز کرده امروز گلکسی اس 4 بسیار به گلکسی اس 3 شباهت دارد به طوری که در نگاه اول از جلو نمی‌توان تفاوت این دو گوشی را متوجه شد. در حقیقت به جز افزایش جزئی اندازه صفحه‌نمایش تنها دکمه Home کمی متفارن تر شده و دستگاه با حفظ جنس پلاستیکی این‌بار بافت جدیدی در طراحی دارد.

طراحی گلکسی اس 4 

در پشت دستگاه لنز جدید بزرگتر شده و فلش LED در پایین آن قرار گرفته است؛ همچنین اسپکر نیز به پایین مهاجرت کرده که به نظر حرکت مثبتی نیست، چرا که در هنگام در دست گرفتن گوشی ممکن است روی آن پوشانده شود.

گلکسی اس 4

گلکسی اس 4 تنها 7.9 میلی‌متر قطر دارد و 130 گرم هم وزن دارد. این تلفن در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد و به گفته سامسونگ بدنه پلی کربنات دارد.

Galaxy-S-IV-4.99-Display

صفحه‌نمایش: همان‌طور که انتظار می‌رفت شاهد یک صفحه‌نمایش 5 اینچی هستیم که این روزها به استاندارد پرچم‌دارهای اندرویدی تبدیل شده است. نوع این صفحه‌نمایش Super AMOLED HD است و با وضوح 1080p تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ را دارد. همچنین قابلیت لمس شناور و کار کردن با دستکش نیز روی این صفحه‌نمایش وجود دارد. Galaxy-S-IV-Exynos-Octa

پردازنده، حافظه و باتری گلکسی اس 4 سامسونگ

باز هم طبق انتظار در مدل جهانی گلکسی اس 4 از پردازنده هشت هسته‌ای سامسونگی Exynos Octa 5410 استفاده شده است که با معماری big.LITTLE چهارهسته پرسرعت Cortex-A15 را با فرکانس 1.6 گیگاهرتز در کنار چهارهسته کم‌مصرف‌تر Cortex-A7 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز آورده است.

پردازنده گرافیکی این مجموعه دیگر Mali نیست و سامسونگ به سراغ PowerVT SGX 544MP3 با فرکانس 533 مگاهرتز رفته که از نظر گرافیکی احتمالاً جایی بالاتر از آیفون 5 و پایین تر از آیپد 4 قرار می‌گیرد. البته نسخه امریکایی گلکسی اس 4 از پردازنده آشنای Qualcomm Snapdragon 600 با چهارهسته Krait 300 و پردازنده گرافیکی Adreno 320 استفاده خواهد کرد.

باز هم مانند شایعات گلکسی اس 4 دارای 2 گیگابایت رم، 16، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین باتری 2600 میلی‌آمپری خواهد بود و خوشبختانه برخلاف رقبا سامسونگ اسلات کارت حافظه را فراموش نکرده است.

دوربین گلکسی اس 4 سامسونگ

برخلاف اچ‌تی‌سی سامسونگ تصمیم گرفته تا ریسک نکند و مانند سونی یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و 2.1 مگاپیکسلی در جلو را روی پرچم‌دارش سوار کند.

Galaxy-S-IV-Dual-Camera

از ویژگی‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس 4 می‌توان به قابلیت Dual Camera اشاره کرد که با استفاده از دوربین جلو هنگام عکسبرداری یک عکس کوچک تمبر مانند را نیز روی عکس بزرگ قرار می‌دهد.

Galaxy-S-IV-Sound-and-Shoot

قابلیت Sound and Shoot چهارثانیه پیش از گرفته شدن عکس صدا را ضبط می‌کند. حالت Drama Shot بیش از 100 عکس را در مدت تنها 4 ثانیه گرفته و می‌توان با انتخاب چند تای آنها یک فریم و عکس جالب ایجاد کرد. همچنین قابلیت Eraser به حذف قسمت‌های ناخواسته عکس کمک می‌کند. قابلیت Cinema Photo با گرفتن فیلم و انتخاب لحظات ساکن و متحرک یک فایل عکس متحرک GIF را ایجاد می‌کند.

