کیف پول الکترونیکی را فراموش کنید، اپل گوشی شما را خودپرداز می‌کند

تصور کنید سریعا به پول نیاز دارید و به خودپرداز هم دسترسی ندارید. این برنامه را اجرا می‌کنید و تنها کافی است مبلغ مورد نیاز را به آن اعلام کنید. این برنامه با جستجوی مکان شما، تقاضای پول نقد را برای کاربران آیفون نزدیک به شما ارسال می‌کند و..

5

فارنت: در حالی‌که گوگل، Paypal و حتی نرم‌افزارهای همراه بانک وطنی تصمیم دارند گوشی شما را به کیف پول دیجیتال تبدیل کنند، اپل ایده جالب‌تری برای تبادل پول دارد. اپل تصمیم دارد شما و افراد نزدیک به شما که از دستگاهی با سیستم عامل iOS بهره می‌برند به یک دستگاه خودپرداز سیار در کنارشان دسترسی داشته باشند.

ایده اصلی که در درخواست حق ثبت اختراع اپل بانام “Ad-hoc cash dispensing network” دیده می‌شود بسیار ساده است. در مرکز اطلاعاتی اپل یک مرکز توزیع پول نقد ایجاد می‌کنید و از طریق برنامه خاصی که برروی آیفون، آی‌پد و مک استفاده می‌کنید به این مرکز متصل می‌شوید.

Apple-ad-hoc-cash-network

تصور کنید سریعا به پول نیاز دارید و به خودپرداز هم دسترسی ندارید. این برنامه را اجرا می‌کنید و تنها کافی است مبلغ مورد نیاز را به آن اعلام کنید. این برنامه با جستجوی مکان شما، تقاضای پول نقد را برای کاربران آیفون نزدیک به شما ارسال می‌کند و اگر کسی با پرداخت این پول به شما موافقت کند، مکان او بر روی نقشه به نمایش گذاشته می‌شود. به نزد آن شخص می‌روید، پول را تحویل می‌گیرید و تبادل وجه نقد را برروی آیفون‌تان تایید می‌کنید.

حالا وجه نقد از حساب آی‌تونز شما کسر شده و به حساب شخصی که وجه نقد را از وی دریافت کرده‌اید واریز می‌شود. البته ما هم مانند شما هنوز از عملی بودن این طرح و اینکه چه ضمانتی برای گرفتن پول از دیگران وجود دارد خبر نداریم اما ایده اولیه طرح جالب است و امیدواریم آن را بر روی نسخه بعدی سیستم عامل iOS مشاهده کنیم. حالا اصلا شما حاضرید به چنین سیستمی اعتماد کنید؟

Source : Unwiredview

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. ابی می‌گوید

    گربه ها را با اپل مشهور کنید

  2. لیلا می‌گوید

    سلام
    فکر نکنم کسی اعتماد کند.
    شما حساب کنید در کشور خودمان فردا چاقو زیر گلویتان می گذارند که دکمه پراخت را روی گوشی خودتان فشار دهید وگرنه انها چاقئ را بیشتر فشار می‌دهند

    1. hamid می‌گوید

      mageh shoma dar iran hesab ITunes daren ? fekr nakonam

  3. میرزا رضای خراسانی! می‌گوید

    همین حالاشم که قراره از خود بانک پول بگیریم اعتماد نداریم چه برسه به اون موقع که قراره از یکی دیگه بگیریم

  4. m می‌گوید

    خوشم میاد هیچکس نظر نمیده!!!!!!