بهترین‌های نمایشگاه CES 2013 در بخش بازی‌های ویدئویی

اگرچه خبرهای جدیدی از پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو دراین نمایشگاه به گوش نرسید اما شرکت‌های دیگر نقش خود را به خوبی ایفا کردند. لیستی از 5 محصول برتر این نمایشگاه با معرفی اجمالی را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

0

معمولا در نمایشگاه CES علیرغم معرفی کنسول‌ها و تکنولوژی‌های جدید مرتبط با بازی‌های کامپیوتری، شاهد معرفی چشمگیری از سوی شرکت‌ها نیستیم و اکثر سازندگان تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با این بخش از بازار، ترجیح می‌دهند در رویدادهایی مانند GDC، E3، Gamescomو نمایشگاه بازی‌های کامپیوتری در توکیو به معرفی محصولاتشان بپردازند، اما امسال شاهد حضور فعال شرکت‌ها در این نمایشگاه بودیم.
اگرچه خبرهای جدیدی از پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو دراین نمایشگاه به گوش نرسید اما شرکت‌های دیگر نقش خود را به خوبی ایفا کردند. لیستی از 5 محصول برتر این نمایشگاه با معرفی اجمالی را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.

Nvidia Shield

کنسول بازی شرکت انویدیا پتانسیل زیادی برای اثبات خود دارد. وقتی هفته گذشته این دستگاه معرفی شد، به یکی از پرسروصداترین دستگاه‌های حاضر دراین نمایشگاه مبدل شد. این دستگاه درواقع یک سیستم بازی اندرویدی با صفحه نمایش و کنترلر مخصوص به خود است. روز به روز بر تعداد تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی که به توان سخت‌افزاری مشابه و حتی فراتر از این کنسول مجهزند افزوده می‌شود اما چیزی که این کنسول را از دیگر گوشی‌ها و تبلت‌ها متمایز می‌کند توانایی آن برای انتقال بازی‌های کامپیوتری از یک سیستم خانگی به طور مستقیم بر روی خود است.

nvidia-shield

فقط کافیست که در محدوده پوشش سیگنال باشید. نینتندو هم کنسول بازی جدید خود را بر محور همین ایده طراحی و ساخته است، بنابراین باید شاهد پیشرفت سریع در تکنولوژی به کار گرفته شده در این کنسول‌ها باشیم.

Moga Pro

چندین دستگاه مشابه این محصول تاکنون معرفی شده است اما هیچ کدام راحتی کار با Moga Pro را ندارند. این دستگاه یک کنترلر شبیه کنترلر ایکس باکس 360 است که به راحتی از طریق بلوتوث با گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها ارتباط برقرار می‌کند و آن دستگاه را به یک کنسول بازی قابل حمل تبدیل می‌کند. حتی می‌توانید تبلت و گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید و نهایتا یک سیستم بازی خانگی خواهید داشت.

moga

نقطه ضعف این دستگاه آن است که بازی‌ها باید به طور خاص توسط توسعه‌دهندگان با Moga سازگار شوند اما با قدرتمندتر شدن دستگاه‌های همراه، این کنترلر ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

Razer Edge

Razer همیشه از CES به عنوان سکوی پرتاب استفاده کرده است. بعداز حدود یک سال که این شرکت از حوزه بازی‌های کامپیوتری فاصله گرفته بود، به معرفی Edge پرداخت. تبلت-کنسولی که برای عاشقان بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است. کنسول بازی قابل حملی که امکان اجرای اکثر بازی‌های رایانه‌ای را بدون کوچکترین مشکلی برای شما فراهم می‌آورد.

razr-edge-3

این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند Steam نیز وجود دارد. این تبلت از ویندوز 8 بهره می‌برد و البته قیمت نسبتا بالای 999 دلار برای آن در نظر گرفته شده است که البته این مبلغ باید با قیمت دیگر لپ‌تاپها و کنسول‌های بازی مقایسه شود.

تکنولوژی ViviTouch

ViviTouch نامی است که احتمالا تاکنون نشنیده‌اید اما تکنولوژی آن در سراسر دنیا استفاده می‌شود. این تکنولوژی در هدست‌های مخصوص بازی‌های رایانه‌ای که با مشارکتAble Planet درسال‌های آتی ساخته خواهد شد به کارگرفته می‌شود. این تکنولوژی برپایه بازخورد لمسی بنا نهاده شده و در واقع این هدست‌ها یک پالس فیزیکی در داخل گوش کاربر ایجاد می‌کنند.

vivatouch

این تکنولوژی پیش از این در دستگاه‌های صوتی Able Planet استفاده شده بودند و از لرزشی خفیف در گوش برای ایجاد افکت استفاده می‌کردند. این دستگاه استفاده‌های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال افرادی که در شغل‌های مرتبط با عملیات امداد و نجات فعالیت می‌کنند می‌توانند از این دستگاه به عنوان مکمل وسیله ارتباطی خود از قبیل بی‌سیم و درپشت گوش خود استفاده کنند و فارغ از هرگونه سروصدا زمانی که مرکز اصلی به فراخوانی آنها برروی شبکه می‌پردازد، آگاه شوند.

Xi3/Valve Piston

اگرچه این دستگاه به نام Piston معرفی شده و احتمالا پس از طی مراحل توسعه نیز به همین نام از آن یاد می‌شود اما به عنوانSteam Box هم شناخته می‌شود، قطعه سخت‌افزاری که برای مدت طولانی است شایعه‌هایی مبنی برساخت آن می‌شنویم. مطمئنا انتظار می‌رفت چنین دستگاهی برای دسترسی کامل به پایگاه اطلاعات Steam برروی تلویزیون ساخته شود اما سوال این بود که چه شرکتی این دستگاه را خواهدساخت؟

Xi3Valve Piston

Xi3 بالاخره به این پرسش پاسخ داد. این دستگاه کوچک و سبک است و از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برد و مهمتر از همه اینکه امکان به روزرسانی در آینده نیز برای آن در نظرگرفته شده است. اگر قیمت عرضه این محصول پایین باشد، سه شرکت مطرح بازار که در زمینه ساخت کنسول‌های بازی فعالیت می‌کنند ممکن است با چالش جدیدی روبرو شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.