در گالری هم می‌توانید با استفاده از قابلیت لمس شناور گلکسی اس 4 با نگه داشتن انگشت با فاصله از صفحه پیش نمایش آلبوم‌ها را مشاهده کنید.

Galaxy-S-IV-Connectivity

از نظر ارتباطی گلکسی اس 4 از فناوریهای LTE، بلوتوث4، وایفای b/g/n/ac و همچنین مادون قرمز برای ریموت کنترل برخوردار است.

Galaxy-S-IV-Sensors

 کهکشانی جدید دارای هشت سنسور شتابسنج، قطب نمای دیجیتالی، ژیروسکوپ، بارومتر، مجاورت، نور RGB، دما و رطوبت و همچنین سنسور تشخیص حرکتی مادون قرمز است.

Smart Pause: متوقف کردن خودکار پخش ویدئو هنگام چشم برداشتن از صفحه نمایش.

Smart Scroll: اسکرول کردن خودکار صفحه هنگام رسیدن به آخرین خط صفحه.

مترجم S Translator: ترجمه سریع 9 زبان زنده دنیا با قابلیت گفتار به نوشتار و برعکس و قابلیت ترجمه از روی تصاویر گرفته شده دوربین.

Galaxy-S-IV-S-Voice-Drive

S Voice پیشرفته تر: دستیار صوتی سامسونگ حالا پیشرفته تر شده و می‌تواند به شما در رانندگی و مسیریابی کمک کند. همچنین پیامک های شما را بخواند و عکس‌العمل نشان دهد.

Samsung Knox: گوشی را به دو بخش شخصی و کاری تقسیم می‌کند تا برای اطلاعات مهم امنیت بیشتری وجود داشته باشد.

Group Play: قابلیت پخش یک آهنگ از چند گوشی به صورت همزمان. با این کار دیگر نبود یک اسپیکر یا استریوی قدرتمند را کمتر احساس خواهید کرد!

Galaxy-S-IV-S-Health

S Health: با بهره‌گیری از سنسورهای دماسنج، رطوبت سنج و پدومتر و همچنین دریافت اطلاعات غذایی و خواب گلکسی اس 4 می‌تواند یک مشاور سلامت مفید باشد.

Galaxy-S-IV-Accessories

گلکسی اس 4 قرار است در پایان ماه آینده میلادی یعنی حدود 45 روز دیگر در 155 کشور دنیا با اندرود 4.2.2 به صورت پیش‌فرض عرضه شود. در تصویر بالا نیز انواع لوازم جانبی کهکشانی چهارم را مشاهده می‌کنید.

Samsung-GS4

در نگاه اول گلکسی اس 4 از نظر طراحی چیز جدیدی ندارد و در برابر پرچم‌داران زیبا و خوش‌ساختی مانند Xperia Z سونی و HTC One حرفی برای گفتن ندارد اما پردازنده 8 هسته‌ای، صفحه‌نمایش و دوربین بهتر و همچنین امکانات نرم‌افزاری جالب می‌تواند باز هم موفقیت گذشته را برای سامسونگ تکرار کند.

Source: TheVerge, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

61 نظر برای این مطلب
  1. اهادی می‌گوید

    اشغاله!!!!!!!!!!
    بدنه زشتو پلاستیکی(شبیح صابونه)
    کیفیت پایین ساخت
    هنگ میکنه بعضی اوقات
    بازم میگم ضاهر بی کلاس و بد
    اونایی که خریدن و میگن راضین چاره دیگ ای ندارن جز خوب گفتن راجب این گوشکوب
    قیمت بالا(پول برند داری میدی نه پول گوشی)

  2. هلیا می‌گوید

    قیمت دقیقش چنده؟چقدر از اس3 قرونتره؟

  3. ممل می‌گوید

    اس4 واقعا گوشی خوبیه ولی ایفون 5 هم کمی از اون نیست

  4. هادی می‌گوید

    اس 3روخریدم ازبس عاشقشن که تو خیابان جلوهمه ازدستم قابیدن حالامیشه بگیدجزمراجعه به بلیس چطورمیشه بیداش کرد

    1. باقری می‌گوید

      دوست عزیز شما برای رد گیری وبیدا کردن گوشیتون باید به مخابرات مراجعه کنید..

