بهترین‌های نمایشگاه CES2013 در بخش رایانه‌ها

اگرچه با سپری شدن حدود سه ماه از زمان عرضه ویندوز 8 انتظار داشتیم که CES 2013 به صحنه‌ای برای عرضه دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل بدل شود اما اکثر دستگاه‌های معرفی شده نسخه به روزرسانی شده دستگاه قبلی بودند و فقط..

0

فارنت: اگرچه با سپری شدن حدود سه ماه از زمان عرضه ویندوز 8 انتظار داشتیم که CES 2013 به صحنه‌ای برای عرضه دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل بدل شود اما اکثر دستگاه‌های معرفی شده نسخه به روزرسانی شده دستگاه قبلی بودند و فقط به قابلیت‌های صفحه نمایش لمسی و یا صفحه نمایش اچ.دی مجهز شده بودند. در ادامه مطلب به معرفی اجمالی 5 محصول از برترین‌های این بخش می‌پردازیم.

Lenovo ThinkPad Helix

واقعا تحت تاثیرLenovo ThinkPad Helix ، الترابوکی با صفحه نمایش 11.6 اینچی و پردازنده Core i7 قرارگرفتیم. قابلیت اصلی این دستگاه آن است که همه توانایی‌ها در قسمت بالایی آن قرار دارد، یعنی وقتی صفحه نمایش را از قسمت پایین جداکنید، یک تبلت ویندوز 8 با پردازنده Core i7 خواهید داشت.

lenovo-helix

این دستگاه همان قابلیت‌های ThinkPad X1 Carbon را به همراه صفحه نمایش تمام اچ.دی به همراه دارد. صفحه کلید و تاچ‌پد این دستگاه هم از بهترین کیفیت ساخت برخوردار هستند. این دستگاه در ماه فوریه با قیمت پایه 1499دلار عرضه خواهد شد.

Samsung Series 7 Chronos

سامسونگ مدعی است که این لپ‌تاپ به مدت 11 ساعت با یک بار شارژکامل باتری روشن خواهد ماند. این دستگاه از پردازنده اینتل بهره می‌برد اما نکته خاص آن، استفاده از پردازنده گرافیکی Radeon HD 8870M است که کمتر در دستگاه‌هایی با این ضخامت کم شاهد بوده‌ایم. این دستگاه فقط 0.8 اینچ ضخامت دارد و در این زمینه از لپ‌تاپ‌های سری 7 سامسونگ که ضخامتی بیشتر از 1.5 اینچ دارند برتر است.

samsung-chronos

به نظر می‌رسد ارائه این کارت گرافیکی درنسخه‌های سفارشی، سیاستی برای فروش لپ‌تاپ‌های با قابلیت‌های پایین برای گیمرها درقالب یک لپ‌تاپ باریک و سبک است.

لپ‌تاپ ویژه بازی ایسوس مدل G46

مشکل همیشگی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، قیمت بالای آنهاست اما ایسوس با ارائه این لپ‌تاپ که گفته می‌شود با قیمت پایه هزار دلار عرضه می‌شود این مشکل را برطرف کرده است. اما وزن کم این دستگاه (5.5 پوند) هم در نوع خود قابل توجه است. همه نسخه‌های این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i7 و گرافیک Nvidia GTX 660M بهره می‌برند اما خریداران می‌توانند این لپ‌تاپ را با چندین گزینه موجود برای فضای ذخیره‌سازی دلخواه انتخاب کنند. حتی می‌توانید از یک SSD 128 گیگابایتی بهره ببرید.

asus-g46

 

به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ جای خالی Alienware M14x که پیش از این به عنوان بهترین لپ‌تاپ کوچک مخصوص بازی شناخته می‌شد را بگیرد.

Lenovo IdeaCentre Horizon

از این دستگاه منحصر به فرد می‌توان به عنوان یک کامپیوتر رومیزی استفاده کرد. کامپیوتری با صفحه نمایش 27 اینچی و رزولوشن 1920 در 1080 با امکان تشخیص هم زمان تا 10 نقطه درهنگام لمس که به کاربران اجازه می‌دهد تا دور این صفحه نمایش حلقه بزنند و از آن به طور همزمان استفاده کنند!

lenovo-horizon

 

پیش از این دستگاهی با این قابلیت‌ها را مشاهده نکرده بودیم. صفحه نمایش از قسمت زیرین جدا می‌شود و برای 2 ساعت باتری نگه می‌دارد. این دستگاه به یک تاس الکتریکی و چهار دسته بازی برای استفاده کاربران از بازی‌های چندنفره مجهز است.
این دستگاه 1699دلاری به یک هارد دیسک 1 ترابایتی نیز مجهز است و ویندوز 8، کارت گرافیکNvidia Geforce GT 620M graphics و پردازنده نسل سوم Core i7 از دیگر قابلیت‌های آن است.
البته قبلا طرح‌های مشابهی برای ساخت این دستگاه از طرف شرکت‌های مختلف ارائه شده بود اماLenovo اولین شرکتی است که چنین دستگاهی را رسما به بازار عرضه می‌کند.

MadCatz R.A.T.M

اگرچه درنمایشگاه CES همه تحت تاثیر نام‌های بزرگ قرار می‌گیرند اما شرکت‌هایی هم هستند که بی سروصدا به معرفی محصولات جالب و خاص خود می‌پردازند. شرکت MadCatz یکی از آنهاست.

madcatz-ratm

 

سری MadCatz R.A.T موشواره‌ای قابل حمل و دقیق برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری است و سنسور لیزری دو چشمی 6400DPI آن با توان مصرفی پایین، قابل استفاده در کامپیوترهای رومیزی و کامپیوترهای با سیستم عامل مک است. این موشواره که با تکنولوژی بلوتوث 4 کار می‌کند، با یک باتری حتی تا مدت یک سال قابل استفاده است که هیچ موشواره همراه دیگری از چنین قابلیت‌هایی برخوردار نیست.

Source: DigitalTrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.