سامسونگ و اپل تولیدکننده بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمند جهان

این روزها دیگر هر کسی دوست دارد یک گوشی سیستم‌عامل دار داشته باشد تا بتواند از دنیای اپلیکیشن و بازی بهره‌مند شود. «گارتنر» به تازگی آمار جدیدی از فروش گوشی‌های هوشمند را در یک‌چهارم پایانی سال 2012 منتشر کرده است که بر طبق آن سامسونگ و اپل مجموعاً 52 درصد از گوشی‌های هوشمند جهان را تولید کرده‌اند.

0

فارنت: این روزها دیگر هر کسی دوست دارد یک گوشی سیستم‌عامل دار داشته باشد تا بتواند از دنیای اپلیکیشن و بازی بهره‌مند شود. «گارتنر» به تازگی آمار جدیدی از فروش گوشی‌های هوشمند را در یک‌چهارم پایانی سال 2012 منتشر کرده است که بر طبق آن سامسونگ و اپل مجموعاً 52 درصد از گوشی‌های هوشمند جهان را تولید کرده‌اند.

iPhone-5-Galaxy-S-III

نسبت به سال گذشته سامسونگ ضمن حفظ رتبه نخست فروش گوشی‌های هوشمندش را به عدد 64.5 میلیون رسانده که نسبت به سال گذشته حدود 85.3 درصد رشد داشته است؛ اپل نیز در رتبه دوم 43.5 میلیون آیفون به فروش رسانده که نسبت به سال گذشته 22.6 درصد پیشرفت داشته است. این آمار در مورد سیستم‌عامل نیز صادق است و 145 میلیون دستگاه گوشی اندرویدی به فروش رفته که از این تعداد سامسونگ به تنهایی تولید کننده 42.5 درصد آن‌ها بوده است.

Smartphone-sales

به طور کلی سیستم‌عامل گوگلی توانسته نزدیک 70 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون‌ها را به خود اختصاص دهد که نسبت به 51.3 درصد سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد؛ اما در مقابل اپل با iOS از 23.6 درصد سال گذشته به 20.9 درصد سقوط داشته است هر چند نسبت به دیگر سیستم‌عامل‌ها فاصله بسیار زیادی دارد.

رتبه سوم تولید گوشی‌های هوشمند جالب‌تر است. چرا که به گفته “انشول گوپتا” از محققان گارتنر هیچ تولیدکننده‌ای نیست که بتواند به راحتی ادعای رتبه سوم را کند. پس از سامسونگ و اپل که برندهای محبوبی در زمینه گوشی هوشمند دارند رتبه‌های بعدی را بیشتر تولیدکنندگانی در اختیار دارند که گوشی‌هایی نسبتاً ارزان‌تر عرضه می‌کنند؛ به طور مثال این رتبه اخیراً در اختیار هواوی با 27 میلیون است که نسبت به سال گذشته 73.8 درصد پیشرفت را نشان می‌دهد.

در مورد سیستم‌عامل‌ها پس از اندروید و iOS سیستم‌عامل بلک‌بری با تنها 3.5 درصد و پس از آن ویندوزفون با 3.0 درصد قرار دارند. بلک‌بری باز هم نسبت به سال گذشته افت داشته و پیشرفت 1.2 درصدی مایکروسافت هم به نظر نمی‌رسد موفقیت بزرگی باشد؛ همچنین گوشی‌های سیمبین نیز به مرور زمان در حال فراموش شدن هستند چرا که    درصد این گوشی‌ها نیز از 11.6 درصد به 1.2 درصد سقوط کرده است.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.