  5. zeinab می‌گوید

    من هفنه پیش GALEXY S4سفید و خریدم با قیمت 2/100/000الانم کنارمه رنگش سفیده فقط میتونم بگم یهترینه در حال حاضر تو دنیا بالاتر از این گوشی وجود نداره
    البته اینموبگم کلی امکانات و نرم افزار داره که متاسقانه به دلیل تحریم ها نمیتونم ازشون استفاده کنم مخصوصا توی سامسونگ اپیلیکیشین نمیشه رفت به روز ترین نرم افزارهارو دانلود کرد ولی بااین حال بهترینه تو دنیا حرف اولو میزنه و در حال حاضر هیچ گوشی باهاش قابل مقایسه نیست بی نهایت ازش راضیم

  6. علیرضا می‌گوید

    من 50 روز پیش یه سونی z برای همسرم خریدم و گلکسی s 4 برای خودم و تو این یه ماه با خیلی گوشیها مقایسش کردم s4 از همه سرتره حتی از ایفون 5 و وان بهتره فقط بدنش ضعیف است که با یه کاور حل میشه سامسونگ الان تو محصولات دیگر هم جلوتر از برندهای دیگر پیشتازه شک نکنید.

    1. ایلانا می‌گوید

      من خیلی دوست دارم بدونم از چه لحاظ s4 بهتر از z است.من واقعا موندم چی بخرم بین این دوتا موندم.هرکس ی چیز میگه. من دوربین سرعت و میزان هنگ کردن و داغی برام مهمه. ی عده میگن s4 هم خیلی داغ میکنه هم هنگ.از ی طرف دلم رو سامسونگ از ی طرف سونی قشنگ تره.اما امکانات و دوربین مهمه که فکر کنم سامسونگ بهتره. فقط مشکل داغی و هنگ کردنرو میخوام از شمت که دوتاشو دارید بپرسم

      1. ali می‌گوید

        سلام به دوستان عزیز-اول اینکه هرگوشی که دوس داریدبخرید-دوم به قابلیتهای گوشی توجه کنیدوباگوشیهای دیگه مقایسه کنید-سوم این گوشی اس4ازلحاظ سخت افزاری که خیلی بایدتومقایسه بهش دقت کردواقعابالاس وعالیه-این موردهست که گوشیهاروبرترازبقیه میکنه درسته هرکسی نظرخودشوداره ومحترمه ولی مثلانمیدونم پلاستیکیو بدقیافسوو…غیره ازاین حرفاخداییش من خودم دارم امکانات که ازهمه مهمتره بالاترازگوشیهای دیگه هس فعلا-حالامنم نمیگم بخریدیانخریدهرچی دوست داریدبخرید-ظاهرگوشی سلیقه ای هست-بازم میگم امکانات وسخت افزارمهمه که اس4بالاس-بخاطرظاهر گوشی پولتونودورنریزید که بعد پشیمون بشید..موفق باشید.

  7. مبینا می‌گوید

    امشب رفتم بازار موبایل یه فروشنده گفت نسبت به یک ماه پیش یه تومن ارزونتر شده.صد در صد تا آخر تابستون میشه یک و خورده ای.

  8. آروین می‌گوید

    من آیفون 5 دارم و یکی از دوستام اس 4 داره
    درسته که اس 4 بعضی چیزا اضافه تر داره اما آیفون یه چیز دیگه ایه خدایی
    سرعت بالاتر
    شیک تر
    راحت تر
    سریع تر
    خوش دست تر
    و اینکه اپ های مختلفی هم میشه روش نصب کرد

  9. حبیب می‌گوید

    من اس3 شودارم راضی ام ولی بعدازانتخابات شایداس4 بخرم دوستان عزیزشمابه نظرات دیگران توجه نکنیدهرگوشی دلتون میخوادبگیرید.

