به بهانه معرفی سرویس جدید مگا با 50 گیگابایت فضای رایگان

این سایت در 14 ساعت اول شروع به کار بیش از یک میلیون بار مشاهده شده است که دراین مدت بیش از نیم میلیون ثبت‌نام برای سرویس پیش‌فرضی که 50 گیگابایت فضای ابری رایگان برای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد صورت گرفته است.

0

فارنت: یکی از پیشتازان سرویس‌های به اشتراک‌گذاری و موسس سرویس مگاآپلود که چند وقتی بازداشت و تحت تعقیب قرار گرفتن او سر و صدای زیاد به پا کرده بود، دیروز از سرویس به اشتراک‌گذاری فایل جدیدی به نام Mega بهره‌برداری کرد، که شروعی خیره‌کننده درتاریخ اینترنت به حساب می‌آید.

kim-dotcom-mega

Kim Dotcom متولد آلمان، در محل اقامت خود در شمال Auckland، از این سرویس به عنوان ضدحمله‌ای برعلیه کسانی یاد کرد که مدعی هستند، نسخه قبلی این سایت یعنی Megaupload در قلب توطئه Mega برای سازماندهی کردن یک جرم جهانی برای فعال کردن تبادل اطلاعات دارای قانون کپی‌رایت است.

Dotcom در رویدادی که شبیه یک کنفرانس خبری همراه با بحث و خنده بود گفت: من تا به حال سرویسی مشابه این را مشاهده نکرده‌ام. من از یک سری ارتباطات استفاده کرده بودم تا شاهد نتایج خوبی باشیم اما انتظار ثبت‌نام 250 هزار کاربر در دوساعت اول راه‌اندازی این سرویس را نداشتم. من هیچ رویداد دیگری را به یاد نمی‌آورم که چنین موفقیت سریعی را کسب کرده باشد.

این سایت در 14 ساعت اول شروع به کار بیش از یک میلیون بار مشاهده شده است که دراین مدت بیش از نیم میلیون ثبت‌نام برای سرویس پیش‌فرضی که 50 گیگابایت فضای ابری رایگان برای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد صورت گرفته است.

این معرفی درخانه Dotcom و درست یک سال بعد از اتهام عجیب پلیس نیوزیلند به وی مبنی براعمال خلافکارانه که بعدها توسط FBI هم پیگیری شد انجام گرفت. تولیدکننده‌های هالیوودی هم معتقدند Megaupload سودهایی را به خاطر به اشتراک‌گذاری محتواهای دارای قانون کپی رایت بدست آورده است.

انجمن Motion Picture  هم با تردید به سرویس Mega می‌نگرد. در بیانیه این انجمن می‌خوانیم : “ما هنوز درحال بررسی عملکرد این پروژه جدید هستیم اما ما مطمئن هستیم که Kim Dotcom تجارت و آینده‌اش را برروی سرقت ایده‌ها وکارهای خلاقانه بنیان نهاده است. “

اما Dotcom می‌گوید: سیستم پیشرفته رمزگذاری استفاده شده دراین سایت، نشان‌دهنده درک اهمیت حریم امنیتی افراد است. در مصاحبه‌ای که دات کام پیش از معرفی Mega با روزنامه گاردین انجام داده خود را به عنوان رهبر جنبش آزادی اینترنت معرفی کرده است.

وی اعلام کرده که تجربه ای که خودش در مورد جاسوسی غیرقانونی از کارهایش داشته (که درنهایت منجر به عذرخواهی رسمی نخست‌وزیر نیوزیلند شد) وی را آگاه‌تر کرده است. Dotcom در اظهار نظری مدعی شد، هدف قراردادن Megaupload  هنگامی که نیمی از آنچه در اینترنت مشاهده می‌کنیم، اطلاعات دزدی است، غیرقانونی است.

وی گفت: آن‌ها قصد دارند مارا به عنوان یک وصله ناجور دراینترنت معرفی کنند… شما می‌توانید از هر سرویس‌دهنده اینترنتی که کاربران را به اینترنت متصل می‌کند سوال کنید که چه مقدار اطلاعات دزدی در شبکه آن‌ها رد و بدل می‌شود و هر پاسخی که کمتر از 50 درصد باشد یک دروغ است.

وی می‌افزاید: کسی نمی‌تواند من را متهم کند. مگاآپلود مانند شمشیر دولبه‌ای است که می‌توان از آن استفاده‌های خوب یا بد کرد. اگر کسی از طریق یک نامه محتوای غیرقانونی را به واسطه پست ارسال کند، آیا باید شرکت پست را تعطیل کرد؟ اگر کسی با اتومبیل خود با سرعت غیرقانونی رانندگی کند، آیا شرکت‌های تولیدکننده خودرو را تعطیل می‌کنید؟

Source : Guardian

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.