هر حساب کاربری ما در فیس‌بوک چقدر برای زاکربرگ هزینه دارد؟

تنها در ماه دسامبر 680 میلیون کاربر از طریق گوشی‌های همراه به فیس‌بوک متصل شده‌اند که افزایشی 57 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2011 را نشان می‌دهد.

4

فارنت: فیس‌بوک به تازگی آمار و ارقام مالی سه‌ماهه پایانی سال 2012 را منتشر کرده که این نتایج حاکی از افزایش در درآمدهای کلی اما کاهش در میزان سود است.

Stunning Design of Facebook Timeline-03

درآمد کلی این شرکت با 40 درصد افزایش از 1.13 میلیارد دلار در مدت مشابه سال 2011 به 1.59 میلیارد دلار در سه‌ماهه پایانی سال 2012 رسیده است. فیس‌بوک اکنون 1.06 میلیارد کاربر دارد که بطور ماهانه و از ماه پایانی سال 2011 فعال بوده‌اند و از سویی شاهد 25 درصد افزایش سالیانه تعداد کاربران این غول شبکه‌های اجتماعی هستیم.

اما در پایان سال 2011 این شرکت، از طرح سرمایه‌گذاری بلندمدت سخن گفت که همین طرح باعث افزایش هزینه‌ها و مخارج در سه‌ماهه پایانی سال گذشته شده است. این شرکت هزینه‌های انجام شده در سه‌ماهه پایانی سال 2012 را 1.06 میلیارد دلار اعلام کرده که 82 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال 2011 را نشان می‌دهد.

facebook-earnings-results

اما اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که مارک زاکربرگ چقدر برای هر کاربر هزینه می‌کند به راحتی می‌توانی از این موضوع نتیجه بگیریم که وقتی فیس‌بوک 1.06 میلیارد دلار هزینه و 1.06 میلیارد کاربر فعال دارد مانند آن است که هزینه حساب هر کاربر را (به همراه سرویس‌های مختلف) 1 دلار حساب کنیم.

در همین حال و بر اساس گزارش منتشر شده، درآمد این شرکت از تبلیغات بر روی گوشی‌های همراه شگفت انگیز است. تنها در ماه دسامبر 680 میلیون کاربر از طریق گوشی‌های همراه به فیس‌بوک متصل شده‌اند که افزایشی 57 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2011 را نشان می‌دهد.

جلب اینکه برای اولین بار شاهد آن هستیم که کاربران بیشتر از طریق دستگاه‌های دیگر به جز رایانه‌های شخصی و یا از طریق وب‌سایت به این شبکه اجتماعی متصل می‌شوند. به عقیده کارشناسان اگر فیس بوک باهمین روند به رشد خود ادامه دهد و از طرفی هزینه‌هارا نیز سروسامان دهد، می‌تواند فراتراز همه پیش بینی‌های صورت گرفته عمل کند.

Source : Zdnet

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    کاربران فعال فیس بوک 1.06 میلیارد نیست.

  2. reza می‌گوید

    تیتر شما کاملا اشتباه است باید این تیتر را انتخاب می کردید “هر حساب کاربری ما در فیس‌بوک چقدر برای زاکربرگ درآمد دارد؟ “

  3. ismaeel می‌گوید

    بیچاره زاکربرگ! بنده ی خدا چقدر هزینه میکنه برای ما!
    ولی اینم باید میگفتید که از هر کلیک ۰٫۵ سنت درامد داره!

  4. ميثم می‌گوید

    مارک جان ارزونتر حساب کن مشتری شیم! کاش می نوشتید چقدر درآمد داره از هر کاربر؟!