  10. الهام می‌گوید

    خیلی دوستش دارم خیلی زیاد
    بلاخره میخرمش یک روز

  11. عمران می‌گوید

    من نظرم اس 4 خیلی عالیه ولی پولش نیست بخریم خدا کنه بعد از انتخابات قیمت بیاد پایین تا همه مردم از ای گوشی بهره ببرنند

    آمین

    من عاشق s4

  12. nasser می‌گوید

    کىام رنگ گلکسی اس3 قشنگ تره !

  13. مبینا می‌گوید

    چیکار کنم بالاخره؟کی بخرم؟الان یا بعد از انتخابات؟

  14. محسن می‌گوید

    به نظر من سامسونگ تو بعضی چیزا خوب عمل کرده وتو بعضی چیزا اصلا خوب نیست.کیفیت صفحه نمایش سامسونگ عالیه ودوربینهاش ولی در عوض جنس بدنه گوشیها اصلا خوب نیست وهمیشه تکراری هستند مثل مدلهای گلکسی که همشون یه شکل هستند از گوشی سیصدی گرفته تا سه ملیونی.توی این برندهای مختلف اچ تی سی واقعا کارش تو صفحه نمایش وبدنه عالیتر از همه بوده وهست وخواهد بود از نظر سخت افزار هم فکر نکنم هیچ برندی به پای اچ تی سی برسه.

  15. s4 می‌گوید

    حالا با این قیمتش می ارزه یا همون s3 بهتره؟

  16. لیلی می‌گوید

    کی وارد بازار ایران میشه?

  17. مجنون می‌گوید

    چند سیم کاته هستش؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تک سیم کارته..

  18. محسن علیزاده می‌گوید

    من نوکیا ۱۱۰۰دارم خیلی دوست دارم ۳تری داشته باشم ولی یکی بود به اسم آقای………….احتیاج به پول داشت بچش بیمارستان بود پولام رو دادم بهش بازحمت جمع کرده بودم میدونید ممکنه همسایه شما محتاج ۵۰هزارتمن باشه اره هستن هستنننننننننننننن چه دنیای بدی شده کاش برای مهربونی اینقدر بحث میکردیم که مرده صداش درومد ازبس کسی قبرشو نشوست بابانمیگم امکانات خوب داشتن بده ولی ارزونتر الا آخریشو داشته باشی یه سری به بچه یتیما بزنید به بدبختی که کفش نداره وهرزوز ازجلوت رد میشه وتو مشغول مبایلی وقلب تنهاشو نمیبینی که محتاج یک لبخنده شاید هم یک سلام ایبابا میدونم قلبش که سهله تو کفش پاره برادرشو که پاکرده رو هم نمیبینی محسن هستم ازخوزستان حرف دل بود نه زبان خواهشن زود قضاوت نکنید .مرسییییییییییییییییییییییییی

  19. حمید می‌گوید

    این گوشی کنار htc one x باید لنگ بندازه

  20. حمید می‌گوید

    بازم فارنت داره سامسونگ رو خراب میکنه؟ شما چه دشمنی با سامسونگ دارید؟
    اس4 حرفی در مقابل z نداره؟؟؟ z که صفحش خستس ، دوربینش مریضه و یهو هم میمیره و خاموش میشه و دیگه هم روشن نمیشه. xperia z یه گوشه مزخرفه. فعلا تنها گوشی که قابل مقایسه با اس4 ، وان هست که اون حریف اس4 نیست.
    هرکی میگه سامسونگ بده واضحه که از حسودیشه!

  21. امین می‌گوید

    تنها ضعف این گوشی قاب پشت که پلاستکی ولی بادوام

  22. sani می‌گوید

    ای بابا هنوز اس 2 را نخریدم که اس 4 اومد

  23. mohsen می‌گوید

    بسیار عالیست

  24. ایلیا می‌گوید

    این گوشی هرچی باشه نمیتونه با htc رقابت کنه اما یکم ک واقع بین باشیم میفهمیم ک امکانات فوق العاده ای داره ک این امکاناته اونو نسبت به برندهای دیگه برتری میده

    1. محسن می‌گوید

      من خیلی اشنائی با گلکسی 4 ندارم ولی عاشق محصولات سامسونگ هستم وارزویم این است بتوانم روزی یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 4 داشته باشم

