آتش گرفتن باطری گلکسی نوت سامسونگ در کره یک مجروح بر جای گذاشت!

بنابر آنچه خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده، این شخص در حال راه رفتن بوده و یک گوشی سامسونگ درجیب وی قرارداشته اما ناگهان باتری گوشی خودبخود آتش می‌گیرد و موجب سوختگی درجه دو جزئی و جراحت حدود یک اینچی در ناحیه ران وی می‌شود.

5

فارنت: باتری‌های لیتیوم یون (Lithium-ion) سابقه بدی در زمینه داغ شدن بیش ازحد، آتش گرفتن و منفجرشدن دارند، اما با این وجود هنوز هم در اکثر وسایل الکترونیکی، مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند.

دقیقا یکی از همین نوع باتری‌ها در هفته گذشته در جیب یک مرد کره‌ای خودبخود آتش گرفته است. بنابر آنچه خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرده، این شخص در حال راه رفتن بوده و یک گوشی سامسونگ درجیب وی قرارداشته اما ناگهان باتری گوشی خودبخود آتش می‌گیرد و موجب سوختگی درجه دو جزئی و جراحت حدود یک اینچی در ناحیه ران وی می‌شود.

Samsung_Galaxy_Note

در همین حالی برخی منابع نسبت به این موضوع ابراز تردید کرده و تاکید دارند که این باتری در هنگام شعله‌ورشدن درداخل گوشی نبوده است. این اتفاق که درکشور کره جنوبی، محل اصلی شرکت سامسونگ به وقوع پیوسته در نشریات محلی نیز منتشر شده و آن‌طورکه بیان شده این باتری متعلق به یک دستگاه گلکسی نوت 2011 بوده که البته خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید این خبر هنوز رسما تایید نشده است.

مقامات رسمی از اعلام مشخصات این شخص خودداری کرده و سامسونگ نیز اعلام کرده قصد ندارد تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.

Samsung Battrey Fired

این دومین بار است که خبر آتش گرفتن باتری گوشی‌های سامسونگ درکره جنوبی منتشر می‌شود. باتری‌های لیتیوم یون قبلا نیز با گرما دیدن مشکل‌ساز شده‌اند. درسال گذشته میلادی باتری گوشی همراهی در جیب پشتی یک نفر آتش گرفت و درسال 2009 هم به علت انفجار یک باتری و آسیب وارد شده به شریان گردن، یک نفرکشته شد.

شرکت‌های نوکیا، دل، اپل، لنوو، پاناسونیک، شارپ، توشیبا، هیتاچی و فوجیتسو پیش از این به علت مشکلات گرم شدن بیش از حد این باتری‌ها، فراخوانی برای محصولات خود منتشر کرده بودند و در تازه‌ترین مورد، Boeing 787 Dreamliner هم به علت آتش‌سوزی که دراثر باتری‌های لیتوم-یون به وقوع پیوسته بود تا سال 2014 زمین‌گیر شد.

Sources : Cnet via Associated Press

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    اول اپل دوم اپل سوم سامسونک

  2. حسین می‌گوید

    بالاخره باید یه فرقی بین سونی و سامسونگ باشه دیگه.
    اینجاست که شما به کیفیت به نظیر سونی پی می برید و شعار ” این هست یک سونی “

  3. اپلیسم! می‌گوید

    حالا چون سامسونگ بود فارنت منتشر کرد! اگر اپل بود که اصلا صداشم درنمی آوردین.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      بهتر بود به لینک‌های مرتبط هم نگاهی می‌انداختید. اونجا دو تا مورد وجود داره از چنین اتفاقاتی برای اپل!!
      http://farnet.ir/1391/04/13/self-combusting-iphone-caught-on-camera/
      http://farnet.ir/1390/09/08/apple-iphone-4-self-combusts-on-australian-flight/

  4. اصغر باباپور می‌گوید

    واقعا اطلاع رسانیتون عالیه ، این خبر رو هیچ جای دیگه توی سایتهای ایرانی ندیدم