بهترین‌‌های CES 2013 در بخش تلفن همراه و تبلت

در این مطلب به معرفی محصولات منتخب این نمایشگاه در قسمت تلفن همراه می‌پردازیم، محصولاتی که به صفحه نمایش‌های بزرگتر و باکیفیت‌تر، قابلیت‌های بالاتر و سیستم عامل‌های به‌روز مجهز هستند.

0

فارنت: امسال در بخش گوشی‌های تلفن همراه، سال نسبتا آرامی را پشت سر گذاشتیم و بازیگران اصلی این بازار نظیر ال‌جی و سامسونگ و نوکیا تصمیم گرفتند معرفی‌های اصلی خود را برای عرضه در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه برگزارخواهد شد نگه دارند، با این وجود شرکت‌هایی مانند سونی، هواوی و ZTE گوشی‌های شاخصی را در این نمایشگاه معرفی کردند. در این مطلب به معرفی محصولات منتخب این نمایشگاه در قسمت تلفن همراه می‌پردازیم، محصولاتی که به صفحه نمایش‌های بزرگتر و باکیفیت‌تر، قابلیت‌های بالاتر و سیستم عامل‌های به‌روز مجهز هستند.

هواوی با Huawei Ascend Mate

گوشی هواوی با صفحه نمایش 6.1 اینچی فوق‌العاده بالاخره ما را متقاعد کرد، تجدیدنظری در تفکر قبلی‌مان، که چرا شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه، روز به روز گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌هایی بزرگتر تولید می‌کنند، داشته باشیم.

Huawei-Ascend-Mate

اگر شما هم از طرفداران فبلت‌ها هستید، طراحی زیبا و ضخامت کم این گوشی مطمئنا نظر شما را جلب خواهدکرد، انحنای موجود در بدنه این دستگاه باعث شده نگه داشتن این گوشی در دست راحت‌تر شود.

صفحه نمایش تمام اچ.‌دی، باتری 4050 میلی آمپر بر ساعت  و دوربین 13مگاپیکسلی رویای هر دوست‌دار گوشی همراهی است. تولید این فبلت بهترین تصمیمی بود که برند هواوی برای شناساندن بیشتر خود درجهان می‌توانست به کار ببندد.

بلک بری با  BlackBerry 10

BlackBerry 10 را می‌توان مهمان ناخوانده نمایشگاه امسال معرفی کرد، این گوشی در نمایشگاه CES معرفی نشد، اما RIM در همان شهر محل برگزاری نمایشگاه CES تصمیم گرفت به معرفی نسخه تقریبا نهایی بلک بری 10 که درتاریخ 30 ژانویه عرضه خواهد شد، بپردازد.

 blackberry10-CES2013

بلک بری ترکیبی از رابط کاربری WebOS، اندروید و iOS را در این گوشی بکار گرفته است. در ویدئوهای کار با این گوشی به خوبی می‌توان ادغام کارا و مفید قابلیت‌هایی مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را درک کرد، باز کردن برنامه ها خیلی سریع و راحت انجام می‌گیرد و در نهایت باید گفت رابط کاربری یا همان اینترفیس و برنامه‌ها به خوبی باهم تطابق داده شده‌اند، چیزی شبیه اوبونتو یا Firefox OS.

سونی با  Sony Xperia Z

سونی در طول سال گذشته با عرضه برند اکسپریا پیشرفت خوبی داشته و می‌توان انتظار داشت با عرضه Xperia Z این شرکت به جایگاه بهتری دربازار گوشی‌های همراه نائل آید. این گوشی همراه از صفحه نمایش 5 اینچی 1080p، پردازنده 4 هسته‌ای، دوربین 13 مگاپیکسلی و ضخامت 8-9 میلیمتری بهره می‌برد.

Sony-xperia_z

اما نکته مهم، ضدآب بودن این گوشی همراه است که به شما امکان می‌دهد حتی در وان حمام و زیردوش هم از این گوشی همراه استفاده کنید این گوشی همزمان با اکسپریا Zl معرفی شد.

حالا وقت تبلت‌هاست:

 

پاناسونیک و تبلت 20 اینچی با صفحه نمایش الترا اچ دی 4K و ویندوز 8

 

این دستگاه با صفحه نمایش 20 اینچی تعریف جدیدی را برای واژه همراه ارائه می‌دهداما به هرحال این دستگاه هم یک تبلت قابل حمل است، حتی اگر این تبلت را فقط در منزل و محل کار به این سو و آن سو ببرید.

Panasonic-4K-Tablet

برگ برنده این تبلت وضوح و رزولوشن 4K است. یعنی رزولوشنی که در تلویزیون‌های جدید شاهدهستیم. این دستگاه 2.2 کیلوگرم وزن دارد، از ویندوز 8 بهره می‌برد و به صفحه نمایش لمسی و قلم دیجیتال مجهز است. کاربردهای صوتی، تصویری و بازی برای این تبلت در نظر گرفته شده، اما بهترین استفاده از آن در دفاتر اداری پیشرفته است.

اپراتورهای مخابراتی:

تی موبایل T-Mbile

البته این شرکت هیچ دستگاهی را در نمایشگاه CES امسال معرفی نکرد اما مدیرعامل جدید این شرکت John Legere اعلام کرد که قصد دارد تحولات عظیمی دراین شرکت ایجاد کند. وی از طرح جدیدی سخن گفت که کاربر با پرداخت 70 دلار می‌تواند به اینترنت نامحدود، تماس و پیامک نامحدود دسترسی داشته باشد اما این تمام ماجرا نیست. تی موبایل از قصد خود برای متوقف کردن رویه‌های ناخوشایند موجود در صنعت اپراتورهای همراه مانند قفل کردن گوشی‌های همراه و قابلیت استفاده تنها در یک شبکه، قراردادهای دو ساله و…. خبر داد.

پوشش گسترده‌تر شبکه 4G LTE و شبکه پرسرعت HSPA+ نیز در برنامه‌های آتی این شرکت گنجانده شده است. باردیگر تی موبایل نقشی تعیین‌کننده دربازار اپراتورهای گوشی‌های همراه ایفا خواهد کرد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.