  25. Saman می‌گوید

    اگر می خواست با غولی مثل Apple رقابت کنه باید بگم هیچ چیزی تو چنته نداره من خودم Apple 5دارم این ضعف کشور ماست که نمی تونیم از امکاناتش استفاده کنیم باید بگم بازم سامسونگ همون سوژه تکراری رو انجام داده و مثل Apple تحولی توی گوشی هاش انجام نمی ده من همین جا نوید Apple 6 رو می دم که سامسونگ تا مدت زیادی گوشه نشین می کنه

    1. علی می‌گوید

      سامسونگ برای این که حق اختراع اپل رو بده براش 4تا کامیون یک سنتی فرستاد!!!!!!!!
      میبینی چقدر تحقیرش کرده!!!!!!!!!!

    2. امیر می‌گوید

      باعث خجالته یکی دیگه تحریم کرده اونوقت ضعف کشور ما محسوب میشه.خودباخته نباشید.حالا یک محصول خوب در امریکا تولید شد چرا شخصیتتون رو به حراج میذارید اخه.

    3. yamur می‌گوید

      به قول اون دوستمون هر وقت اپل تونست از سیستم چشم یوزر استفاده کنه اونوقت میشه یه گوشی بی رقیب

  26. خودم می‌گوید

    بیاید از روی منطق حرف بزنیم!
    فقط نوکیا 110

  27. وحید می‌گوید

    فقط و فقط سامسونگ

  28. محمد می‌گوید

    بابا اخه سونی کجا سامسونگ کجا 8 هسته برای یک گوشی
    هیچ کارایی نداره Xperia z چنان اندام زیبا یی داره. که این. گوشی رو می خورش من الان ایپد4 دارم. ولی. ایپد4 هم به z نمی رسه بهتره پو لتون رو مفت. ندین کمممممممممممممممممممممممممی هم فکر کنید

  29. V می‌گوید

    ایفون ۵ رم ١ گیگ و پردازنده ٢ هسته ای داره ولی خیلی راحت تر و روان تر از سامسنگ کار میکنه
    مثلا شما اگه بخوای بین برنامه ها جابجا بشید خیلی راحت در ( اپسویچر ) این کار را با سرعت بالا و خیلی هم زیبا انجام میدی.
    ولی نگا کن سامسنگ حالا از پردازنده 8 هسته ای و رم ٢ گیگ استفاده میکنه بعید میدو نم بشه با اون راحتی ایفون ۵ بهاش کار کنید.

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ولی فکر نکنم هیچ کدوم قابلیت گوشی ما ایرانی ها رو داشته باشه ( راحت تو جیب جامیشه ، راحتم هم از جیب بیرون میا )
    سامسنگ از پردازنده 8 هسته ای و اپل از نمایشگر رتینا رونمایی میکنند ولی ما …

  30. رامین می‌گوید

    آخه کجای این کره ای ها به آمریکا میخوره که حالا آدم شدن_آخه این موبایل پلاستیکی هارو با آیفون مقایسه میکنن؟واقعا دلشون خوشه

  31. mohammad می‌گوید

    ایول خیلی خوشم اومد ولی قیمتش چنده

  32. علی می‌گوید

    به نظر من گوشی هر چی میگذره بدرد نخور تر میشه فقط یک بازی شده تا کلی پول به جیب بزنن اینها رو میگم نه به خاطر این که ندارم چرا در حد اون هم داشتم ولی منظورم اینه که خیلی هاش تبلیغاتی شده و در زندگی واقعی شاید به درد نخوره و فقط پول خرج کردنه ……شاید هم اشتباه میکنم بر حسب تجربه گفتم

    1. نام شما می‌گوید

      مهدی هستم باهات

  33. مسعود می‌گوید

    امکاناتش عالیه واقعا عالیه ولی ظاهرش تکراری و مسخرست اگه اون لبه های گرد و اون کلید پایین رو بیخیال بشن اونوقت بی نظیر میشه

  34. Hamid می‌گوید

    قیمت سامسونگ galaxy S4 تو اروپا حدود ۷۵۰ دلار

  35. haji می‌گوید

    اون تصویری که شایعه شده بود گلکسی 4 هستش خیلی شیکتر و قشنگتر بود که از داشتنش از همه گوشیای دیگه تا چند سال بی نیاز می شدی من با اینکه عشق سونی ام و هر چی گوشیه سونی اریکسون و سونی داشتم اما اون عکس قبلی که شایعه شده بود گلکسی 4 برا عشق سامسونگیا حسودیم می شد ولی این!؟
    هنوز برا هشت هسته ای شدن خیلی زوده حتی کامپیوترها هم 4 هسته بسه شونه
    فقط سونی… چون میدونم هر وقت وقتش برسه میره سراغ این پردازنده ها از نوع بهتر..ترش!
    فقط سونی

  36. s3 می‌گوید

    فوق العادست.دهن همه رو بسته دمش گرم فقط سامسونگ پرچمش بالاست.

  37. ابوالفضل می‌گوید

    سامسونگ بیشتر کار تقلب

    کارشون به جایی رسیده که اومدن s3 رو با lumia 900 مقایسه میکنن که تازه بازم تو بعضی چیزا شکست خورد و تو بعضی چیزا مساوی بودن ….

    سامسونگ از نظر سخت افزاری ضعیف و نمیتونه به رقباش برسه

  38. behruz می‌گوید

    بزرگترین مشکله سامسونگ کیفیت هستش. با توجه به خصوصیات pure view, صفحهٔ نمایش عالی‌ با شارژ بیسیم , کیفیت عالی و سادگی موبیل ویندوز ۸ لومیا 920 ترجیح من هستش…

  39. محمد می‌گوید

    واقعا فکر نکنم هیچ گوشی تو دنیا به گلکسی اس 4 برسه .!!!!!!

  40. مهرداد می‌گوید

    دوربینش عالیه. فکر نکنم رقیبی داشته باشه

    1. حمید می‌گوید

      مقایسه دوربین های گوشی ها رو که ببینید ، متوجه میشید که رقیب نداره

  41. حسین می‌گوید

    خیلی خوب بود … اما قیمت چی ؟؟

    1. kimia می‌گوید

      بابا برو یه اس 3 بخر خیالت را راحت کن من خریدم عالیه فکر کنمم رو بایه ی 1600000 باشه اما اس 4 در میاد 3500000 البته اگه نظرت رفت رو اس 3 وایسا تا اس 4 بیاد بعد اون وقت قیمتش از زمین تا آسمون فرق میکنه.

  42. منصور می‌گوید

    ببین اپل چه بلایی سر سامسونگ آورده..بیچاره نمی تونه دست از سر این لبه های گرد بی ریخت برداره

    1. amir.h می‌گوید

      s4 کاری کرد که آیفون 5 نتونست بکنه . هر وقت آیفونم صفحه نمایشش با چشم حرکت کرد گوشیه خوبه .

      1. علیرضا می‌گوید

        امیر اقا اینم بگو که میشه باصفحه اس 4 لباس اتو کرد

  43. مجتبی چ می‌گوید

    من خودم شیفته Sony Experia Z هستم و به هیچ وجه امکانات Samsung Galaxy S IV نظرم رو به خودش جلب نکرد حتی پردازنده اش…
    برای من HTC One بین این سه گوشی مقام دوم رو داره….

  44. منوچهر می‌گوید

    ایول خوشم اومد

    زنده باد سامسونگ :)

  45. میرزا می‌گوید

    طراحی تکراری..

  46. مرضیه می‌گوید

    نمی دونم چرا سامسونگ نمی تونه بی خیال اون دکمه هوم بشه؟

    1. حمید می‌گوید

      چون چیز خوبیه

    2. YAMUR می‌گوید

      مرضیه خانوم کوچیک تر از اونی هستی که نضر بدی چون اون دکمه کار های زیادی میتوه بکنه مثلا باز گرداندن به صفحه ی اول و نگه داشتن اطلاعات در جایی که قبلا بودی///در ضم در فلش کردن گوشی اون دکمه به درد میخوره//و وقتی گوشی هگه با اون دکمه میتوی از حالت هگی در بیارسیش